Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

kamil509 10 Lut 2009 00:55 45715 52
  • Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    Witam

    Chciałbym przedstawić projekt mojego motorka do jazdy w terenie.
    Po zakupie rozkręciłem silnik i okazało się że łożyska, zimmeringi, pierścienie i skrzynia jest do wymiany. Wszystko kupiłem u mnie w sklepie motoryzacyjnym oprócz skrzynki na którą czekałem od 19.12.2008 do 04.01.2009.

    Miałem sporo czasu między świętami więc się nie nudziłem, a więc tak:
    -opony nie są nowe ale kupiłem po 5zł za sztukę:D
    -bak znalazłem na strychu, pochodzi od od cz 175 nie wiem z jakiego modelu ale był też montowany w starszych cz-kach cross
    -wahacz pochodzi od mz250, lepszy był oryginalny aluminiowy ale nie wchodziła szersza opona
    -amortyzatory tylne zamieniłem na miękkie od wski(chociaż czasem dobijają) przednie bez zmian
    -obrotomierz i licznik były sprawne ale po zmianie przełożenia nie były potrzebne(przód 15z tył 52z)
    -błotniki wyklepane i przycięte do rozmiaru:D
    -tłumiki jakie są takie są będzie kasa to będą lepsze
    -siedzenie dosyć wygodne a lepszego nie miałem więc zostawiłem oryginał
    -z instalacji elektrycznej wywaliłem niepotrzebne kable od tylnej lampy, kierunków itp.

    w silniku poza wymianą w/w części wypolerowałem kanały, głowice i tłoki

    Jeszcze wszystko się może zmienić, sam nie jeszcze nie wiem co mi może wpaść do głowy.

    Cześa w terenie jak na taką wagę spisuje się bardzo dobrze, można sobie poszaleć lub pojechać spokojnie gdzieś w dalszą trasę na ognisko z kumplami.

    Oto fotki mojego wynalazku

    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    Aha jeszcze na koniec dodam że całość wyniosła mnie nie całe 500zł


    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #2 10 Lut 2009 08:33
    adamiixx
    Poziom 15  

    Bardzo fajny pomysł,czy masz tam akumulator?

  • #3 10 Lut 2009 08:40
    =X=
    Poziom 15  

    Sorry ,że to napisze ale mi się to nie podoba.To znaczy sam pomysł może i dobry ale nie przerabiać taki motocykl.Chcesz motocykl do jazdy w terenie to kup jakiegoś crossa lub enduro.Ja bym tą CZ zrobił na oryginał.

  • #4 10 Lut 2009 09:22
    adamiixx
    Poziom 15  

    Mi się podoba,ja zawsze lubiałem przeróbki i swapy więc takie pomysły mi się podobają.A może kolega nie miec kasy na crosa, więc wtedy pomysł bardzo dobry.

  • #5 10 Lut 2009 10:46
    sebof1
    Poziom 14  

    adamiixx napisał:
    Bardzo fajny pomysł,czy masz tam akumulator?

    Musi miec bez tego by nie odpaliła.

  • #6 10 Lut 2009 12:43
    adamiixx
    Poziom 15  

    Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd

  • #7 10 Lut 2009 15:31
    j500
    Poziom 10  

    Ja w swoim komarku :D wypolerowałem silnik na lustro ale się trochę grzeje więc w crossie to nie przejdzie ale efekt ładny

  • #8 10 Lut 2009 21:51
    kamil509
    Poziom 11  

    Cytat:
    Można podłączyc kabel z iskrownika do cewki zapłonowej i odpala.Można to zrobic w wsk 175,jawa 350 itd


    Co do tego to się nie zgodzę, akumulator jest potrzebny do wzbudzenia alternatora chyba że w wersji 6v jest prądnica ale w to wątpie

  • #9 11 Lut 2009 09:26
    adamiixx
    Poziom 15  

    Mój kolega zrobił to w wsk 175,wfm,i w cezecie 175

  • #10 11 Lut 2009 17:12
    kamil509
    Poziom 11  

    w wsk, wfm itp. niema problemu ale cz 175 też jest alternator (wiem bo miałem) chyba że założył stojan i wirnik np z jawki 50, miałem taki zapłon w mz 250 musialem tylko zrobić mocowanie na stojan

  • #11 11 Lut 2009 17:39
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Fajna maszyna. Można jeszcze pomyśleć nad przeróbką wydechu, bo teraz łatwo go uszkodzić. Albo dodać osłonę.
    Jak tak patrzę na twoją Jawę to przypomniało mi się jedno rozwiązanie stosowane w sporcie. W takich dwucylindrowych silnikach Jawy sportowcy przerabiali wał korbowy w taki sposób żeby oba tłoki chodziły razem. Pracowało to jak jednocylindrowe 350ccm. Dlaczego tak? Po takiej przeróbce silnik pracuje mniej gładko, pojawia się pulsacja momentu obrotowego i momentu napędowego na kole. To pomaga w wyczuciu uślizgów tylnego koła i łatwiej jest opanować maszynę w jeździe terenowej.

