Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik gwiżdze a silnik nie kręci

07 Lut 2009 21:20 10889 18
  • Poziom 10  
    Mój problem wygląda tak: Od jakiegoś czasu miałem problem z rozrusznikiem w BMW E36 316(czasami bendiks mi nie łapał i trochę tam zgrzytało) ale zawsze po kilku próbach udawało się uruchomić silnik. Dzisiaj natomiast miałem sytuację taką że po przekręceniu stacyjki rozrusznik zakręcił chwilkę i się zaciął na amen. Co więcej po odpuszczeniu kluczyka w stacyjce nadal podawany jest jakby prąd na rozrusznik co objawia się tym ze rozrusznik gwiżdże (tak jakby kręcił się tak sam wirnik bez oporu). Gwizd nie ustaje nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Pomaga jedynie odłączenie akumulator ale jak chcę ponownie podłączyć klemy to strasznie się iskrzy ( prawdopodobnie przez duże obciążenie na rozruszniku). Dodatkowo jeszcze zauważyłem że świeci się cały czas podświetlanie zegara mimo że nie ma włożonego kluczyka w stacyjce.

    Czy ktoś potrafi podpowiedzieć mi co może powodować że wciąż podawany jest prąd na rozrusznik mimo że nie ma kluczyka w stacyjce?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Napraw rozrusznik i po sprawie
  • Poziom 17  
    Pistol napisał:
    Czy ktoś potrafi podpowiedzieć mi co może powodować że wciąż podawany jest prąd na rozrusznik mimo że nie ma kluczyka w stacyjce?

    Przekręcenie stacyjki nie załącza bezpośrednio rozrusznika, a jedynie podaje prąd na włącznik elektromagnetyczny (poprawiłem). Jego zadaniem jest zazębienie kółka zębatego z wieńcem znajdującym się na kole zamachowym i zwarcie styków podających prąd na uzwojenie rozrusznika. Styki te są zasilane bezpośrednio z akumulatora - załączają b. duże prądy - rzędu 150 - 200 A.
    Podane objawy świadczyłyby o niesprawnym włączniku elektromagnetycznym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    bslaw napisał:
    włącznik elektromagnetyczny (tzw. "bendiks")

    Bzdura
  • Poziom 10  
    czyli to oznacza że napięcie jest stale podawane dla tego że bendiks jest "załączony"?
  • Poziom 17  
    goldwinger napisał:
    bslaw napisał:
    włącznik elektromagnetyczny (tzw. "bendiks")

    Bzdura

    Bzdura, że bzdura. A może byś uzasadnił. U mne we wsi tak potocznie nazywano na w.wym. część.
    Kol. Pistol - tak jak powiedziałem - żeby zakręcił się rozrusznik, muszą być zwarte styki we włączniku elektromagnetycznym.
  • Moderator Samochody
    bslaw napisał:
    U mne we wsi tak potocznie nazywano na w.wym. część.

    Profesjonaliści nie używają potocznych, wiejskich nazw tylko poprawnych, zwłaszcza że bendiks to całkiem inna część.
  • Poziom 17  
    Skruszony - poprawiam. A tak a`propos - gdzie są Zełwągi?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Niedaleko Olsztyna a raczej Mrągowa
  • Poziom 18  
    Witam
    Częsta awaria w B ollidzie M łodzieży W iejskiej.
    Pęknięta sprężynka w elektro-wyłączniku-zapieczone styki.
    PS.(bendiks-to tryb zazębiający jedno kierunkowy)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Wymontuje, czy nie - jaki jest powód pisania tego rodzaju nic nie wnoszących postów?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Nie zębnikiem tylko zazębnik!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zawsze w literaturze spotykałem się z nazwą zębnik.
    A wracając do bendixa to system przesuwno-obrotowego zębnika jest tą nazwą określany
  • Użytkownik usunął konto  
  • spec od auto-elektro
    Oczywiście jak by to się nie nazywało wiadomo o co chodzi nawet mam kilka na których pisze -zespół sprzęgający i jest podany typ rozrusznika , natomiast chodzi o częste mylenie nazwy bendix z elektromagnesem czyli włącznikiem elektromagnetycznym.P