Witam.
Jestem w trakcie przeróbki iskrownika w Romecie Charcie 210. Krótko mówiąc cel jest taki - w iskrowniku tylko ładowanie + impulsator pełniący rolę przerywacza (jak w oryginale), przy okazji instalacja przerobiona została na 12V. W iskrowniku nie ma cewki zasilającej moduł, jest natomiast 6 cewek ładujących (zrobione wg. własnego pomysłu). W Charcie oryginalnie stosowane były moduły zapłonowe GL133 firmy Telpod. Jest to moduł oparty na tyrystorze 2N6399.
Schemat tego modułu był już na forum przedstawiany, np. TUTAJ
Problem polega na tym, że cała instalacja opierać się będzie o akumulator 12V i sam moduł musi być zasilany z akumulatora. Próbowałem uruchomić ten moduł, podając zasilanie z akumulatora 6V (na początku) - wszystko niby ok, impulsy idą (z impulsatora), zasilanie jest, ale iskry nie ma. Po podpięciu modułu pod zasilanie z akumulatora 12V - również brak iskry + uszkodzenie modułu, nie widoczne gołym okiem lecz moduł już nie działa (nie ma na nim iskry nawet w oryginalnej instalacji).
Pytanie moje jest takie. Czy da się ten moduł przystosować do pracy na zasilaniu z akumulatora 12V. Jeżeli nie, czy jestem w stanie wykonać nowy moduł, nie posiadając oscyloskopu (pewien znajomy mi mówił, że trzeba by zmierzyć cewkę wyzwalającą - impulsator, jaki ma przebieg przy jednym obrocie magneta). Jeżeli też nie - czy można zastosować moduł z samochodu, lub jakiś inny, tak aby można go było zasilać 12V z akumulatora.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Jestem w trakcie przeróbki iskrownika w Romecie Charcie 210. Krótko mówiąc cel jest taki - w iskrowniku tylko ładowanie + impulsator pełniący rolę przerywacza (jak w oryginale), przy okazji instalacja przerobiona została na 12V. W iskrowniku nie ma cewki zasilającej moduł, jest natomiast 6 cewek ładujących (zrobione wg. własnego pomysłu). W Charcie oryginalnie stosowane były moduły zapłonowe GL133 firmy Telpod. Jest to moduł oparty na tyrystorze 2N6399.
Schemat tego modułu był już na forum przedstawiany, np. TUTAJ
Problem polega na tym, że cała instalacja opierać się będzie o akumulator 12V i sam moduł musi być zasilany z akumulatora. Próbowałem uruchomić ten moduł, podając zasilanie z akumulatora 6V (na początku) - wszystko niby ok, impulsy idą (z impulsatora), zasilanie jest, ale iskry nie ma. Po podpięciu modułu pod zasilanie z akumulatora 12V - również brak iskry + uszkodzenie modułu, nie widoczne gołym okiem lecz moduł już nie działa (nie ma na nim iskry nawet w oryginalnej instalacji).
Pytanie moje jest takie. Czy da się ten moduł przystosować do pracy na zasilaniu z akumulatora 12V. Jeżeli nie, czy jestem w stanie wykonać nowy moduł, nie posiadając oscyloskopu (pewien znajomy mi mówił, że trzeba by zmierzyć cewkę wyzwalającą - impulsator, jaki ma przebieg przy jednym obrocie magneta). Jeżeli też nie - czy można zastosować moduł z samochodu, lub jakiś inny, tak aby można go było zasilać 12V z akumulatora.
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.