  • #12 11 Lut 2009 19:42
    adamiixx
    Poziom 15  

    A myślałes nad zmianą silnika,lub tuning jego??

  • #13 11 Lut 2009 20:39
    kamil509
    Poziom 11  

    Cytat:
    W takich dwucylindrowych silnikach Jawy sportowcy przerabiali wał korbowy w taki sposób żeby oba tłoki chodziły razem.


    tyle że po takiej przeróbce drastycznie spadnie żywotność silnika:| bardziej wolałbym załatwić lżejszą ramę niż tuningować silnik

  • #14 14 Lut 2009 15:26
    Pawcio89
    Poziom 19  

    Moim skromnym zdaniem to CZ jest w ogóle za ciężka na typowego krosa. Po Twoich przeróbkach może jazda nią będzie dawała więcej frajdy ale jak dla mnie szybko się znudzi. Chyba że cały czas będziesz udoskonalał maszynę. Ja jednak obiektywnie raczej nie mogę się wypowiedzieć bo wolę raczej motory w orginale.

  • #15 14 Lut 2009 16:22
    adamiixx
    Poziom 15  

    Ja w tym motorku zmieniałbym:
    1.Wydech
    2.Zmienił przednią lampę
    3.I jakiś mały tuning mechaniczny typu,świece NGK
    I co na moje propozycje właściciel??

  • #16 14 Lut 2009 16:47
    kamil509
    Poziom 11  

    Cytat:
    Ja jednak obiektywnie raczej nie mogę się wypowiedzieć bo wolę raczej motory w orginale.


    po 1 papierów brak
    po 2 prawka na motocykl nie mam
    a po 3 żeby zrobić go na oryginał musiałbym włożyć w niego sporo pracy i kasy a i tak stałby w garażu

    Cytat:
    Ja w tym motorku zmieniałbym:
    1.Wydech
    2.Zmienił przednią lampę
    3.I jakiś mały tuning mechaniczny typu,świece NGK
    I co na moje propozycje właściciel??


    wydech zmienię w wakacje, lampę miałem lepszą ale się rozbiła więc narazie taka zostanie.

    czy świece NGK no tuning? iskry narazie się dobrze sprawują

  • #17 14 Lut 2009 21:13
    adamiixx
    Poziom 15  

    Swiece nie są tuningiem tylko polepszeniem iskry,ale chodziło mi o takiego typu ulepszenia.

  • #18 16 Lut 2009 20:14
    kamil509
    Poziom 11  

    narazie składam układ tranzystorowo stykowy:D brakuje mi tylko tranzystorów IRF840F bo w elektronicznym nie mieli, nie wiecie jakimi moge je zastąpić?

    jeszcze jedno pytanko, w którym kierunku należy wlutować diody zenera?
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    dobrze myśle czy źle?

  • #19 16 Lut 2009 21:01
    UlfgaR
    Poziom 23  

    Tak, dobrze myślisz :)

    A za IRF840F spróbuj STP10NK60Z

  • #20 16 Lut 2009 21:05
    kamil509
    Poziom 11  

    mam jeszcze jeden problem, który schemat jest prawidłowy?
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

    mam wątpliwości głównie do tranzystora 2n2222

  • #21 17 Lut 2009 14:08
    adamiixx
    Poziom 15  

    Mógłbyś dac do motorka obrotomierz,z białą skalą i podświetleniem,i jeszcze licznik.

