Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chłodzenie powietrza dolotowego cieczą

dkamyk 08 Feb 2009 01:37 4538 22
  • #1
    dkamyk
    Level 11  
    Witam, słyszeliście może albo wiecie cos na temat systemu chłodzącego powietrze cieczą np. płynem do spryskiwacza szyby po wyjściu z interkulera przed przepustnica?? jest taki system i po własnych doświadczeniach stwierdzam ze daje nawet 25-30 koni więcej. czy ktoś z was tego próbował albo może chce spróbować ??
  • #2
    adamiixx
    Level 15  
    Ja bym tego spróbowac,jak to zrobic??
  • #3
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    25-30KM tylko poprzez schłodzenia powietrza ? :D
    Jak by to było takie proste to by producenci nie głowili się jak podnieść moc aut o kilka KM jak tu wystarczy schłodzić powietrze i robi się 25-30KM jak za dotknięciem różdżki.
    Wiadomo że schłodzenie pomaga ale nie 25-30KM, ba nawet nie 10 tylko dużooo mniej o ile to w ogóle można mówić o KM. Temat zakrawa trochę o dział Na Wesoło i te chipy na 50-100KM.

    Autora tematu poproszę o wykresy z hamownii oraz najlepiej jakiś filmik żeby było widać jak się wykres zmienia podczas schłodzenia.
    Inaczej temat poleci do Kosza.
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No tak, słynny patent z dodawaniem pary wodnej do powietrza w dieslach. Inna rzecz to nie bezpośrednie chłodzenie powietrza, tylko natrysk wody ( lub innego chłodziwa) na intercooler, czy wręcz intercooler chłodzony np. freonem. Tak czy inaczej - im powietrze jest chłodniejsze, tym ma mniejszą objętość, czyli stricte więcej się da go "upchnąć" do cylindra ( więcej powietrza w powietrzu ). Większa sprawność silnika i mniejsze jego zużycie. W każdym razie nie o 25-30 koni, chyba że w silnikach o mocy ok 1000 KM ( przyrost rzędu 2-5%).
  • #5
    adamiixx
    Level 15  
    Fajny pomysł zastosuje go w fiacie 126p i w romecie.Zobaczymy co to da?
  • #6
    Roli
    Level 26  
    Quote:
    jest taki system i po własnych doświadczeniach stwierdzam ze daje nawet 25-30 koni więcej


    Chciałbym (i nie tylko ja) zobaczyć wykresy z hamowni ;) Może coś więcej o autku ? Model, silnik, silnik seria czy nie, etc ?
  • #7
    dugi.1985
    Level 20  
    adamiixx wrote:
    Fajny pomysł zastosuje go w fiacie 126p i w romecie.Zobaczymy co to da?


    Zostaw tego rometa w spokoju. Ciekawe jak schłodzisz powietrze w romecie?
  • #8
    dkamyk
    Level 11  
    panowie niedowiarki, wiadomo ze jeśli duża moc na silniku to i po dołożeniu jakiś dodatkowej zabawki da ona więcej mocy niż na silniku z mała mocą. samochód AUDI S4, sinik po całkowitej przebudowie,zmienione tłoki + korbowody, głowice od silnika 2.8 powiększane wloty i wyloty,zmienione wałki,zmienione turbiny na K4 kolektory ssące samo robione, inne wtryskiwacze, pompa od RS4, interkulery zwiększone o jakieś 50-60 % każdy, zmienione węże doprowadzające ciśnienie do kolektora na takie które sie pod wpływem ciśnienia nie rozszerzają. wyjęty kompresor A/C brakiet od feny i wstawiona fena elektryczna o dużej wydajności,natrysk cieczy w dolocie przed przepustnicą, zapomniałbym o komputerze, firma AUTOSPED http://www.autospeed.us/ .
  • #9
    Moulder
    Level 23  
    dkamyk wrote:
    Witam, słyszeliście może albo wiecie cos na temat systemu chłodzącego powietrze cieczą np. płynem do spryskiwacza szyby po wyjściu z interkulera przed przepustnica??


    dkamyk wrote:
    natrysk cieczy w dolocie przed przepustnicą


    Sprecyzuj co masz na myśli natrysk wody na intercooler czy wtrysk wody do układu dolotowego.
    To co piszesz jest dwuznaczne.
  • #10
    dkamyk
    Level 11  
    konkretnie chodzi mi o wtrysk cieczy do srodka za intrkulerem. poszukam firmy która sprzedaje to i zamieszczę link do niej.pozdrawiam
  • #12
    Bmw184
    Level 2  
    Witam
    jak to sie ma do diesli
    nie bardzo czaję angiekski do tego stopnia ze nie wiem która to cześć, pomogli byście trochę
  • #13
    dkamyk
    Level 11  
    a co kolega by chciał wiedzieć na ten temat?? ta firma robi do diesla, czy twój silnik jest po jakimś tuningu?? do diesla jest kilka http://www.snowperformance.net/product.php?pk=38

