Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Potrzebna pomoc w identyfikacji silnika i sterowania

08 Lut 2009 00:43 2544 3
  • Poziom 13  
    Witam!
    Mam taki oto silnik, ktory chcialbym jakos wykorzystac..

    Potrzebna pomoc w identyfikacji silnika i sterowania
    Potrzebna pomoc w identyfikacji silnika i sterowania

    potrzebuje waszej pomocy w zidentyfikowaniu rodzaju i sterowania.
    Silnik pochodzi z układu wspomagania kierownicy VW GOLF MK5. Wspomaganie w tym samochochodzie jest całkowicie elektryczne. Napedza on bezposrednio maglownice poprzez odpowiednie przełożenie.. niestety nie wiem o nim zbyt wiele co utrudnia mi jego uzycie do czegokolwiek postanowilem wiec go rozebrac i zobaczyc co w srodku piszczy..
    W standardowej konfiguracji silnik podlaczony jest do akumulatora samochodu poprzez bezpiecznik 80A (wiec moc max 1150W przy 14.4V dobrze się zapowiada). Duze gniazdo na obudowie sluzy wlasnie do podlaczenia zasilania. 1 gniazdko 5pin sluzy do podlaczenia czujnika wbudowanego w maglownice (czujnik skretu ??). druga wtyczka 5pin sluzy do komunikacji miedzy układem wbudowanym w srodku a jednostka glowna samochodu. Niestety nie posiadam schematu instalacji elektrycznej tego samochodu (podobno jest w ELSA) wiec nie znam oznaczen poszczególnych pinow.

    Potrzebna pomoc w identyfikacji silnika i sterowania
    Potrzebna pomoc w identyfikacji silnika i sterowania

    Po rozebraniu kilka spraw zaczęło się wyjaśniać. Wyglada na to ze silnik jest 3-fazowy (do potwierdzenia). Wskazuja na to 3 wyprowadzenia z silnika jak również elektronika która sklada się z 3 takich samych modulow mocy i jednej jednostki centralnej. Wszystko wykonane w technice powierzchniowej ale szczerze powiem ze czegos takiego jeszcze nie spotkalem.. plytki sa polaczone miedzy soba cieniutkimi drucikami a wszystko zatopione jest w gestym zelu. Powierzchnia wszystkich plytek razem nie przekracza raczej 15cm2. Wartości elementow raczej nie do odczytania poza rezystorami duzej mocy, kondensatorami i kwarcem.
    Po przebadaniu plytek omomierzem napisałem na poszegolnych zlaczach do czego sa podlaczone. Zlacza + i – sa podlaczone do odpowiednich nozek baterii kondensatorow (3x), zlacza O1,O2,O3 to odpowiednie zlacza na silniku. Poza tym na każdej plytce mocy sa po 2 tranzystory, 1 kondensator i jeden rezystor 0.5mOhm / 100A.
    Jak widac przy silniku jest cos w stylu pojemnika. Niestety nie udalo mi się jeszcze dostac do srodka ale jest tam cos lekkiego w stylu cewki (??). jak się stuknie w obudowe to czuc/slychac wibracje (takie jak się stuknie w żarówkę tylko głośniejsze).
    Jak już wspomniałem chciałbym uzyc tego silnika do jakiegos projektu DIY ale potrzebuje Waszej pomocy w zidentyfikowaniu rodzaju silnika i porade w sprawie jego zasilenia. Jakie parametry sa potrzebne żeby pozdnac moc takiego silnika?
    Z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Wiesz może jak podłączyć wspomaganie elektryczne x84 od renault bez can.
  • Poziom 1  
    I jak udało się to uruchomić? Mam taki sam pomysł na ten silnik więc wolę zapytać niż szukać.
    Moderowany przez trymer01:

    Regulamin, pkt 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

  • Poziom 13  
    pytasz o silnik VW czy Renault?