Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tranzystory BC856B. Wzmocnienie tranzystora, rezystory pod wyświetlacz, test hFE

07 Lut 2009 12:35 3996 17
  • Poziom 15  
    Witam.
    Jestem początkujący i nigdy nie przeglądałem kart katalogowych tranzystorów. Jakie ma wzmocnienie tranzystor BC856B? Nie wiem jakich rezystorów użyć pod wyświetlacz LED. Jakich słów kluczowych szukać w kartach katalogowych? Na czym dokładnie polega test hFE?

Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    To zależy od efektu jaki chcesz uzyskać. Zapewne nasycenie? W przypadku takich tranzystorów bardziej interesuje Cię prawdopodobnie maksymalny prąd kolektora/emitera jak wzmocnienie prądowe. Ten tranzystor będzie mieć pewnie wzmocnienie koło 200.

I czytanie datasheetów jest jednak przydatne...
  • Poziom 15  
    Wiem, że ich czytanie jest pomocne... jednak nie wiem czego mam w nich szukać. Te tranzystory będą sterować 4-cyfrowym wyświetlaczem LED od zegarka. I po prostu nie wiem jakie rezystory dać.
  • Poziom 19  
    A jako co mają działać te tranzystory? Wciąż nie powiedziałeś... I jaki mikrokontroler/inny układ sterujący. To są ważne informacje.
  • Poziom 15  
    Jak to nie powiedziałem? Przecież napisałem, że do wyświetlaczy LED. To wszystko mówi - oczywiste, że do sterowania cyframi. Procesor to ATmega8, ale to nie ma większego znaczenia.

----------

No tak... a na czym (dokładnie) polega test hFE?
  • Pomocny post
    Specjalista elektronik
    Wzmocnienie prądowe tranzystora to stosunek prądu kolektora do wywołującego go prądu bazy.
    Współczynnik wzmocnienie prądowego oznacza się przez β lub katalogach Hfe=Ic/Ib

Pomiar (test) wzmocnienie prądowego w multimetrze polega na włożeniu końcówek tranzystora w specjalne do tego stworzenie miejsce i odczytanie wzmocnienie prądowego Hfe jaki posiada dany model tranzystora.