Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kilmatyzacja Renault Scenic

10 Lut 2009 13:56 6441 11
  • Poziom 2  
    Witam
    Zakupiłem Scenika z 2002 roku z silnikiem 1,6 16V w którym niestety klimatyzacja nie jest aż tak wydajna jak powinna. Według poprzedniego właściciela taka sytuacja utrzymywała się już dłuższy czas ( około 2-3 od czasu wizyty w warsztacie który niby miał zrobić przegląd klimy a jednak po przeglądzie chodziła słabiej do tej pory) pod warunkiem że te informacje są prawdziwe i nie ma nieszczelnośći.
    Mam dostęp do pompy próżniowej, manometrów i szybkozłączy więc chciałem sprawdzić na ile wskazania będą odbiegać od normy, problem polega na tym że niestety nie wiem w jakich granicach powinny się mieścić ciśnienia po stronie tłocznej i ssawnej. Jeśli ktoś dysponuje takimi wiadomościami lub ma dostęp do programu Autodata byłbym wdzięczny za odpowiedz jakie powinny być ciśnienia i jaka powinna być ilość oleju w układzie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 43  
    Podstawa to wlasciwa ilosc czynnika w ukladzie,dopiero potem cisnienia LP i HP.W dobrym serwisie klimy sprawdzenie(napelnienie do wymaganej wartosci) i pomiar nie bedzie cie kosztowac wiecej niz 150zl.Podgladem cisnien,nie wiedzac nic o ilosci czynnika i innych parametrach nie naprawisz klimy
  • Poziom 2  
    Nie ukrywam że jestem laikiem w tej dziedzinie bo chłodnictwem zajmowałem się sporo lat temu jak królował tylko R 12 i tylko w urządzeniach agd i czegoś tu nie rozumiem. Według Twojej wypowiedzi kontrola by wyglądała tak- usunięcie całego czynnika z układu i nepełnienie od nowa bo przecież ilości czynnika raczej nie da się wykonać dokładnie w inny sposób ( no prawie jakbym się mylił i jest jakaś nowość o której nie słyszałem). Powiedzmy że masz rację .... w takim jednak przypadku mimo to powinienem znać ilość czynnika , ilość oleju i Ciśnienia jakie powinien mieć prawidłowo pracujący układ.
  • Poziom 36  
    Roman-CZ popatrz u milejów hasło pomógł:131.nie "powiedzmy" a ma rację taka jest procedura
  • Poziom 2  
    Ok, pewnie ma duże większe doświadczenie niż ja i na to liczę że odpowiedz uzyskam od kogoś kto jest dobry w klimach , tylko jakś jak narazie nikt nie potrafi podać ile czynnika, ile oleju, jakie ciśnienia a to przecież dla fachowca w tej dziedzinie podstawa.
  • Poziom 43  
    600gram i oleju15ml.Cisnienia-na niepracujacym ok 5-6bar,na zalaczonej klimie LP-2bary,HP-nawet do 15,17barow(teraz tyle nie bedzie bo zimno)
  • Poziom 31  
    Proponowałbym przed wpinaniem się w układ chłodniczy , sprawdzić to co można tj:
    czystość skraplacza, czystość parownika (to nieco trudniejsze ale pewnie tam jest problem); stan i czystość filtra przeciwpyłkowego.
    Sprawdzić czy jest sprawny układ chłodzący czy płynu jest odpowiednia ilość, czy oleju jest tyle ile powinno. Stan paska napędu sprężarki.
    Te elementy są bardzo mocno połączone z pracą układu chłodniczego klimatyzacji w autach.

    Co to znaczy że jest mniej wydajna? w jaki sposób mierzona jest wydajność tego układu? Jaka jest delta T ?
  • Poziom 2  
    Witam ponownie.
    Wielkie dzięki za takie informacje bo są dla mnie cenne.
    Jeśli chodzi o czystość układu to jest to w stanie idealnym, filtr kabinowy założony nowy bo mam zasadę że jeśli zmieniam samochód to takie rzeczy jak filtry, oleje i płyny zawsze wymieniane są w pierwszej kolejności (nauczył mnie przypadek znajomego ktróy kupił samochód niby serwisowany a po kilku mrożnych nocach się okazało że w układzie była woda więc silnik poszedł na złom).
    Jeśli chodzi o stwierdzenie że klima chodzi nie tak jak powinna to nie sprawdzałem jej aż tak żeby robić obliczenia ale mam do dyskozycji kilka samochodów z klimami ( obecnie innego scenia też) więc wystarczyło odpalić poczekać kilkanaście minut i porównać - różnicę odczuł by każdy.
    Poza tym to nie pierwszy scenic z klimą w moich rękach więc wiem jak potrafi śmigać sprawna klima w tym autku a jak działa ta obecna.
    Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą. Manometry mam, szybkozłącza też, pompę próżniową, czynnik także ale jaką metodą po opróżnieniu układu i wytworzeniu próżni zaaplikować odpowiednią dawkę oleju do układu nie mając nowoczesnego sprzętu jakim się obecnie posługują warsztaty tylko zwykły zestaw typowego chłodniarza ?

    Dodano po 40 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanko dotyczące oleju
    Opóżniając układ z czynnika, wyciągnięcie pompą próżniową pozostałości ...... przypuszczam że taką metodą nie usunę starego oleju z układu a jeśli usuną to niewielką jego część więc jaką metodą oczyścić układ z oleju żeby usupełnić go 15 ml nowego oleju ? bo przypuszczam że nawyżka oleju to zły pomysł.
  • Poziom 31  
    olej można zassać "na próżnię" w układzie (potem porządnie osuszyć dobrą pompą)- ile no tu już problem i wiele zależy od doświadczenia. Ilość oleju w sprężarce można zmierzyć wylewając go z niej lub mając specjalny przymiar (np zrobiony na podstawie dokumentacji producenta sprężarki) ale jeśli nie był układ gwałtownie rozszczelniony to można założyć że olej jest w układzie w ilości odpowiedniej i wystarczy te 15ml kolegi milejowa tak zapobiegawczo. To właściwie żadna nadwyżka można założyć że tyle mniej więcej poszło razem ze ściągniętym czynnikiem.
    Taki specjalny dozownik na podciśnienie to ok 160zł
  • Poziom 10  
    Witam !!!

    Mam Scenica 1,8 2001r klimatronic i mój problem z klimą jest następujący:
    Po napełnieniu czynnikiem, wymianie filtra kabinowego klima nie działa, słychać że kompresor się załącza (i widać po obrotach), ale nie chłodzi. I co ważne ciśnienie w układzie jest ciągle takie samo LP-4 i HP-5 bar-a.
    Jak dodam mocniej gazu to tak jakby mocniej chłodzi, ale to nie to co w drugim aucie.

    Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
  • Poziom 31  
    Jeśli różnica pomiędzy HP I LP jest 1 bar to oznacza, że sprężarka nie pracuje.
  • Poziom 10  
    Co się bardziej opłaca serwisować tą uszkodzoną sprężarkę, czy kupić z rynku wrórnego?