Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

kamil509 10 Lut 2009 00:55 46852 52
  • Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    Witam

    Chciałbym przedstawić projekt mojego motorka do jazdy w terenie.
    Po zakupie rozkręciłem silnik i okazało się że łożyska, zimmeringi, pierścienie i skrzynia jest do wymiany. Wszystko kupiłem u mnie w sklepie motoryzacyjnym oprócz skrzynki na którą czekałem od 19.12.2008 do 04.01.2009.

    Miałem sporo czasu między świętami więc się nie nudziłem, a więc tak:
    -opony nie są nowe ale kupiłem po 5zł za sztukę:D
    -bak znalazłem na strychu, pochodzi od od cz 175 nie wiem z jakiego modelu ale był też montowany w starszych cz-kach cross
    -wahacz pochodzi od mz250, lepszy był oryginalny aluminiowy ale nie wchodziła szersza opona
    -amortyzatory tylne zamieniłem na miękkie od wski(chociaż czasem dobijają) przednie bez zmian
    -obrotomierz i licznik były sprawne ale po zmianie przełożenia nie były potrzebne(przód 15z tył 52z)
    -błotniki wyklepane i przycięte do rozmiaru:D
    -tłumiki jakie są takie są będzie kasa to będą lepsze
    -siedzenie dosyć wygodne a lepszego nie miałem więc zostawiłem oryginał
    -z instalacji elektrycznej wywaliłem niepotrzebne kable od tylnej lampy, kierunków itp.

    w silniku poza wymianą w/w części wypolerowałem kanały, głowice i tłoki

    Jeszcze wszystko się może zmienić, sam nie jeszcze nie wiem co mi może wpaść do głowy.

    Cześa w terenie jak na taką wagę spisuje się bardzo dobrze, można sobie poszaleć lub pojechać spokojnie gdzieś w dalszą trasę na ognisko z kumplami.

    Oto fotki mojego wynalazku

    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    Aha jeszcze na koniec dodam że całość wyniosła mnie nie całe 500zł
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    kamil509
    Poziom 11  
    Offline 
    kamil509 napisał 55 postów o ocenie 0, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Wieprz. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    adamiixx
    Poziom 15  
    Bardzo fajny pomysł,czy masz tam akumulator?
  • #3
    =X=
    Poziom 15  
    Sorry ,że to napisze ale mi się to nie podoba.To znaczy sam pomysł może i dobry ale nie przerabiać taki motocykl.Chcesz motocykl do jazdy w terenie to kup jakiegoś crossa lub enduro.Ja bym tą CZ zrobił na oryginał.
  • #4
    adamiixx
    Poziom 15  
    Mi się podoba,ja zawsze lubiałem przeróbki i swapy więc takie pomysły mi się podobają.A może kolega nie miec kasy na crosa, więc wtedy pomysł bardzo dobry.
  • #5
    sebof1
    Poziom 15  
    adamiixx napisał:
    Bardzo fajny pomysł,czy masz tam akumulator?

    Musi miec bez tego by nie odpaliła.
  • #6
    adamiixx
    Poziom 15  
    Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd
  • #7
    j500
    Poziom 10  
    Ja w swoim komarku :D wypolerowałem silnik na lustro ale się trochę grzeje więc w crossie to nie przejdzie ale efekt ładny
  • #8
    kamil509
    Poziom 11  
    Cytat:
    Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd


    Co do tego to się nie zgodzę, akumulator jest potrzebny do wzbudzenia alternatora chyba że w wersji 6v jest prądnica ale w to wątpie
  • #9
    adamiixx
    Poziom 15  
    Mój kolega zrobił to w wsk 175,wfm,i w cezecie 175
  • #10
    kamil509
    Poziom 11  
    w wsk, wfm itp. niema problemu ale cz 175 też jest alternator (wiem bo miałem) chyba że założył stojan i wirnik np z jawki 50, miałem taki zapłon w mz 250 musialem tylko zrobić mocowanie na stojan
  • #11
    gondoljerzy
    Poziom 23  
    Fajna maszyna. Można jeszcze pomyśleć nad przeróbką wydechu, bo teraz łatwo go uszkodzić. Albo dodać osłonę.
    Jak tak patrzę na twoją Jawę to przypomniało mi się jedno rozwiązanie stosowane w sporcie. W takich dwucylindrowych silnikach Jawy sportowcy przerabiali wał korbowy w taki sposób żeby oba tłoki chodziły razem. Pracowało to jak jednocylindrowe 350ccm. Dlaczego tak? Po takiej przeróbce silnik pracuje mniej gładko, pojawia się pulsacja momentu obrotowego i momentu napędowego na kole. To pomaga w wyczuciu uślizgów tylnego koła i łatwiej jest opanować maszynę w jeździe terenowej.
  • #12
    adamiixx
    Poziom 15  
    A myślałes nad zmianą silnika,lub tuning jego??
  • #13
    kamil509
    Poziom 11  
    Cytat:
    W takich dwucylindrowych silnikach Jawy sportowcy przerabiali wał korbowy w taki sposób żeby oba tłoki chodziły razem.


