Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF III, samoregulator hamulca ręcznego

07 Lut 2009 18:24 16035 8
  • Poziom 14  
    Witam.. Kiedyś przyjechał do mnie kolega swoim golfem III żeby mu pomóc przy hamulcach tylnich kół.. Wymienił łożyska, okładziny i sprężyny i wszystko wydawało się dobrze więc pojechał gdzieś i po przejechaniu ok 20 km gdy się zatrzymał z bębnów wydostawał się dym a czerwona farba na bębnach całkowicie się spaliła na czarno..
    No więc zaczęliśmy szukać przyczyny i znaleźliśmy.. samoregulator po prostu wchodził za daleko i nic już się nie cofnął po opuszczeniu hamulca dlatego ciągle hamowało.. przeczyściliśmy ten klin, i daliśmy stare sprężyny bo myśleliśmy że może są po prostu za mocne ale dalej to samo.. po zahamowaniu nie można potem kręcić bębnem, klin się blokuje za daleko.. Zbliżał się wieczór, ja miałem wyjazd wiec trzeba było jakoś to ustawić zwłaszcza że kolega na drugi dzień miał też dość spory kawał drogi do przejechania więc bez ręcznego się nie da a gdyby włożyć klina ze sprężyną zaraz zblokuje hamulce więc ustawiliśmy samoregulatory tak aby ręczny hamował ale szczęki nie hamowały podczas jazdy i zamiast sprężyny daliśmy drut co zapobiegło wsuwaniu się klina za daleko.. No ale na dłuższą metę tak raczej nie powinniśmy tego zostawiać, to było takie tymczasowe rozwiązanie.. tylko co zrobić z tym regulatorem aby się nie wsuwał za daleko.. Są na nim takie "ząbki" ale trochę już wytarte.. czy to może być tego przyczyną? czy może coś innego?
  • Moderator Samochody
    Masz coś źle poskładane albo szczęki wyjątkowo kiepskiej jakości lub poprostu nie pasujące. Najlepiej obaj z kolegą zajmijcie się czymś o czym macie jakieś pojęcie.

    Uprasza się o powściągliwość w wyrażaniu opinii ( drugie zdanie postu. robokop
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    Masz coś źle poskładane albo szczęki wyjątkowo kiepskiej jakości lub poprostu nie pasujące.

    oj człowieku.. źle poskładane? Ty masz wogóle pojęcie jak to wygląda? to nie są klocki żeby można je było w różny sposób układać..
    Tak z pewnością okładziny założył na lewą stronę i bęben do tyłu a klin włożył szerszą stroną.. Nie błaznuj!


    Jeśli ktoś się zna na rzeczy lub miał podobny problem prosiłbym o radę..
  • Moderator Samochody
    Tak wiem jak to wygląda bo robiłem to setki razy i nigdy takich problemów nie miałem.
  • Poziom 14  
    noto skoro robiłeś to setki razy to powiedz co tam można źle poskładać tak żeby nie było widać że źle?
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam
  • Poziom 37  
    Witam
    Tam nie ma co się zepsuć no chyba że ktoś coś pokombinuje . Na pewno jest źle poskładane. Jak się zabierasz za cos o czym nie masz większego pojęcia to chociaż zrób sobie zdjęcie żebyś mógł potem poskładać do kupy . Pomylone sprężyny , za mocna założona do samo-regulatora , źle przeprowadzona regulacja ręcznego
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    hobbysta1234 napisał:
    ociz napisał:
    Masz coś źle poskładane albo szczęki wyjątkowo kiepskiej jakości lub poprostu nie pasujące.

    oj człowieku.. źle poskładane? Ty masz wogóle pojęcie jak to wygląda? to nie są klocki żeby można je było w różny sposób układać..
    Tak z pewnością okładziny założył na lewą stronę i bęben do tyłu a klin włożył szerszą stroną.. Nie błaznuj!


    Jeśli ktoś się zna na rzeczy lub miał podobny problem prosiłbym o radę..


    Takiś cwaniak to po co tutaj pytasz, zajmij sie swoją robotą a auto daj do mechanika bo zabawę z układem hamulcowym sobie urządziłeś - może Ci życie niemiłe.
  • Poziom 14  
    pioart napisał:
    Witam
    Tam nie ma co się zepsuć no chyba że ktoś coś pokombinuje . Na pewno jest źle poskładane. Jak się zabierasz za cos o czym nie masz większego pojęcia to chociaż zrób sobie zdjęcie żebyś mógł potem poskładać do kupy . Pomylone sprężyny , za mocna założona do samo-regulatora , źle przeprowadzona regulacja ręcznego

    Jeśli odpowiadasz to może najpierw przeczytaj o co napisałem chyba że to za trudne dla ciebie.. TO NIE JA TO SKŁADAŁEM TYLKO TEN KOLEGA WŁAŚNIE!



    goldwinger napisał:
    Takiś cwaniak to po co tutaj pytasz, zajmij sie swoją robotą a auto daj do mechanika bo zabawę z układem hamulcowym sobie urządziłeś - może Ci życie niemiłe.

    Ty też chyba czytać nie umiesz.. NIE JA TO SKŁADAŁEM! A ty jeśli nie potrafisz pomóc to się nie udzielaj!


    tometu napisał:
    na klinie znajdują się nacięcia które zapobiegają nadmietnemu opadaniu klina często są one juz wygniecione lub szczelina w która wchodzi klin ma zaokraglone krawędzie i się nie zazębia się z klinem tylko ślizga poza tym wszystko musi być czyste i suche a do nowych sprężyn pasowało by założyć nowe regulatory pozdrawiam

    Dziękuję za odpowiedź kogoś kto chce pomóc a nie zarozumialców którzy uważają że już wszystko potrafią dlatego proszącym o pomoc dokuczają..
    Dziękuję tometu za DOROSŁOŚĆ