    Dodano po 5 [minuty]:

    panowie ta ciecz której sie używa do tego to jest 50% na 50% woda z metanolem. w nie których płynach do spryskiwaczy jest właśnie taka mieszanka. panowie czy ktoś czegoś takiego próbował albo miał z tym styczność, tak z ciekawości pytam, ja trochę o tym wiem ale myślę że jeszcze nie wszystko.
  • #14
    adamiixx
    Level 15  
    Ja miałem stycznośc z tym wynalazkiem,jest to metanol z wodą wtryskiwany do dolotu.Poprawai on troszeczkę moc silnika.System AEM
  • #15
    Bmw184
    Level 2  
    a jak to silnik znosi, nie obciąża go zbytnio
  • #16
    adamiixx
    Level 15  
    Nie,to tylko poprawia parametry silnika nie obciązając go.
  • #17
    konik83
    Level 16  
    Bmw184 wrote:
    a jak to silnik znosi, nie obciąża go zbytnio


    Wbrew przeciwnie.
    Systemy wtrysku wody/metanolu zostaly stworzone przedewszystkim po to, zeby W BARDZO WYSILONYCH SILNIKACH obnizyc temperature w cylindrze i zmnijeszyc ryzyko spalania stukowego.
    Dodatkowe 25KM od samego wtrysku wody sie nie pojawi.
  • #18
    kortyleski
    Level 43  
    dkamyk wrote:
    Witam, słyszeliście może albo wiecie cos na temat systemu chłodzącego powietrze cieczą np. płynem do spryskiwacza szyby po wyjściu z interkulera przed przepustnica?? jest taki system i po własnych doświadczeniach stwierdzam ze daje nawet 25-30 koni więcej. czy ktoś z was tego próbował albo może chce spróbować ??


    No to już mnie na dzisiaj humor ustawiło odpowiedni... Może lepsza będzie woda z kałuży? Po solidnym deszczu koo 300 koni :d
    Piszesz że wywaliłeś sprężarkę AC - po co? wywalając parownik z kabiny w komorę silnika i puszczając przez niego powietrze zasilające silnik wychłodzisz je o wiele bardziej niż tym twoim opryskiwaczem. Nadal jednak przyrost mocy bedzie pewno mniejszy niż moc wżarta przez chłodzenie powietrza. Może zasil silnik ozonem?
  • #19
    Bmw184
    Level 2  
    a wtrysk jak sie odbywa, kiedy ty chcesz czy przy danej temperaturze
    i co tam lać metanol czy faktycznie ten płyn do szyb z zawartością metanolu bo i chyba taniej:idea:
  • #20
    mszakal
    Level 10  
    Woda wtryskiwana do dolotu czyli wprowadzana do komory spalania podnosi wyraźnie moc. Jednak nie polega to na schłodzeniu powietrz. Woda pod wpływem wysokiej temperatury w komorze spalnia rozdziela sie na wodór i tlen a to mieszanka bardzo wybuchowa. Stad podniesienie mocy. najlepsze efekty osiaga sie przy stosunku 75% zwykłej mieszanki i 25% wody. Jeśli chodzi natomiast o chłodzenie powietrza to odbywa sie ono w intrculerze który zadnych cieczy nie wprowadza do dolotu. Obniza tempaerature powietrza zmniejsza jego objetosc. Przez to wiecej powietrza i benzyny w komorze spalania i wieksza moc. Przyrost mocy w takim wypadku to jakies 4-7%.
  • #21
    dkamyk
    Level 11  
    kortyleski wrote:
    dkamyk wrote:
    Witam, słyszeliście może albo wiecie cos na temat systemu chłodzącego powietrze cieczą np. płynem do spryskiwacza szyby po wyjściu z interkulera przed przepustnica?? jest taki system i po własnych doświadczeniach stwierdzam ze daje nawet 25-30 koni więcej. czy ktoś z was tego próbował albo może chce spróbować ??


