Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna 2002r 1,9 dynamiqe

grzmos11 07 Feb 2009 23:35 5575 15
  • #1
    grzmos11
    Level 10  
    Mam problem z lagunką coś na pewno z elektryką lub elektroniką. W ogóle nie pali i nic nie chodzi po włożeniu karty jedyne co chodzi to lampy.Proszę o pomoc co może być przyczyną.
  • TestoTesto
  • Helpful post
    #2
    sobala17
    Level 12  
    możliwe ze padł cały modu sterujący ale najlepiej jak pojedziesz do serwisu renaulta i tam niech go podłączą do komputera
  • #3
    grzmos11
    Level 10  
    Dzięki a co jeszcze mogło paść?
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    za mało miejsca na opis,a na poważnie w twoim aucie sam miernik już nie pomoże szukaj kogoś kto sprawdzi układ zasilania elektryki i podepnie skaner.to co sam możesz sprawdzić to użyj 2-giej karty.
  • TestoTesto
  • #5
    grzmos11
    Level 10  
    co do tego modułu sterującego to który mógł paść bo nawet cała tablica licznikowa nie działa tylko światła i radio a na panelu komputera po włożeniu karty wychodzi napis wyciągnij kartę po włożeniu karty nic się nie dzieje ani słychu ani dychu.
    Pozdrawiam.
  • #6
    Kursaxx
    Level 15  
    może blokada kierownicy padła :)
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    1wsiądź do auta wsuwając kartę drugą ręką porusz kierownicę ,2 żarówka i sprawdzenie głównych bezpieczników pod maską,3 jeśli masz kogoś zaprzyjaźnionego z bliżniaczym autem podmień czytnik karty
  • #8
    marcov
    Level 12  
    Mialem identyczny przypadek w samochodzie rozbitym przywiezionym z niemiec, okazalo sie ze karty byly pomylone. W twoim przypadku moze byc uszkodzona karta lub czytnik- jak zwykle najlepiej bylo by podpiac sie pod Clipa.
  • #9
    grzmos11
    Level 10  
    a jak padnie blokada kieroenicy to może tak się dziać
  • #10
    Kursaxx
    Level 15  
    TAK może tak się dziać :) w domu możesz podmienić czytnik jak masz od kogo , bo to element nie kodowany ( chodź nie obstawiał bym czytnika nie spotkałem się jeszcze z jego uszkodzeniem ) to jest takie gdybanie - Clip diagnostyka
  • #11
    gawryliszyn
    Level 1  
    moze to byc jeszcze przekaznik

    Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
    Sprawdzić przekaźnik:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
    Podłączyć wejście cewki do napięcia akumulatora, i wyjście cewki do uziemienia. Powinien kliknąć przekaźnik. Jeśli nie kliknął, to należy wymienić przekaźnik.
    Sprawdzić przełącznik przekaźnika. Zmierzyć opór pomiędzy wejściem przełącznika i wyjściem. Gdy przełącznik jest zamknięty, to opór powinien być < 1 om. Gdy przełącznik jest otwarty, to opór powinien być nieskończenie wielki. Jeśli tak nie jest, to należy wymienić przekaźnik.
    Sprawdzić napięcie zasilania:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej.
    Włączyć zapłon. Podłączyć próbnik obwodu pomiędzy końcówką wejściową cewki lub końcówką wejściową przełącznika w skrzynce przekaźnikowej i ujemną końcówką akumulatora. Za każdym razem próbnik powinien się zaświecić. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie oraz bezpiecznik(i), drugi przekaźnik i przełącznik bezwładnościowy, jeśli takie są.
    Sprawdzić podłączenie do ECU:
    Wyłączyć zapłon. Wyjąć przekaźnik ze skrzynki przekaźnikowej i wyjąć złącze z ECU.
    Zmierzyć opór pomiędzy końcówką wyjścia cewki w skrzynce przekaźnikowej i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
    Sprawdzić sygnał z ECU:
    Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką wyjścia cewki i dodatnią końcówką akumulatora. Pokręcić silnikiem przy pomocy korby. Powinno się ono zrównać z napięciem akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić ECU.
  • #12
    grzmos11
    Level 10  
    wymieniłem wszystko co się dało czyli sterownik silnika bsi z bezpiecznikami blokadę kierownicy i kartę i jest lepiej bo oprócz świateł drogowych chodzi wszystko ,oprócz klimatronika i nie odpaliłem jej.na liczniku świeci się stale kontrolka od immobilaizera .co mogę jeszcze zrobic .przed włożeniem karty napis włóż kartę a po włożeniu wyjmij kartę .wszystko chodzi centralny .....ale nie odpala.
  • #13
    jurekk55
    Level 36  
    jak już to UCH a nie bsi ,żeby odpalić po wymianie sterownika i UCH czeka Cię serwis i zgranie czyli zapisanie kart do pamięci niestety wykonano to w taki sposób że bez odpowiednich kodów dostępu i udziału serwisu autoryzowanego renault nie ma możliwości zgrania tego bigosu .
  • #14
    tibians
    Level 1  
    Witam,
    mam taki sam problem,czyli zero reakcji na wlozenie karty...swieca sie tylko lampy. do tej pory wszystko bylo ok,pieknie palila az do momentu umycia. chcialem ja odpalic i nic. centralny zamek tez nie dziala.. to moze byc wina karty? czy moglo sie cos zalac podczas mycia?czy wogole cos innego?
  • #15
    qugucik
    Level 10  
    Też miałem taki problem, miałem drugi komplet rozruchowy (BSI, UCH i kartę) ale w serwisie BOSH`a gdzie naprawiałem zrobili to na oryginalnym, przeprogramowali od początku UCH i wszystko jest ok
  • #16
    grzmos11
    Level 10  
    Dziękuje wszystkim ,samochód chodził do puki go nie rozbiłem.Wielkie dzięki po wymianie wszyskiego było ok.