Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

junkers wrp 250 nie zapala gazu...

biedrek1 08 Feb 2009 20:25 8806 8
  • #1
    biedrek1
    Level 14  
    witam. od jakiegoś czasu mam problem z junkersem wrp 250- po od kręceniu wody słychać jak iskrzy- zapala się palnik pomocniczy- ale od niego nie zapala się dalej gaz
    czasem żeby poleciała ciepa woda musi być ona odkręcona np 2 minuty i dopiero wtedy się zapala- jak to naprawić?
  • #3
    biedrek1
    Level 14  
    Próbuje się dodzwonić na ten numer od paru dni- bez skutku- cały czas komunikat że wybrany nr jest nie prawidłowy
  • #5
    marcos_777
    Level 13  
    biedrek1 wrote:
    probuje sie dodzwonic na ten numer od paru dni- bez skutku- caly czas komunikat ze wybrany nr jest nieprawidlowy


    Jeżeli nie jesteś abonentem TP SA, spróbuj wykręcić najpierw 01033, potem 0801...

    Ale tam Ci nikt nie powie zrób to, sprawdź tamto, lecz panienka umówi Ci serwisanta na płatną wizytę (dojazd + wymiana części np. 60 zł, część np. 160 zł, propozycja profilaktyczno-okresowego czyszczenia pieca za 120 zł).

    A czasem wystarczy samemu stuknąć młotkiem, bo coś się zawiesiło lub przeczyścić papierem ściernym lub dogiąć elektrodę.

    Wystarczy odrobinę dobrej woli ze strony tych, co to nazywają się serwisantami, więc na pewno wiedzą co i jak, a tymczasem dają porady typu "wezwij serwis".

    To mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że niektórzy odwiedzają to forum służbowo. A ja naiwnie myślałem, że to forum jest do wzajemnego pomagania sobie.

    Pozdrawiam wszystkich serwisantów, tych pomagających i tych naganiających - mimo wszystko też. Rozumiem, że każdy musi z czegoś żyć.

    A więc Biedrek1 nie poddawaj się, szukaj i proś o pomoc dalej, może trafisz na życzliwego serwisanta lub doświadczonego amatora.

    Daj znać jak to rozwiązałeś.
  • #6
    biedrek1
    Level 14  
    Witajcie- próbowałem się dodzwonić- bezskutecznie. Zdjąłem pokrywę - odpaliłem odkurzacz - zebrałem co się dało - potem papierem ściernym wyczyściłem wygięty w kształcie literki L palnik- i junkers jak nowy :)
  • #8
    systemgaz
    Level 23  
    Witam

    Dzięki liberalizacji handlu w ramach UE, aktualnie mamy możliwość nabycia części zamiennych do urządzeń grzewczych bez pytań o cel zakupu. Niemieckie firmy należące do wspólnoty UE od dawna publikują informacje o częściach zamiennych z kodowaniem producentów wraz z opisem zastosowania. Nie ma zadnych utrudnień z nabyciem porządanego podzespołu. Całe szczęście że jest w Polsce kilka firm technicznych, gdzie można uzyskać pomoc techniczną i kupić to co sie chce. Osoby lub firmy decydujace się na doradztwo techniczne lub prowadzenie odpłatnych usług serwisowych same ponoszą odpowiedzialnośc za własną działalnośc rynkową. Jakikolwiek producent ma prawny obowiązek posiadania serwisu, ale przy naprawach pogwarancyjnych klient ma możliwość dowolność wyboru osób i firm parających się usługami. Liberalizacja handlu usunęła w niebyt zmowy i monopolistyczne działanie, wymusiła zmianę nastawienia serwisantów do klientów, wyrównała szanse rynkowe oraz umożliwiła weryfikację elementarnej wiedzy technicznej.

    Polecam katalog techniczny niemieckiego producenta https://etek.viessmann.com/

    Reprezentant firmy Junkers Bosch w Polsce oferuje części OEM. Informacje o oznaczeniach części zapasowych zaczerpnęliśmy z polskiego portalu gospodarczego dostępnego w sieci.

    Oto oznaczenia unijne części zamiennych:

    OEM - czesci oryginalne z logiem koncernu
    Opatrzone logiem producenta czesci zamienne stosowane przez "Autoryzowany i fabryczny serwis". Szacuje się, że statystyczny procent powstaje w fabryce, reszta zas w firmach
    specjalizujacych sie w produkcji czesci zamiennych.

    OE - czesci oryginalne pochodzace od producenta
    Bardzo czesto czesci te różnią się od OEM tylko brakiem znaczka koncernu i tym, że firmuje je znany producent czesci. Powstaja przy zastosowaniu tych samych materiałów, tej samej technologii, sa także w identyczny sposób poddane testom. Ich cena jest zazwyczaj niższa od OEM o około 30 procent. Przed powszechnym stosowaniem takich czesci w naprawach ograniczaja umowy zawarte miedzy koncernem a producentem, które sankcjonuja, kiedy dana czesc OE
    bedzie mogła pojawic sie na rynku. Nie zmieni tego klauzula napraw.

    European Quality (eQ) - czesci porównywalnej jakosci
    Czesci posiadajace europejskie homologacje powstałe w takich samych warunkach technicznych, co czesci oryginalne. Moga różnic sie materiałami, z których sa wykonane. Zazwyczaj ich cena jest niższa o
    około 50 procent niż cena czesci oryginalnych.

    Zamienniki - czesci nieoryginalne
    Najtansza kategoria czesci, które dopuszczaja nowe przepisy. W tym wypadku nie ma zgodnosci z warunkami technicznymi oryginalnych czesci zamiennych. Cena może byc niższa nawet o około 80
    procent od oryginałów. Jakosc czesto pozostawia wiele do życzenia.

    Pozdrawiam polskie rzemiosło