Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

potencjometr gazu i czujnik przepustnicy Rover 416

10 Lut 2009 15:53 7624 8
  • Poziom 28  
    Witam
    sprawa dotyczy ROVERa 416 1,6 16V 96r

    1 Czy czujnik położenia przepustnicy i potencjometr gazu to jedno i to samo?
    2 Czujnik położenia przepustnicy to tez potencjometr - ma 3,5kom ale przy przekręcaniu nie dochodzi do pełnych 3,5kom tylko 3,4, przy przekręcaniu na minimum tez nie spada do 0 tylko do ok 0,1km - czy tak powinien zachowywać się sprawny czujnik?
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    potencjometr gazu i czujnik przepustnicy Rover 416

    1 - TPS - throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
    2 - przepustnica zamknięta 595 Ω, otwarta 3570 Ω, napięcie dochodzące do czujnika 5V.

    Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.
  • Poziom 28  
    bardzo cenne informacje - dziękuje, czyli rozumiem ze nie ma już żadnego potencjometru gazu gdzieś tam, czujnik przepustnicy to inaczej potencjometr gazu, zgadza się?
  • Poziom 26  
    Dokładnie tak, jest tylko jeden, albo przy pedale przyśpieszenia albo przy przepustnicy.
  • Poziom 18  
    Roli napisał:

    Jeżeli serwis podaje pewne wartości to powinny takie być, wszelkie odchyłki powodują nieprawidłową pracę silnika.

    Czy male odchylki maja prawo wystepowac i czy nie bedzie to mialo negatywnych skutkow w pracy silnika?
    U mnie te wartosci wynosza:
    przepustnica zamknięta 595 +-2 Ω
    przepustnica otwarta 3660 +-2 Ω
  • Poziom 26  
    To co podałeś to poniżej 0,5%, więc raczej bym to pominął.
  • Poziom 28  
    sprawdziłem dziś ile jest u mnie - na zamkniętej 560om a otwartej 3180om - próbowałem to wyregulować śruba od gazu ale jak osiągnąłem na zamkniętej przepustnicy 595 om to obroty były 2 tys. Potencjometr już żadnej regulacji nie ma, auto czasami gaśnie po wciśnięciu sprzęgła - jak myślicie może to być przyczyna? krokowy wymieniłem na jakiś z allegro ale pewności nie ma czy jest sprawny - w sumie auto zachowuje sie dokładnie tak jak na starym korkowcu wiec chyba jego można wykluczyć. Z tego co się orientuje to właśnie potencjometr reguluje korkowcem - zgadza się?
  • Poziom 42  
    Bezpośrednie nie reguluje. Sterownik silnika /computer/tym się zajmuje , na podstawie kilku czujników /danych/ np: impulsami obr.silnika , MAF /przepływomierz/ , temperatura silika.

    W twoim przyp[adku ,może być , fałszywe powietrze lub niedomknięta przepustnica.
  • Poziom 28  
    przepustnica jest szczelna niemalże hermetyczna :) przy zamknięciu a lewego powietrza niegdzie nie ciągnie bo rozbierałem cały układ i sprawdziłem to