Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F X16XEL '95r. Kod usterki 47

Martini_R_ 08 Lut 2009 20:59 5630 6
  • #1 08 Lut 2009 20:59
    Martini_R_
    Poziom 9  

    Witam. Potrzebuję pomocy w sprawie zaworu recyrkulacyjnego spalin. Gdzie znajdę ten zawór i w jaki sposób mogę go stestować. Czy ten zawór może być przyczyną " pyrkania " w rurze wydechowej i utraty mocy??

    0 6
  • Pomocny post
    #2 08 Lut 2009 21:15
    ociz
    Moderator Samochody

    Pod kolektorem ssącym od strony skrzyni biegów, dostęp do niego tragiczny, pomierzyć najwygodniej przy złączu sterownika. Błędy sprawdzałeś?
    edit:
    Nie doczyałem tematu, skoro wywala błąd 47 to na 99% EGR będzie uszkodzony.

    0
  • #3 08 Lut 2009 21:42
    Martini_R_
    Poziom 9  

    Błędy sprawdzałem ale nie modułem diagnostycznym tylko mostkiem ;-) Wywala mi 85 immo i 47.Ten pierwszy (85) pojawia się od czasu wymiany stacyjki i już przywykłem do niego a ten drugi (47) w spisie błędów wykazało mi jako zawór recyrkulacyjny. A EGR'a jestem w stanie sam sprawdzić ?

    0
  • #4 08 Lut 2009 21:47
    jurekk55
    Poziom 35  

    błędy to jedno przyczyny wygenerowania błędu to drugie,poproś o sczytanie parametrów i weryfikację speca

    0
  • Pomocny post
    #5 08 Lut 2009 21:54
    ociz
    Moderator Samochody

    Możesz np rezystancje pomierzyć, na pinach A i E ma być 7-10Ω a na pinach B i D 3-7kΩ.

    0
  • #6 08 Lut 2009 22:08
    Martini_R_
    Poziom 9  

    Dziękuję Panowie za rady. Jutro posprawdzam sobie tyle ile będę mógł a ostatecznie pojadę do speca ;-) Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Kwi 2009 14:17
    Martini_R_
    Poziom 9  

    Zaślepiłem EGR'a po wcześniejszym jego wyczyszczeniu i uszczelniłem dodatkowo silikonem wysokotemperaturowym, wyczyściłem przepustnicę i krokowca bo były zasyfione jak cholera a opelak nadal pyrka. Kody już nie wywala ale nic się nie poprawiło. Mierzyłem sondę lambda ( jednoprzewodowa )i nie wiem czy mam prawidłowe wskazania. Sonda ma przejechane ok.200 000 km. Na odłączonym przewodzie od strony kompa wykazuje mi 1,7 V to chyba dobrze, po zapięciu sondy na wolnych obrotach oscyluje między 3,4 a 3,8 V a po dodaniu gazu ok. 6,8 V. Po puszczeniu gazu spada do 0 potem 1,8 V i znów na wolnych obrotach do wspomnianych ok.3,5 V. Powiedzcie mi proszę czy to są prawidłowe wskazania i ewentualnie jakie inne przyczyny mogą powodowa dławienie auta.

    0