Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chart 210 - elektroniczny moduł zapłonowy - spory problem

08 Lut 2009 00:23 15578 25
  • #1 08 Lut 2009 00:23
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Lut 2009 13:13
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Można wstawić do tego zabytku każdy moduł tyrystorowy.Pobór prądu przez moduł to około 1.8A przy napięciu zasilania 12V Moduł tyrystorowy pracuje z orginalną cewką zapłonową która pracowała z zespołem młoteczek-kowadełko.Taki moduł wykonałem w roku 1983 do samochodu Fiat 125p i pracował bez problemu zaraz po zamontowaniu. Opisany był szczegółowo do wykonania w książce Elektronika w moim samochodzie.Zabudowana przetwornica pracująca na dwóch tranzystorach i odpowiednio nawiniętym transformatorze podawałą napięcie po wyprostowaniu około 300V ładując kondesator.Młoteczek pracując sterował bramką tyrystora o parametrach 700V 10A podając napięcie na cewkę.Iskra z tak zasterowanej cewki Wn jest tak dużą że producenci zalecają przerwę na świecy do 1.2 mm.Posiadam kilka nowych takich modułów.Jeden z nich pracował w moim Fiacie 126p przez 13 lat bez problemu.

    1
  • #3 08 Lut 2009 15:37
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 08 Lut 2009 16:21
    kierbedz4
    Poziom 33  

    To zastosuj moduł od Poloneza lub od Skody Faworit.Zasilanie tych modułów jest 12VWłaśnie w tych modułach ceweczka zbiera impulsy i przekazuje do modułu.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 01 Mar 2009 00:19
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Kwi 2009 23:13
    stihler
    Poziom 15  

    Nie jestem pewien ale według mnie na akumulatorze ci to działać nie będzie, bo ten moduł w charcie raczej ma byc zasilany pradem zmiennym a nie stalym. tak slyszalem.

    0
  • #7 26 Kwi 2009 10:49
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Kwi 2009 10:57
    kwok
    Poziom 39  

    jesteś pewien że moduł od skody jest sprawny?
    możesz zamienić przewody od impulsatora bo czasami robi to jakąś różnicę a nawiasem mówiąc od poldka działa prawie zawsze

    0
  • #9 26 Kwi 2009 14:08
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 26 Kwi 2009 14:18
    pawel0777
    Poziom 14  

    Czemu zdecydowałeś się na taką przeróbke.Co ona ma niby dawać?

    0
  • #11 26 Kwi 2009 14:23
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 26 Kwi 2009 18:37
    stihler
    Poziom 15  

    Tak przy okazji. Ja mam charta. kiedys mialem w nim akumulator. dostalem charta od wujaszka, ale nie dzialal. dalem do mechanika to oni odpieli akumulator. nie wiem jak ale teraz dziala bez akumulatora. powiedzieli, ze modul wymienili, bo byl zepsuty. a moje pytanie to takie: czy chart bez akumulatora moze dzialac? czy oni mi zaplon przerobili? wie kto?

    0
  • #13 26 Kwi 2009 18:57
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 26 Kwi 2009 19:32
    kwok
    Poziom 39  

    1 cewka zapłonowa
    15 zasilanie (plus)
    31 masa (minus)
    G sygnał z impulsatora
    nie rozumiem dlaczego twierdzisz że 31 i G są zwarte - to nie miałoby prawa wygenerować żadnej iskry
    podłącz impulsator jednym końcem do masy a drugi daj na G
    jeśli efekty nie będą zadowalające zamień miejscami przewody od impulsatora a jeśli nadal będzie nie tak tzn że w ten sposób tego nie przerobisz

    0
  • #15 26 Kwi 2009 19:37
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 27 Kwi 2009 11:52
    stihler
    Poziom 15  

    Moje cewki od lądowania nie są do niczego podłączone. Kabelki są odizolowane taśma i sobie leżą z boku. A dlaczego mają się zepsuć? Co może się im stać? i dlaczego? co powinienem zrobic? ile z cewek ladowania wychodzi przewodow z silnika? 2? 3? bo mi 3 kable same zostaly.

    0
  • #17 27 Kwi 2009 18:22
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Kwi 2009 00:28
    kwok
    Poziom 39  

    na module od poldka to też chyba nie pojedzie bo one są praktycznie takie same tzn tak samo działają więc tu jest problem z kątem zapłonu i prawdopodobnie z jego przyspieszeniem więc nie baw się bo szkoda czasu i zamontuj orginalny

    0
  • #19 28 Kwi 2009 12:25
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 28 Kwi 2009 15:14
    pawel0777
    Poziom 14  

    Jak już tyle nakombinowałeś to spróbuj przestawić więcej zapłon...może montaż magneta bez klina w innym punkcie na próbę.

    0
  • #21 28 Kwi 2009 17:29
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 17 Lut 2011 20:32
    krzycho385
    Poziom 10  

    Oj bigsoft obserwuję Cię na kilku forach, kombinujesz jak koń pod górę z tym modułem, chcesz pomocy od innych natomiast jak ktoś się do Ciebie zwraca o pomoc (problem rozwiązałeś z modułem już dawno) nawet nie raczysz odpisać.
    Oj chłopie nie ładnie, ale jak potrzebujesz pomocy to śmiało pisz ja też go rozwiązałem i teraz już Ci mogę pomóc.
    He he he

    0
  • #23 10 Mar 2011 08:34
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 11 Cze 2011 12:54
    stihler
    Poziom 15  

    Widzę aktywność w tym temacie.
    Chciałbym się zapytać czy ma ktoś schemat(oryginalnego) modułu z Charta?

    0
  • #25 11 Cze 2011 22:29
    378950
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 11 Cze 2011 22:31
    stihler
    Poziom 15  

    Dzięki. to by się zgadzało bo moduł ma tylko dużą obudowę a w środku malutko elementów ;)
    Jeszcze raz dzięki ;>

    0