  • #22 17 Lut 2009 16:03
    kamil509
    Poziom 11  

    miałem ale teraz mam inne zębatki napędowe i źle pokazywał by prędkość
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa

  • #23 17 Lut 2009 18:30
    adamiixx
    Poziom 15  

    Daj elektroniczny obrotomierz z fiata 125p

  • #24 17 Lut 2009 21:20
    kamil509
    Poziom 11  

    napisałem że źle pokazywałby prędkość a nie obroty silnika, po co miałbym kupować obrotomierz z fiata jak mogę założyć z CZ :?:

  • #25 18 Lut 2009 11:55
    przemo27
    Poziom 24  

    Taka uwaga z mojej strony , wydech musi być odpowiednio dopasowany tzn. musi zachodzić rezonans układu dolotowego i wydechowego w innym wypadku motocykl traci b.duzo na mocy i spalanie jest znacznie większe. Polerowanie , NGK , i inne pierdoły nic nie dadzą gdy silnik traci ciśnienie natychmiast po otwarciu okna wylotowego. Poszukaj na necie inf o silnikach 2-takt i o tuningu ( zmianie czasu otwierania się okien , odchudzeniu korbowodu oraz tłoka i zmniejszeniu szkodliwej pojemności skrzyni korbowej , powiększaniu kanałów przelotowych ) , można uzyskać zaskakujące efekty nawet w przypadku tego silnika. W silnikach modelarskich odpowiedniej konstrukcji (tłumik) rura rezonansowa podnosi sprawność o 15% a to są b małe pojemności , podobnie jest w przypadku simsona , wski , shl , itd... wszelkiej maści 2-takt.

  • #26 18 Lut 2009 14:34
    kamil509
    Poziom 11  

    wiem wiem ale czy dyfuzor musi się zaczynać bezpośrednio przy wylocie czy może być kolanko? ciężko jest zrobić taki w kształcie tzw. (kiszki)

    a narazie moje tłumiki wyglądają tak:
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa
    czyli ponawiercana rurka śr. takiej samej jak kolanko i wyłożona dookoła watą szklaną

  • #27 18 Lut 2009 18:26
    adamiixx
    Poziom 15  

    kamil509 sorry moja pomyłka.

  • #28 19 Lut 2009 20:01
    gromleon
    Poziom 33  

    Dodam info a propo przeróbki wału tak by tłoki pracowały razem kolego powiem tak to jest niebo a ziemia jeśli chodzi o jazdę w terenie. Po tej przeróbce tylne koło po prostu klei sie do podłoża a w normalnej pracy tłoków cały czas się uślizguje . Zapytacie skąd to wiem a no wiem bo przerobiłem już tak 3 silniki poczciwej CZ350 i wnioski moje są takie - co do żywotności silnika i powielanych wciąż tych samych bzdur że silnik się rozleci wszystko się porozkręca to po prostu nie prawda silnika pracuje poprawnie a w teren to po prostu miodzio. Nic się nie rozkręca ! Większość powiela te zasłyszane bzdury nie mając żadnego praktycznego doświadczenia w tej materii. Pozatym pierwsi robili to Czesi aby mieć dobry motocykl na zawody typu cross ale to już jakiś czaas temu. Co do tłumików to tylko oryginalne chyba że kolega policzy wymiary nowych tak jak kolego wyżej napisał aby był ten rezonans , ale co się bede rozpisywał poszukajcie artykułów Pana Sałka na temat tuningu dwusuwów tam jest wszystko.
    tu jest filmik z pracy tak przerobionego silnika
    Motocykl ujeżdżał mój brat w tej chwili motocykl ma założony zapłon mikroprocesorowy mojego pomysłu ale z racji pogody nie był jeszcze testowany w trasie, lecz tylko w garażu, zapowiada się obiecująco.

  • #29 20 Lut 2009 21:43
    kamil509
    Poziom 11  

    a co z zapłonem po przestawieniu wału? wystarczy jeden przerywacz i do niego podłączone są dwie cewki? gaźnik też pewnie trzeba przerobić jak oba cylindry naraz zasysają mieszankę

    Mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu tranzystorowego, kolega tez chciałby sobie taki założyć tyle że ma instalacje 6v.
    Co by trzeba było jeszcze zmienić oprócz diody zenera?

  • #30 21 Lut 2009 07:40
    gromleon
    Poziom 33  

    Zapłon jest na jednym przerywaczy ale na jednej podwójnej cewce były takie montowane np w fiacie 126p Gaźnik pozostaje ten sam tylko go trzeba wyregulować u mnie zapinka np iglicy powędrowała na pierwszy rowek o d góry (mniej paliwa) itd.
    zapłon elektroniczny opisywany na elektrodzie to raczej nic nie zmieniaj powninien działać
    Motocykl Jawa/Cz 350 na crossa