Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak iskry(Chrysler Stratus 2.0 96.r)

07 Feb 2009 22:52 6497 24
  • Level 10  
    Komputer dobry,cewkę nawet wymieniłem ,czujnik wału i wałka rozrządu.Co jest grane ? P.S-Pompa paliwa działa,impulsy na wtryski są,kable też ok do PCM,nie wiem co nadal jest nie tak.Co radzicie ?Podczas kręcenia rozrusznikiem pali się checkengine cały czas.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • User removed account  
  • Level 10  
    Moduł to znaczy ? Bo nie bardzo rozumiem.Gdzie się znajduje taki moduł ? Nie ma aparatu zapłonowego w tych silnikach.Wszystko jest sterowane przez PCM i czujniki.
  • Level 12  
    sprawdzałeś czy jest iskra lampą stroboskopową.mam schemat elektryki od tego silnika
  • Level 10  
    Otóż wymieniłem PCM.Kupiłem ze stanów identyczny komp co mój zaprogramowany pod VIN auta.Wszystko się zgadza.I nadal ten sam problem nie chce odpalić.Już ręce rozkładam.
  • Level 43  
    To nie wymieniaj po kolei po omacku tylko sprawdzaj rzeczy.Zasilanie cewki podczas krecenia(rozruchu),impulsy sterujace na cewke.Check zgasnie dopiero po odpaleniu.Do sprawdzenia tez zasilanie na CAM i CRANK(cz.walka i walu),ma byc 8V.Sygnal z czujnikow i mase na nich tez sprawdz.Schemat elektryki tego motorka masz tutaj:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic200654.html
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 10  
    Dzięki za rady.Auto stoi u mechanika.Za długo już stoi.Powiedział mi że czujniki są dobre bo sprawdzał oporność na nich.Ale czy to wystarcza do stwierdzenia że są dobre ?
  • Level 43  
    Niezly ten mechanik,zapytaj go,gdzie w czujniku hallotronowym znalazl opornosc???
  • Level 10  
    W każdym razie jeśli chodzi o mechanikę to wszystko jest sprawne.Czujniki też.Stwierdził że jest coś w instalacji.Nie ma iskry.Do cewki nie dochodzi napięcie.Kable,świece,PCM i przekaźniki ok.
  • Level 43  
    Cewka wymaga zasilania i sterowania i gosc,u ktorego stoi auto powinien to wiedziec.Chyba,ze jak go nazywasz,jest tylko mechanikiem a to wszystko tlumaczy
  • Level 10  
    Stwierdził że usterka tkwi w instalacji.Wynika z tego co mówił że nie ma na wejściu żadnego zasilania.Nie chce się wypowiadać w tej kwestii bo nie znam się na tym na tyle.Dziwna sprawa.Ciężka usterka do zdiagnozowania.Mówił mi że szuka po instalacji bo wszystko inne sprawdził.
  • Level 33  
    Jeżeli do cewki nie dochodzi zasilanie proponuję nabyć droga kupna takie mądre urządzonko które posiada m.in. voltomierz i omomierz i zapoznać się w internecie jak z niego korzystać. Gwarantuje Ci że bardzo dużo usterek można z nim znaleźć.
  • Level 10  
    Dopóki jest w warsztacie auto nie chce nic robić.A korzystać z miernika potrafię :) Tak na marginesie czy złe podłączenie radia tzn.nie dbale połączone ze sobą kable do radia mogą mieć wpływ na brak iskry w aucie ?
  • Level 33  
    hmmmm może zrobić takie zwarcie że samochód wcale nie odpali :)
  • Level 10  
    Zobaczymy co zrobi elektromechanik.Długo to trwa bardzo.Nie wiem ile teoretycznie powinna trwać taka naprawa.Zaczyna nie to powoli denerwować.
  • Level 10  
    Brak sterowania cewką.Taka jest przyczyna.I w czym szukać przyczyny ?
  • Level 14  
    Zasugeruj mechanikowi żeby sprawdził kostkę stacyjki może ma przypalone styki i napięcie nie będzie dochodziło do układu zapłonowego.
  • Level 43  
    majsterek 1 wrote:
    Zasugeruj mechanikowi żeby sprawdził kostkę stacyjki może ma przypalone styki i napięcie nie będzie dochodziło do układu zapłonowego.

    Czytal kolega temat od poczatku czy spadl tu przypadkiem z bardzo wysoka?
    Wracajac do tematu-prawdzic sygnaly z czujnikow walka,walu(dla podpowiedzi-mozna to zrobic zwyklym ledem z opornikiem,niech znow mechanior nie wynajdzie w nich opornosci bo nie o to chodzi)
  • Level 12  
    Sprawdź przejścia z pcm do cewki. czy nie ma zwarcia do masy.
  • Level 10  
    Nie ma zwarcia.Czujniki są w porządku.Nie wiem co jeszcze może być nie tak.
  • Level 10  
    Czy winą może być to że sterownik który mimo pasujących numerów może nie działać w moim aucie ?
  • Level 10  
    Panowie pomóżcie! Kupiłem Chryslera Stratusa 2.0 SOHC. Mało miał przejechane - 154 tys i pierwszego właściciela. Zacząłem jeździć - założyłem LPG. Kolega mechanik zdiagnozował, że katalizator jest pęknięty, bo dzwonił przy dodawaniu gazu. Faktycznie latalo w nim wszystko a i mułowaty był na piątce. Założył mi strumienice, która wygląda jak środkowy tłumik. Dodam, że auto ma dwie sądy lambda - przed i za katalizatorem. Auto chodziło jak złoto bez katalizatora i na LPG. Zrobiłem nim jakies 2-3 tys km.

