Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Perkins 4-cyl. i problem z odpalaniem ?

08 Lut 2009 12:13 50699 21
  • Poziom 18  
    Witam

    Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać biały dym z komina) jednak nie może "załapać". Podgrzanie świeć nie pomaga. Przy odpalaniu napięcie na akumulatorze spada do około 10V. Podłączenie równolegle dodatkowego akumulatora do odpalenia też nic nie daje. Rozrusznik podłączony jest do przekaźnika Inprodus T 10-24 (24V, 10A). Czy może to być wina tego przekaźnika, że przez niego nie załapuje? Czy powinien on być na 12V ten przekaźnik?. Czy też wina może leżeć po stronie alternatora A124F-14V-44/53A i jego regulatora Jezpol RNA2 (wstawiony nowy)? Chociaż przy odpaleniu alternator z regulatorem przecież nie powinien mieć wpływu na odpalenie silnika.
    Stosowanie samostartera powoduje dziwne uderzanie tłoków, dziwne odgłosy z silnika idą więc zaprzestałem jego stosowania aby całkowicie silnika nie uszkodzić.

    Za wszelką odpowiedź serdecznie dziękuję.

    Z poważaniem
    Silos
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Witam, jeżeli rozrusznik "kręci" prawidłowo stawiam na awarię pompy wtryskowej (biały dym).
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 19  
    Kolego w momencie kręcenia rozrusznikiem poluzuj rurki przy pompie wtryskowej ,po kolei .Wygląda na zapowietrzony układ paliwowy,jeśli rozrusznik dobrze kręci.
  • Poziom 18  
    Witam i dziękuję za informacje.

    Czyli stronę elektryczną można wyeliminować.
    Chodzi więc o stronę mechaniczną zapalania. Jak po pewnym czasie uda się zapalić i silnik długo pracuje to układ powinien się odpowietrzyć ponieważ ciągnie paliwo na bieżąco. Na drugi dzień już jest "zima". To samo - znowu nie drgnie tylko kręci. Czyli tak jakby ponownie się zapowietrzył.
    Jeżeli chodzi o poluzowanie rurek to chodzi o rurki które doprowadzają paliwo do pompy tak ? Aby usunąć z nich powietrze przy starcie. Czy też należy rozebrać pompę i wyczyścić ?

    Z poważaniem
    Silos
  • Poziom 19  
    Tak te rurki przy pompie wtryskowej.Posprawdzaj szczelność przewodów paliwowych i zaworek zwrotny przy filtrach,najlepiej wymień.
  • Poziom 18  
    Witam

    Przy zakupie w sklepie okazało się, że do tego silnika Perkins 4-cyl. zamiast 4 świec żarowych jest na kolektorze dolotowym jedna świeca płomieniowa. Nie wiem właśnie jak ją można sprawdzić czy tez lepiej może od razu wymienić tą jedną sztukę ?

    Dodatkowo jednak wrócił temat elektryki zapalania. Jeżeli w dany dzień popracuje silnik to na drugi dzień za pierwszym razem odpali a potem już nie ma szans na odpalenie - tylko rozrusznik kręci coraz ciężej silnikiem i do tego przewód plusowy między akumulatorem a rozrusznikiem nagrzewa się.
    W związku z tym mam pytanie: Czy jest może gdzieś specyfikacja uzwojeń stojana i wirnika rozrusznika R11a, g lub h, a konkretnie ich opory powinny być? Styki wirnika oczyszczone dokładnie.

