Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lepsze oświetlenie w Skodzie Felicii

08 Lut 2009 18:59 2445 10
  • Poziom 9  
    Witam!!!

    Jestem posiadaczem Skody Felicii 1.3MPI z 97 roku. Problem jest taki, że auto ma niesamowicie kiepskie oświetlenie, w nocy jak jade na światłach mijania to tak jakby sie dwa znicze paliły na zderzaku. Chce jakoś zmodernizować samochód za miare rozsądne pieniądze. Zastanawiałem sie czy wsadzić jakieś mocniejsze żarówki, czy po prostu dołożyć dodatkowe oświetlenie w miejscach na halogeny. Prosze o pomoc!!!

    Z góry dziękuje!!!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    jeden reflektor jest całkowicie nowy i nie ma między nim a tym starym żadnej różnicy, poza tym te auto od nowości nie miało dobrego oświetlenia
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    zmierz napięcie na żarówce podczas świecenia oraz na zaciskach akumulatora, możesz też porównać z napięciem alternatora. przykład :
    silnik odpalony na światłach mijania:
    żarówka 12.7 V
    - akumulator 13,8V
    - alternator 14,2 V
    i już można sobie co nieco poprawić stosując przekaźniki do świateł w komorze silnika.
    Wbrew pozorom walka o 1,5 V to zauważalna różnica na bieli światła
    Miałem przypadki ,że na żarówkach był 10V-11V to różnica była kolosalna po zastosowaniu przekaźników.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie polecam podnoszenia reflektorów - bo to mija się z celem a oślepia innych. Reflektory uniesione zbyt wysoko też nie doświetlają drogi bezpośrednio przed pojazdem.
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    tak jak kolega wyżej napisał i nie kombinuj z zakładaniem 100W-owych żarówek bo ty tylko przyspieszy wypalanie sie styków w przełacznikach pod kierownica i we włączniku świateł.
  • Poziom 9  
    na czym polega ten manewr z tymi przekaźnikami???musze jakoś przerobić instalacje czy zmienić bezpieczniki???jestem troche zielony jeżeli chodzi o elektryke samochodową więc prosiłbym o dokładniejszy opis
  • Poziom 20  
    Odpowiedź już padła, lechos - nawet podesłał wszysko ślicznie opisane. Zacznij od pomiaru napięcia na żarówkach !!! i porównaj to napięcie z napięciem akumulatora a nawet alternatora - dość prosty pomiar voltomierzem. Co do większych mocą żarówek to oczywiście racja poprzedników wyżej.
  • Poziom 9  
    Felicja ma ten problem że pod małym obciążeniem na durzy spadek napięcia ładowania, przerabiałem ten problem już w kilku takich samochodach i rezultat jest taki że pomaga tu mała przeróbka alternatora lub założenie innego alternatora to jest wada fabryczna rzeczywiście jest wielka różnica w oświetleniu jeśli masz za niskie napięcie. U mnie np. przed przeróbką na biegu jałowym przy załączonych światłach było 12.6V a przy wyższych obrotach 13.6 a to jest sporo za niskie napięcie. Sprawdź jak u ciebie to wygląda
  • Poziom 20  
    12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?