    Wreszcie po raz pierwszy od LPG i zabaw z katalizatorem wybrałem się w długą trasę, mianowicie do Szwecji z Krakowa. Auto po przejechaniu 600km staneło w środku nocy pod Szczecinem. Zanim mój Stratus stanął, zaświecił kontrolkę CHECK ENGINE i stracił ciąg. Ciągnałem go na biegu dodając gazu i nic. Auto zwalniało jakby zapłonu nie było. Wreszcie konkretna eksplozja z tyłu auta zrobiła mi kwiatka z ostatniego tłumika. Po tym błysku i huku auto dalej zaczeło działać. Przełączyłem LPG na benzynę. Ujechałem jakieś 2km i to samo. Dotoczyłem się do motelu i auto zdechło calkiem. Nie chcial odpalic za żadne skarby. :cry:

    Rano wstaje - odpalam i chodzi. Kolega powiedział, żebym mu odpiął akumulator na jakieś 30 minut to komputer się zresetuje i zgasi kontrolkę. Tak zrobiłem. Naprawiłem tłumik w najbliższym zakładzie - znaczy pospawali mi jego resztki do kupy... - wygląda strasznie i trochę dzwoni, ale przynajmniej się nie drze :D

    Ale po 300 - 400 km to samo i tak cały czas. Auto postoi - wystygnie i dalej jedzie. Zaczyna mnie już to wpieniać. Dodam, że chwilowo pracuje w Szwecji. Dojeżdżam do pracy jakieś 15km. Czasem w tym czasie zgaśnie czasem nie. Wystarczy mu 3-4 minutki i zapali.

    Czy jest ktoś z Was kolegów, kto wie o co tu chodzi? Prosze o jakąś pomoc, bo tutaj ceny napraw są kosmiczne. Nie wiem czy tym autem dam rade dojechać do PL czy muszę kombinować coś tutaj. Może to jakaś błachostka - może jak pojeżdże tak dalej to silnik mi całkiem szlag trafi.. :/

    pomóżcie!

    serdecznie dziekuję
  • Level 10  
    Bo to był bardzo zły pomysł aby jechać dalej gdy zapaliła się kontrolka Check Engine.
    Na początku sprawdź błędy z kluczyka (w Neonie robisz to w ten sposób: http://www.neon-forum.com/kody-blyskowe-flash-code-komputer-w-neonie-vt14.htm )
    Jeżeli to nie wiele Ci powie, więcej da znać odczyt OBD2- interfejs ELM327 i błędy można samemu odczytać.
    A jeżeli chodzi o interpretację ich, możesz się zgłosić do mnie.

    Nigdy nie jedziemy dalej, gdy zapali nam się kontrolka Check Engine, dopóki nie upewnimy się jaka jest przyczyna!

    Jeżeli problem rozwiązany, napisz z ciekawości jaka była przyczyna.

    Pzdr
  • Level 10  
    kolego przyczyne juz ustalilem - czujnik polozenia walka rozrzadu .... malutka uszczelka byla zezarta i olej z walka rozrzadu dostawal sie na zlacze w/w czujnika - czasem zwieral, czesciej chyba jednak izolowal styki... wyczyscilem - pomoglo na chwile.

    calkowiecie pomogla wymiana czujnika na nowy, bo olej przestal sie wydostawac a i wyciek zniknal. niektorzy mechanicy polecali mi zalozyc stary czujnik na silikonie, ale wolalem to zrobic po bozemu i kupilem poprostu nowy..
    teraz autko chodzi jak zloto :)
    pozdrawiam
  • Level 2  
    Witam wszystkich tych którzy odwiedzą jeszcze ten temat, wszyscy na wielu forach opisują iż pada komputer lub że wymienili oba czujniki i cewkę, nikt nie wspomina o tym iż jest jeszcze coś takiego jak synchronizacja wału i wałka rozrządu, i że konstrukcyjnie komputer porównuje te dwa sygnały, jeżeli nie mieszczą się w granicach błędu to wyłącza jedną z dwóch lub trzech cewek w ten sposób zabespieczając silnik przed zniszczeniem, to samo dotyczy wszelkiego rodzaju połączeń konektorowych w złączkach elektrycznych pomiędzy poszczególnymi elementami. I co się dzieje wtedy - komp sprawny, połączenia pomiędzy kośćmi na przewodach cacy ( oporności w normie ok. 1 oma ) , czujniki według oscyloskopu lub jakiegoś multimetra też są sprawne, a całość i tak nie "bangla" przez niekontaktowanie wyżej wspomnianych elementów. Tyle z mojej strony, życzę wszystkim udanych napraw bez potrzeby wydawania niepotrzebnej kasy by jak to mówią zamienić dobre na takie samo :D