    tyle że po takiej przeróbce drastycznie spadnie żywotność silnika:| bardziej wolałbym załatwić lżejszą ramę niż tuningować silnik
  • #14
    Pawcio89
    Poziom 19  
    Moim skromnym zdaniem to CZ jest w ogóle za ciężka na typowego krosa. Po Twoich przeróbkach może jazda nią będzie dawała więcej frajdy ale jak dla mnie szybko się znudzi. Chyba że cały czas będziesz udoskonalał maszynę. Ja jednak obiektywnie raczej nie mogę się wypowiedzieć bo wolę raczej motory w orginale.
  • #15
    adamiixx
    Poziom 15  
    Ja w tym motorku zmieniałbym:
    1.Wydech
    2.Zmienił przednią lampę
    3.I jakiś mały tuning mechaniczny typu,świece NGK
    I co na moje propozycje właściciel??
  • #16
    kamil509
    Poziom 11  
    Cytat:
    Ja jednak obiektywnie raczej nie mogę się wypowiedzieć bo wolę raczej motory w orginale.


    po 1 papierów brak
    po 2 prawka na motocykl nie mam
    a po 3 żeby zrobić go na oryginał musiałbym włożyć w niego sporo pracy i kasy a i tak stałby w garażu

    Cytat:
    Ja w tym motorku zmieniałbym:
    1.Wydech
    2.Zmienił przednią lampę
    3.I jakiś mały tuning mechaniczny typu,świece NGK
    I co na moje propozycje właściciel??


    wydech zmienię w wakacje, lampę miałem lepszą ale się rozbiła więc narazie taka zostanie.

    czy świece NGK no tuning? iskry narazie się dobrze sprawują
  • #17
    adamiixx
    Poziom 15  
    Swiece nie są tuningiem tylko polepszeniem iskry,ale chodziło mi o takiego typu ulepszenia.
  • #18
    kamil509
    Poziom 11  
    narazie składam układ tranzystorowo stykowy:D brakuje mi tylko tranzystorów IRF840F bo w elektronicznym nie mieli, nie wiecie jakimi moge je zastąpić?

    jeszcze jedno pytanko, w którym kierunku należy wlutować diody zenera?
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    dobrze myśle czy źle?
  • #19
    UlfgaR
    Poziom 23  
    Tak, dobrze myślisz :)

    A za IRF840F spróbuj STP10NK60Z
  • #20
    kamil509
    Poziom 11  
    mam jeszcze jeden problem, który schemat jest prawidłowy?
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    mam wątpliwości głównie do tranzystora 2n2222
  • #21
    adamiixx
    Poziom 15  
    Mógłbyś dac do motorka obrotomierz,z białą skalą i podświetleniem,i jeszcze licznik.
  • #22
    kamil509
    Poziom 11  
    miałem ale teraz mam inne zębatki napędowe i źle pokazywał by prędkość
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
  • #23
    adamiixx
    Poziom 15  
    Daj elektroniczny obrotomierz z fiata 125p
  • #24
    kamil509
    Poziom 11  
    napisałem że źle pokazywałby prędkość a nie obroty silnika, po co miałbym kupować obrotomierz z fiata jak mogę założyć z CZ :?:
  • #25
    przemo27
    Poziom 24  
    Taka uwaga z mojej strony , wydech musi być odpowiednio dopasowany tzn. musi zachodzić rezonans układu dolotowego i wydechowego w innym wypadku motocykl traci b.duzo na mocy i spalanie jest znacznie większe. Polerowanie , NGK , i inne pierdoły nic nie dadzą gdy silnik traci ciśnienie natychmiast po otwarciu okna wylotowego. Poszukaj na necie inf o silnikach 2-takt i o tuningu ( zmianie czasu otwierania się okien , odchudzeniu korbowodu oraz tłoka i zmniejszeniu szkodliwej pojemności skrzyni korbowej , powiększaniu kanałów przelotowych ) , można uzyskać zaskakujące efekty nawet w przypadku tego silnika. W silnikach modelarskich odpowiedniej konstrukcji (tłumik) rura rezonansowa podnosi sprawność o 15% a to są b małe pojemności , podobnie jest w przypadku simsona , wski , shl , itd... wszelkiej maści 2-takt.
  • #26
    kamil509
    Poziom 11  
    wiem wiem ale czy dyfuzor musi się zaczynać bezpośrednio przy wylocie czy może być kolanko? ciężko jest zrobić taki w kształcie tzw. (kiszki)

    a narazie moje tłumiki wyglądają tak:
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    czyli ponawiercana rurka śr. takiej samej jak kolanko i wyłożona dookoła watą szklaną
  • #27
    adamiixx
    Poziom 15  
    kamil509 sorry moja pomyłka.
  • #28
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #29
    kamil509
    Poziom 11  
    a co z zapłonem po przestawieniu wału? wystarczy jeden przerywacz i do niego podłączone są dwie cewki? gaźnik też pewnie trzeba przerobić jak oba cylindry naraz zasysają mieszankę

    Mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu tranzystorowego, kolega tez chciałby sobie taki założyć tyle że ma instalacje 6v.
    Co by trzeba było jeszcze zmienić oprócz diody zenera?
  • #30
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1