Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ginąca iskra na cewce zapłonowej

maju_fci 08 Feb 2009 16:35 2617 8
  • #1
    maju_fci
    Level 10  
    witam wszystkich.

    Opel Astra F 1.6 benzyna + gaz. C16NZ

    Więc tak iskra raz jest raz nie ma, a ostatnio raczej codziennie jej nie ma. Z holu odpala po 10 metrach, a kręcąc nie. Prąd do cewki dochodzi, cewka ma masę, ale nie daje iskry. Zaznaczam, że pół roku temu ją wymieniałem (jak i wszystko inne - moduł, kable, świece, kopułka, cewka zapłonowa)

    proszę o pomoc.
  • #2
    kazpal
    Level 15  
    Witam.
    Czy sprawdzałeś sygnał wchodzący na uzwojenie pierwotne cewki podczas kręcenia rozrusznikiem? Jakie napięcie masz na biegunach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem?
  • #3
    maju_fci
    Level 10  
    nie mam niestety przyrządów, abym mógł sprawdzić to. A prąd sprawdzałem żaróweczką i pali także 12 V jest.

    Dodam, że jak już odpali to dopóki jest w miarę ciepły to odpala, a później po kilku godzinach nie chce już odpalić.
  • #4
    maju_fci
    Level 10  
    sorry, że jeden pod drugim.

    pojechałem do elektryka u którego cały czas robie auto i powiedziałem jaka jest sytuacja, a on na to, żeby cewkę na razie zostawić, a zająć się czujnikiem impulsowym, który jest w aparacie zapłonowym.

    I tu moje pytanie może mieć racje czy raczej coś kombinuje? Tak ja mówiłem prąd we wtyczce dochodzącej do cewki jest ale cewka nie daje iskry. Czy to może mieć coś wspolnego?
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Jasne, że ma. Zawsze to lepiuej , jak podpowiadają z dwóch stron , nie?
  • #6
    maju_fci
    Level 10  
    emeryt2 wrote:
    Jasne, że ma. Zawsze to lepiuej , jak podpowiadają z dwóch stron , nie?


    Liczy się każda opinia i każda próba pomocy drugiemu człowiekowi...widać ty do tych pomocnych nie należysz...
  • #7
    emeryt2
    Level 42  
    Kolego maju-fci , Ty się nie zaperzaj , podpowiedział Kazpal wczesniej , co masz zrobić , ja potwierdziłem słowa Twojego elektryka , czego chcesz jeszcze. Posprawdzaj to i dopiero można dalej podpowiadać.
    Tak ,tylko ,że ty masz żarówkę i śrubokręt. Możesz mieć tylko do siebie jakieś "ale".
  • #8
    maju_fci
    Level 10  
    pojechałem do elektryka, zdjął kopułkę i dosłownie dotknął styk z czujnika do modułu i jak palcem odjął iskra się znalazła. podmienił moduł na jakiś swój oryginalny (choć nie wiadomo czy sprawny na 100%) i na razie działa. Ale jak będzie coś nie tak to moduł lub ceweczka do wymiany.

    Znalazłem coś takiego lecz nie wiem czy to się nadaje. Podobne do tego co ja mam lecz w opisie jest, że czujnik halla, a ja nie mam halla tylko impulsowy. Gościu się pomylił czy jak?

    http://www.moto.allegro.p...owego_opel.html

    Nie wiem czy nie lepiej kupić cały używany aparat zapłonowy.
  • #9
    kazpal
    Level 15  
    Witam.
    Słuchaj elektryka, on widzi auto, a my to co napiszesz. Jest różnica.