Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ursus c330m po remoncie silnika nie odpala

08 Feb 2009 17:25 9838 21
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    wopor
    Level 32  
    witam, najlepiej sprawdzić cisnienie sprężania ,tylko silnik powinien mieć temp. pracy tak około 80st, mozliwe ze coś z ustawieniem początku wtrysku, powodzenia
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #4
    ZGG
    Level 27  
    To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    niutat
    Level 36  
    Witam, sprawdź czy zawory nie są podparte i czy rozrząd jest ustawiony na znakach.
    Pozdr.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #8
    wopor
    Level 32  
    witam, zanim zrobisz demontaż :) popatrz czy zawory sie zamykają, i czy uszczelka pod głowicą jest oki, wyjdzie na zmierzeniu ciśnienia róznica nie powinna byc wieksza niż +- 3 bary, pierścionki raczej nie powinny popękać ale ciapki chodzą swoimi drogami :) wtryski sa raczej dobre bardziej prawdopodobne jest że zawór sie zawiesza( może jest krzywy? lub uczszelka ,powodzenia
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    wopor
    Level 32  
    witam, luzy tak jak piszesz z tolerancja +- 0,02mm, na zimnym ale tak około 20st, a głowica była sprawdzana na płaskość, moze jest krzywa?, powodzenia
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    wasz_elektryk wrote:
    głowica nie była testowana na płaskość, ale jak ona mogła się skrzywić?


    Powiem więcej - nie tylko skrzywić ale i pęknąć. Sprawdzić natychmiastowo ciśnienie sprężania, a także pod kątem przedostawania się wody do cylindra.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    arbgre
    Level 14  
    MOTO_DIESEL ul. Niemeńska 23 wylot na Supraśl ostatnia ulica w prawo przed znakiem Białystok przy stacji gazu zregenerują i doradzą co i jak.Weź ze sobą wtryskiwacze do sprawdzenia.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Jarek68
    Level 21  
    Ja to bym zaczął od filtrów paliwa. I sprawdzenia całej instalacji paliwowej łącznie z pompką paliwa. A na końcu pompę wtryskową. Wątpię żeby pierścienie pękły. Jak by tak było, to by dym walił przez odpowietrznik w głowicy. Ja stawiam na filtry paliwa. Oczywiście jak nie lałeś opału. Zbiornik paliwa też by się przydało wypłukać przy okazji remontu.
  • Helpful post
    #18
    mczapski
    Level 39  
    Trochę chaotycznie odbywa się ta naprawa. Jakoś nie potrafię wyczytać związku działań z efektami. Chyba nie jestem pewien, czy silnik daje się uruchomić (rzęzi na jednym tłoku). Ciśnienie sprężania nie jest porywające, tylko nie wiemy dlaczego. Konieczne testy szczelności. Czyli przynajmniej próba olejowa.
    Lecz jeśli pracuje na jednym tłoku to pozostaje nic innego jak zasilanie paliwem. I tutaj znów wtryskiwacze ponoć sprawne a więc pompa wtryskowa. Być może sekcja nie osiąga odpowiednich parametrów.
    A więc z twoich opisów wygląda, że wszystko masz dobre. Ponieważ ludzie czynią różne rzczy to spytam czy rozpylacze są od tego silnika, czy może dopasowane od innego?
  • #19
    niutat
    Level 36  
    Wykręć wtryskiwacze z cylindrów i na zewnątrz podłącz do przewodów paliwowych, pokręcając wałem silnika zobaczysz jak dawkowane jest paliwo.
    Tylko nie przystawiaj ręki do wtryskiwacza bo Ci zrobi tatuaż. :)
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    niutat
    Level 36  
    Pompka ręczna służy tylko do odpowietrzania układu, pod nią znajduje się ta właściwa napędzana z wałka pompy wtryskowej, spróbuj w czasie pracy silnika podpompować paliwo ręczną, jeśli będzie jakaś zmiana to pompka może niedomagać, jeśli jednak jak pisałeś silnik dymi na biało to paliwo raczej dostaje i problem będzie gdzie indziej.
  • #22
    User removed account
    User removed account