    No to już mnie na dzisiaj humor ustawiło odpowiedni... Może lepsza będzie woda z kałuży? Po solidnym deszczu koo 300 koni :d
    Piszesz że wywaliłeś sprężarkę AC - po co? wywalając parownik z kabiny w komorę silnika i puszczając przez niego powietrze zasilające silnik wychłodzisz je o wiele bardziej niż tym twoim opryskiwaczem. Nadal jednak przyrost mocy bedzie pewno mniejszy niż moc wżarta przez chłodzenie powietrza. Może zasil silnik ozonem?


    kolego taki z ciebie elektryk to naucz sie jeszcze angielskiego i poczytaj sobie co na amerykańskich forach piszą na ten temat. potem wydawaj opinie jeśli nie masz zielonego pojęcia na jakiej to zasadzie nawet działa. a kompresor A/C został wyrzucony tylko po to żeby nie obciążał pracy silnika. widziałeś kiedyś silnik w samochodzie który ściga sie na 1/4 mili ? jeśli nie to poczytaj o tym to może czego sie więcej na uczysz i będziesz mógł wypisywać swoje filozofie. znając życie to pewnie sie obrazisz za to co napisałem i będziesz chciał zapunktować, nie mam nic przeciwko, mi wystarczy tylko ze to przeczytasz, a wodę z kałuży możesz samo sobie wlać do baku i odpalić samochód, zobaczymy ile kilometrów na tym przejedziesz pozdrawiam
  • #22
    kenny.CKPL
    Level 11  
    mszakal wrote:
    Woda wtryskiwana do dolotu czyli wprowadzana do komory spalania podnosi wyraźnie moc. Jednak nie polega to na schłodzeniu powietrz. Woda pod wpływem wysokiej temperatury w komorze spalnia rozdziela sie na wodór i tlen a to mieszanka bardzo wybuchowa. Stad podniesienie mocy. najlepsze efekty osiaga sie przy stosunku 75% zwykłej mieszanki i 25% wody.


    :D
    mszakal, nie wiem co palisz, ale to dobre musi być.

    Wytłumacz mi jaki to proces zachodzi by podzielić cząsteczkę wody na tlen i wodór w silniku spalinowym i jeszcze z tego otrzymać energię?

    Słyszałeś może taki termin jak hydrolock? (żebyś nie musiał szukać http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock)


    mszakal wrote:

    Jeśli chodzi natomiast o chłodzenie powietrza to odbywa sie ono w intrculerze który zadnych cieczy nie wprowadza do dolotu. Obniza tempaerature powietrza zmniejsza jego objetosc. Przez to wiecej powietrza i benzyny w komorze spalania i wieksza moc. Przyrost mocy w takim wypadku to jakies 4-7%.


    Intercooler (nie interculer) obniża temperaturę powietrza w układzie dolotowym. Stosuje się go głównie w silnikach doładowanych (czy to turbiną, czy kompresorem), gdyż doładowane powietrze ogrzewa się wraz ze wzrostem ciśnienia w układzie, przez co staje się mniej zasobne w tlen oraz ma szkodliwe działanie na silnik (co już było wcześniej pisane).

    Dodatkowy natrysk wody na IC jest stosowany głównie w autach dragowych i nie maja zastosowania w autach ulicznych.
    Chłodzenie wodą lub mieszanką wody i metylenu (glikolu) ma zastosowanie w "wodnych IC". Działają one podobnie do chłodnicy. W układzie dolotowym jest wymiennik ciepła w którym krąży chłodziwo (woda lub mieszanka) odbierając ciepło z powietrza w układzie, a poza układem jest drugi wymiennik który to ciepło oddaje do otoczenia. Nie ma tu mowy by jakakolwiek ciecz się dostawała do układu dolotowego.
  • #23
    Moulder
    Level 23  
    mszakal wrote:

    Dodatkowy natrysk wody na IC jest stosowany głównie w autach dragowych i nie maja zastosowania w autach ulicznych.


    Pomijając seryjne Subaru Impreza WRX Sti, i Mitsubishi Lancera Evo... (na 90%)

    mszakal wrote:

    Chłodzenie wodą lub mieszanką wody i metylenu (glikolu) ma zastosowanie w "wodnych IC". Działają one podobnie do chłodnicy. W układzie dolotowym jest wymiennik ciepła w którym krąży chłodziwo (woda lub mieszanka) odbierając ciepło z powietrza w układzie, a poza układem jest drugi wymiennik który to ciepło oddaje do otoczenia. Nie ma tu mowy by jakakolwiek ciecz się dostawała do układu dolotowego.



    Intercooler wodny, to nie jest to samo co natrysk wody na intercooler i wtrysk mieszaniny woda-metanol (nie żaden płyn do spryskiwaczy) do układu dolotowego. To są trzy całkiem inne zagadnienia. Zanim coś napiszecie to najpierw Google... W internecie jest mnóstwo informacji na ten temat wystarczy poszukać.