Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat brava 1.4 12v problem z obrotami

lobo1985 10 Feb 2009 12:27 6978 13
  • #1
    lobo1985
    Level 10  
    witam mam problem ze swoim fiacikiem a mianowicie na zimnym silniku pojawia się problem z odpaleniem a jak już załapie (po dodaniu gazu) to po chwili gaśnie chyba ze trzymam pedał gazu wciśnięty wtedy pracuje i tak się dzieje do momentu wzrośnięcia temperatury! jak już ma temperaturę to jakoś się jedzie ale jak się zatrzymuje to spada na bardzo niskie obroty i strasznie nierówno pracuje! byłem z nim na komputerku i nie wyskakują żadne błędy! oczywiście jak zobaczył warsztat to zaczął normalnie pracować. myślałem ze to wina niedawno założonej instalacji gazowej ale okazało się że jednak nie. podejrzewam tzw silniczek krokowy ale nie chce go tak od razu wymieniać bo jest cholernie drogi a wcale nie musi to być jego wina. jeśli ktoś z was wie co to może być albo miał coś podobnego to proszę o podpowiedź
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Sygnał z położenia kątowego przepustnicy do sprawdzenia , czujnik temperatury, jak wgląda sprawa wysokiego napięcia, usterka na gazie czy na pb ?
  • #3
    lobo1985
    Level 10  
    przewody wysokiego napięcia wymienione akumulator nowy w tam cały czas bez zmian. gdzie znajde ten czujnik temperatury?

    Dodano po 1 [minuty]:

    a usterka jest zarówno na gazie jak i na benzynie
  • #4
    Michu10
    Level 32  
    przy termostacie , kolor niebieski
  • #5
    lobo1985
    Level 10  
    ok no to muszę sprawdzić . byłem już u paru mechaników i żaden nic nie stwierdził
  • #6
    yaaro
    Level 33  
    Posmigaj na samej PB i zobacz jak odpali z rana. Zrób conajmniej 30 km na PB
  • #7
    lobo1985
    Level 10  
    jest cały czas tak samo sprawdzałem i zrobiłem na benzynie ponad 100 km i nic
  • #8
    ion-tichy
    Level 31  
    miałem podobne objawy przy 16V. Cuda chłopaki wyczyniali, silniczki krokowe itp itd. Dopiero wymiana chłodnicy pomogła /i to nie w serwisie tylko u gościa co się w chłodnicach specjalizował/ - podciekała i układ się zapowietrzał - charakterystyczne bulgotanie w pierwszej fazie odpalenia auta. Czujnik temperatury miał pewnie jakąś poduszkę powietrzną i zgłaszał błędne odczyty.
    Tak na marginesie te examinery co warsztaty mają to się nadają do podłożenia pod nogę stołu jak się kiwa. Guzik tym zdiagnozuje i jeszcze woła o kasę za podpięcie - a co mnie obchodzi co podpina i po co - mnie interesuje usunięcie usterki. To tak jak bym kasował klienta za pomiar napięć w układzie i podłączenie miernika uniwersalnego celem znalezienia uszkodzenia na płytce /układzie/ - klienta nie interesuje jak to znajdę - mogę i na język próbować ;) jego interesuje efekt końcowy.
  • #9
    Michu10
    Level 32  
    Kolego examiner jest dobrym sprzętem tylko trzeba mieć trochę oleju w głowie aby umieć z niego korzystać , a nie czekać aż pokarze błędy
  • #10
    ion-tichy
    Level 31  
    Michu10 wrote:
    Kolego examiner jest dobrym sprzętem tylko trzeba mieć trochę oleju w głowie aby umieć z niego korzystać , a nie czekać aż pokarze błędy

    tak jak każdy porządny sprzęt pomiarowo diagnostyczny. Swoje robi ale analizować musi użytkownik tegoż sprzętu - i tego niestety w serwisach brakuje. Przykro mi to stwierdzić i to właśnie na tym forum, ale jeszcze ani razu podpięcie examinera pod centralkę u mnie niczego nie wykazało. Wszystko dobrze chociaż jest niedobrze. Myślenia i doświadczenia nic nie zastąpi a z tym niestety jakoś nie najlepiej. Albo po prostu się nie chce.
  • #11
    lobo1985
    Level 10  
    powiem wam ze ten samochód to jeden wielki niewypał klamki się urywają w przeciągu roku wymieniłem 3 razy włącznik świateł ogrzewanie tylniej szyby nie działa po prostu ciągle coś dzięki bogu to samochód ojca! ja sam mam siene 1.6 16v z gazem i zrobiłem nią w rok 50 tyś km i robiłem tylko rzeczy użytkowe a z tym ciągle coś!
  • #12
    vvaldek
    Level 28  
    walek rozrządu nie jest wytarty?
  • #13
    lobo1985
    Level 10  
    panowie dziękuje za pomoc wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy
  • #14
    ion-tichy
    Level 31  
    lobo1985 wrote:
    panowie dziękuje za pomoc wymieniłem czujnik temperatury i wszystko wróciło do normy

    No i znów pojawia się pytanie - a cóż examiner na to :D