    Z poważaniem
    Silos
  • Poziom 31  
    Na tym zdjęciu zamieściłem części z silnika Perkinsa 4 cyl. z wozka widłaka.
    https://obrazki.elektroda.pl/29_1231081616.jpg
    Trzeba uważać z paleniem na samostart.Jak są duże przedmuchy do skrzyni korbowej to juz są popękane tłoki 2 i 3.Jak masz kłopot z odpaleniem to może się zapowietrza układ paliwowy.Z pomocą kompresora łatwo dojść gdzie jest nieszczelność.Na pompie wtryskowej są śrubki do odpowietrzania,pomalowane na czerwono.Przy pompce paliwowej jest dzwignia do pompowania,podobna jak w Ładzie.Zamontuj przeźroczyste przewody paliwowe,wtedy widać czy nie jest zapowietrzone paliwo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Witam

    Wstawiłem nowy filtr paliwa z uszczelkami oraz przy okazji nową świecę płomieniową w celu wyeliminowania zapchania starej świecy. Odpowietrzałem wszystkie odcinki: filtr - pompa wtryskowa, pompa wtryskowa - wtryski. Naładowałem cała noc odpowiednio akumulator. Po podłączeniu rano jednak tylko kręci, kręci i nic - biały dym leci widocznie ze świecy płomieniowej. Jest więc cały czas zapowietrzony pomimo, że paliwo ze śruby odpowietrzającej tryska jak się pompuje pompką. Mam w związku z tym pytanie: Jeżeli pompuje paliwo ręcznie pompką to przy kilku początkowych ruchach czuje wyraźny opór, że "czuć" pompowanie. Po pewnym czasie już żadnego oporu nie ma, rączka lekko opada i tylko na samej końcówce ruchu rączki pompki cokolwiek czuć, że jest pompowane. Przy okazji słychać jak do zbiornika wraca paliwa przewodem powrotnym.

    Z poważaniem
    Silos
  • Poziom 14  
    Witam przyczyny nie odpalenia i pokazywanie białego dymu mogą byc końcówki wtryskiwacza leją złe ustawiony początek wtrysku za małe ciśnienie w cylindrach filtr powietrza zatkany złe ustawienie rozrządu a sprawdzamy luzujemy pokoleji ale pojedynczo przewody wysokiego ciśnienia kręcąc rozrusznikiem gaz na ful i słuchamy czy końcówki wtryskiwaczy skrypią a powinny
  • Poziom 31  
    Musisz popuścić nakrętki od przewodow wysokiego ciśnienia przy wtryskach i kręcić rozrusznikiem aż z każdej rurki będzie wypływało paliwo.Potem należy zakręcic z czuciem te nakrętki.Probuj palic na tzw. knota.NIE UŻYWAJ SAMOSTARTU.Odkręć korek wlewu oleju i obserwuj ile dymu wydostaje w czasie kręcenia rozrusznikiem.Najlepiej zmierzyć ciśnienie sprężania.
  • Poziom 2  
    kolego od tego silnika perkinsa mam pytanie czy udało ci sie uruchomić silnik.
    Ja mam taki sam silnik w widlaku i ten sam problem z odpalaniem! U mnie pompa paliwa była robiona latem kapitalny remont wymiana głowiczki i takie tam 1100 zł naprawa.Na rurkach paliwo pojawia sie ,pompa odpowietrzona do kolektora mala dawka rozpuszczalnika pochodnia rozrusznik w ruch i nic po kreceni przez 4 min.malutki dymek z komina , niepokojące zauważyłem słabe sanie przy kolektorze i spore dmuchanie przez korek od wlewu oleju czy to oznacza kapitalke?
    (i jeszcze jedno silnik nie reaguje na samostart zero oporu i reakcji silnika )
  • Poziom 31  
    Zmierz ciśnienie na cylindrach. Jak stosowałeś samostart to 2 i 3 tłok są popękane jak na zdjęciu, które zamieściłem wyżej.
    Nie kupuj tłoków w Agromie są tanie , mi wytrzymały w lecie 2 miesiące.
    Tłoki ściągałem z WSK Gorzyce i chodzą do dzisiaj cena jednego tłoka bez sworznia i pierścieni ok. 200 zł.
    W wózku pompa oleju wysokiego ciśnienia do hydrauliki jest napędzana zebatkami od rozrządu i tu trzeba zaglądnąć, posprawdzać kliny i śruby.
    Na zdjęciu wyżej jest też wał korbowy od tego silnika chociaż był pęknięty silnik jak odpalił chodził normalnie nie było żadnych stuków.
  • Poziom 18  
    Witam forumowiczów

    Z uwagi na to, że zauważyłem miejscami wytarte zęby na wieńcu koła zamachowego w silniku Perkins 4-cylindrowym chciałem dopytać się jaki wieniec należy zakupić do tego silnika? Ilu zębowy ?

