Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic V pali bezpiecznik (15)

Arekdj0 07 Lut 2009 23:21 5306 4
  • #1 07 Lut 2009 23:21
    Arekdj0
    Poziom 12  

    Witam wszystkich!!! :D
    Mam problem z moim autem. Jest to Honda Civic 5-tej generacji. Silnik D13B2. A mianowicie przepalił mi się bezpiecznik (numer ze skrzynki to 15) i ni jak nie mogę znaleźć przyczyny...
    Na pewno odpowiedzialny on jest za wskazania prędkościomierza, obrotomierza, niektórych lampek na kokpicie, zegarka oraz kierunkowskazów (chociaż te działają gdy włączę awaryjne - czyli przekaźnik nie jest spalony).
    Nie wiem czy dobrze kombinuje, ale po rozłączeniu złączki pod maską (taka okrągła obok złączki od alternatora chyba) od strony kierowcy i włożeniu dobrego bezpiecznika nie przepala się on...
    Nie jestem pewien, bo nie mogę nigdzie znaleźć opisu instalacji, ale jeden z przewodów biegnący od tej złączki do jakiegoś czujnika przy silniku (ma on tylko kolor żółty bez żadnych wstawek) łączy się z masą - sprawdzałem po kolei każdy z przewodów i tylko przy tym jednym omomierz pokazywał 0Ω, czyli zwarcie do masy auta.
    Jakby ktoś miał jakieś schematy elektryczne lub coś co mogło by mi pomóc to naprawić byłbym wdzięczny :D
    Pozdrawiam!!!

    0 4
  • #2 07 Lut 2009 23:41
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Ten czujnik może być czujnikiem ciśnienia oleju i przy wyłączonym silniku jest zwarty do masy a kontrolka smarowania świeci.Jak go odpalisz ciśnienie oleju rozewrze styki w czujniku i kontrolka gaśnie.

    0
  • #3 07 Lut 2009 23:53
    Arekdj0
    Poziom 12  

    No w sumie masz rację, tylko pytanko czy ten przewód leci właśnie do takiego czujnika, o którym piszesz... A nie wiem gdzie ten czujnik się znajduje (nie mam w instrukcji tego) ;/
    Nie wiem także do czego leci ten przewód, ale jeśli jest wyłączona stacyjka, włożę bezpiecznik przy rozłączonej złączce, o której pisałem i przekręcę na zapłon, to nic się nie przepala. Jeśli wyłączę zapłon połączę tylko ten jeden przewód z tej złączki i wtedy znów przekręcę zapłon, to od razu bezpiecznik mi pada :/ Nie wiem jak z innymi przewodami z tej wiązki by było...

    0
  • #4 10 Lut 2009 19:00
    Arekdj0
    Poziom 12  

    Dwa dni szukania i wychodzi, że to czujnik biegu wstecznego (zauważyłem, że nie załączają się tylne światła podczas wbicia biegu). Na 100% to był żółty przewód i bodaj niebieski, lecz ten nie robił zwarcia. Reszta połączeń ze złączki była ok więc kierunki jak i wskaźniki na desce działały :) Jutro trzeba jechać do sklepu i mam nadzieje, że wszystko będzie ok!

    0
  • #5 14 Lut 2009 11:47
    Arekdj0
    Poziom 12  

    Arekdj0 napisał:
    Dwa dni szukania i wychodzi, że to czujnik biegu wstecznego (zauważyłem, że nie załączają się tylne światła podczas wbicia biegu). Na 100% to był żółty przewód i bodaj niebieski, lecz ten nie robił zwarcia. Reszta połączeń ze złączki była ok więc kierunki jak i wskaźniki na desce działały :) Jutro trzeba jechać do sklepu i mam nadzieje, że wszystko będzie ok!

    Po wymianie czujnika o którym pisałem wcześniej wszystko działa:D
    podpowiedź dla niewtajemniczonych z jednej strony wchodzą do kostki przy czujniku przewody żółty i niebieski, a za złączką do czujnika biegną dwa zielone, stąd problem zlokalizowania tego żółtego przewodu, gdyż nie był on widoczny :/
    Wszystko działa więc temat zakańczam!

    0