Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Actros MPII z 2004r joystick zmiany biegów

Wojciech12 07 Lut 2009 21:01 4451 11
  • #1 07 Lut 2009 21:01
    Wojciech12
    Poziom 9  

    Witam proszę o pomoc.
    jak dostać się do styków w joysticku zmiany biegów w actrosie MPII z 2004r (co trzeba zdemontować)

    0 11
  • #2 07 Lut 2009 22:07
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jeżeli myślisz o stykach wewnątrz joysticka - to tam żadnych styków nie ma...

    0
  • #3 08 Lut 2009 11:29
    Wojciech12
    Poziom 9  

    To co tam można znaleźć i jak się tam dostać?

    0
  • #4 08 Lut 2009 22:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Przyznam, że joystika MPII nie rozbierałem (gdzieś leży taki w pudełku) - ale rozbierałem w poprzednich modelach. Wszystko oparte było o hallotrony.

    0
  • #5 10 Lut 2009 19:58
    Wojciech12
    Poziom 9  

    Ale jak zdjąć obudowe i dostać się do środka?

    0
  • #6 11 Lut 2009 16:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    A w czym problem?
    Joystick zdechł?
    Może trzeba przypisać urządzenia CAN w FR na nowo?

    0
  • #7 11 Lut 2009 19:00
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Wziąłem się z ciekawości za wspomniany joystick - nie napotkałem żadnych problemów z rozebraniem.
    Dwie śruby z dołu od metalowego wspornika, potem cztery skręcające obudowę. Teraz żeby obudowę rozdzielić należy zesunąć do góry gałkę lewarka.
    Odnośnie styków masz rację - powrócono do tańszego rozwiązania z mikroswitchami. W podstawie lewarka są cztery, w gałce - dwa.

    0
  • #8 11 Lut 2009 19:35
    Wojciech12
    Poziom 9  

    Wyskoczył bląd FR, opisu nie pamiętam, który znikł po małym puknięciu w joystick. Podejrzewam, że to skutek zużycia lub zabrudzenia. Dzięki za informacje.

    0
  • #9 06 Lut 2012 07:45
    vigotom
    Poziom 2  

    Witam.
    Podepne sie pod stary temat by nie zakladac nowego watku.
    Mam problem z joystikiem w actrosie mp2 z 2004 roku. Wyswietla mi komunikat
    "ograniczone reczne wybieranie biegów i kod FR".
    Nie moge wrzucic biegu. Jednak po kilkutrotnym "ruszeniu" nim wszystko jest ok az znowu do nastepnego komunikatu o tej samej tresci.
    Joystick jest do wymiany czy mozna go jakos wyczyscic ??

    Pozdrawiam
    Tomek

    -1
  • #10 06 Lut 2012 20:18
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    vigotom napisał:

    Joystick jest do wymiany czy mozna go jakos wyczyscic ??

    Rozbierz joystick i pomierz switche - sposób rozbierania masz powyżej, a konstrukcja wewnątrz jest prosta. Jak zobaczysz, co jest w środku, a któryś faktycznie będzie uszkodzony - to sam będziesz w stanie ocenić, czy będziesz w stanie zastąpić uszkodzony switch jakimś zamiennikiem. Drugie newralgiczny punkt to wiązka kabli na połączeniu fotela z podłogą. Joystick jest w podłokietniku fotela, a fotel jest pneumatyczny i cały czas pracuje góra/dół. Kabelki się łamią i również to może być powodem opisanej usterki.

    0
  • #11 15 Lut 2012 19:14
    Wojciech12
    Poziom 9  

    Witam. Pojechałem do serwisu wymienili mi joystick, ale okazało się ze wystarczyło nauczyć skrzynie i po problemie.

    0
  • #12 19 Maj 2016 00:59
    onepiotr
    Poziom 24  

    Ponieważ przychodzi tego ostatnio sporo do naprawy, nadmienię, że nie należy używać do prób naprawy żadnych środków w aerozolu. Elementy mechaniczne joysticka są smarowane specjalnym środkiem do tworzyw i te wtryskiwane wypłukują go powodując zacieranie się elementów plastikowych. Mikroprzełączniki są zabezpieczone przed kurzem i pryskanie ich nie odnosi skutku. Czasem wręcz uszkadza gumowe uszczelnienie, które puchnie od niektórych zastosowanych "naprawiaczy" styków.
    Poza pękającymi kablami za fotelem, najczęściej dochodzi do zwiększenia rezystancji styków mikroprzełączników.

    2