    Dodatkowo chciałem zapytać się czy dużo jest trudności z tym aby samemu taki wieniec założyć a konkretnie dostać się do niego? Chciałem to sam wykonać bo założenie jest proste (rozgrzanie wieńca nowego) tylko jak zabrać się do dostania się do niego ?

    Za wszelką odpowiedź serdecznie dziękuję.

    Z poważaniem
    Silos
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam ten sam problem z zapalaniem zimnego silnika na mrozie(powyżej -5). Posiadam od 1,5 roku koparkę MF750 z silnikiem perkinsa 4 cyl. Przeprowadziłem remont silnika (ciśnienie sprężania było zbyt niskie na jednym cylindrze - 1,9Mpa) jednak przyniosło to tylko poprawę zapalania w lecie, a gdy przyszła zima problem od nowa się pojawił. wymieniłem olej na syntetyczny, jednak rozrusznik wcale nie kręci przez to szybciej. wymieniłem wszystkie końcówki wtryskiwaczy jednak to nie pomogło Miesiąc temu dałem pompę wtryskową do regeneracji - silnik przestał dymić podczas jazdy , stał się bardziej czuły na dodanie gazu, jednak w dalszym ciągu nie zapala. Rozrusznik kręci, a z tłumika wydobywa się tylko biały dym. aby zapalić silnik stosuję webasto, które stawiam koło silnika i podgrzewam go w ten sposów przez około 15 minut i potem zapala normalnie jednak jest to kłopotliwe. brak mi pomysłów co może być tego przyczyną.
  • Poziom 43  
  • Poziom 2  
    z tych wszystkich przyczyn osobiście nie jestem w stanie wykluczyć tylko pompy wtryskowej ze względu na brak specjalistycznych przyrządów ale była naprawiana w WSK Poznań a oni powinni raczej dziadostwa nie robią, ciśnienia na tłokach; 1 -3,1Mpa, 2 - 3,2Mpa, 3 - 3Mpa, 4 - 3,1Mpa są raczej dobre, wtryski sprawdzałem też są dobre , wszystkie ustawione tak samo na 14Mpa, regulacje zapłonem nic nie zmienia, zprawdziłem czy przypadkiem poprzedni właściciel nie przestawił rozrządu lecz wszystko było ustawione tak jek należy według punktów
  • Poziom 31  
    Teraz są dostępne litewskie rozruszniki planetarne do tych silników, kręcą dwa razy szybciej niż ten oryginalny.
    Jak się taki perkins zapowietrzy trzeba odkręcić rurki przy wtryskach i chwilę pokręcić rozrusznikiem.
    Wymiana rozrusznika dużo daje, koszt ok. 300 zł.
  • Poziom 43  
    Układ może się zapowietrzać, lub nie trzyma zaworek paliwa. Masz czym zmierzyć obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem? Nie są za wolne?
  • Poziom 2  
    problem z odpalaniem jaki był u mnie rozwiazałem w nastepujący sposób przerobiłem instalacje do odpalania na 24v . Zmiana rozrusznika, przełącznik na odpalanie z 24v(instalacja świetlna na 12v) dwie baterie 12v połączone w 24v problemy sie skonczyły mróz do -15 a widlak odpala radze jeszcze sprawdzic pompke reczną inaczej podaje paliwo na recznym pompowaniu a i naczej na rozruszniku odkrecic wężyk wylotowy i sprawdzic podawanie paliwa i koniecznie pozakładac bezbarwne weżyki do paliwa