Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne uszkodzenie akumulatora Ca/Ca

10 Lut 2009 20:54 8589 16
  • Poziom 14  
    Mam dwuletni akumulator 54Ah z dziwnym uszkodzeniem. Pytam tylko dla pogłębienia wiedzy Więc nie proponujcie mi wymiany akumulatora na nowy bo już to zrobiłem.
    Akumulator od czasu jak temperatura na zewnątrz zaczęła spadać poniżej zera zaczął zachowywać się bardzo dziwnie. Pracował parę dni po naładowaniu prostownikiem. Napięcie utrzymywało się na poziomie ~13V po czym nagle pewnego ranka nie dało się auta odpalić a napięcie bez obciążenia spadało poniżej 11,5V .Po przekręceniu kluczyka (świece żarowe) napięcie 8V

    Przez obudowę nie widać aby na dnie odłożył się osad natomiast patrząc przez korki elektrolit jest dwukolorowy ! tzn pierwsza cela elektrolit jasnopopielaty ,druga cela elektrolit brązowy ! i tak na zmianę :!:

    MA ktoś może pomysł czym to może być spowodowane ?
  • Poziom 24  
    Szary uszkodzenie płyty minusowej
    brązowy uszkodzenie płyty plusowej
    tj Rozpad warstwy czynnej na płytach.
    Przyczyna - nadmiernie rozładowany akumulator ładowany nadmiernym prądem przez alternator . Lub uszkodziłeś go swoją ładowarką , np zbyt długie ładowanie zbyt dużym prądem ... powinno być 1/10 pojemności akumulatora nie więcej niż 10-14 godzin.

    Pozdrawiam Tomasz
  • Poziom 14  
    Może powinienem dopisać więcej informacji.
    Akumulator zawsze ładowany prądem 1/10 pojemności aku. Dodatkowo z zabezpieczeniem przeciw przeładowaniu (automat wyłączający) W aucie ładuje 12.85 - 14.2 W zależności od temperatury silnika (Na zimnym działa dosyć prądożerna grzałka paliwa)
    Zastanawia mnie skąd ten efekt ,że w parzystych celach uszkodzona płyta plusowa a w nieparzystych płyta minusowa ?
    Auto ma bardzo szybkie świece żarowe (2s) Czy może to być przyczyną uszkodzenia ? Za duże obciążenie ?
  • Poziom 15  
    Witam ja mam takie problemy z aku. co roku
    1 rok=1 akumulator, alternator mam w porządku wydaje mi się ze te akumulatory tak często mi padają przez mocne nagłośnienie auta częste rozładowywanie akumulatora i głównie jazda miejska niedoładowany, do puki ciepło wszystko jest ok akumulator nawet jak już na wykończeniu to jeszcze trzyma prąd ale w mrozy jego życie się kończy
    nie wiem jakie masz odbiorniki energii w aucie i czy często rozładowujesz aku. i czy dużo jeździsz po mieście.
    A więc częste rozładowywanie aku. i jazda na krótkich odcinkach do tego mróz = bardzo szybka śmierć akumulatora.
  • Poziom 28  
    trza sie przyzwyczaic ze teraz akumulatory beda wytrzymywac niewiele wiecej niz trwa gwarancja
  • Poziom 15  
    Gwarancja na akumulator to jest tak ze jej nie ma, mam znajomego w sklepie z częściami do samochodów i mówi ze na gwarancji wymieniają 1 na 20 uszkodzonych akumulatorów, wystarczy ze elektrolit ma lekko ciemniejszy kolor i po gwarancji, sam wiem z doświadczenia bo kilka razy próbowałem wymieniać na gwarancji.
  • Poziom 19  
    Witam.Ja zauważyłem że akumulator montowany w nowym samochodzie wytrzymuje o wiele dłużej niż kupiony w sklepie ,wniosek nasuwa się taki że chyba akumulatory produkowane na rynek są gorszej jakości.
  • Poziom 15  
    Też to zauważyłem być może i akumulatory montowane fabrycznie są lepszej jakości ale jak ktoś kupuje nowy samochód
    to nie pcha łap i nic nie zmienia w instalacji samochodu, chodzi mi o nagłośnienie itp. odbiorniki energii więc taki akumulator ma lekkie życie i dla tego wytrzymuje kilka lat.
  • Poziom 14  
    Poprzedni akumulator nie był fabryczny. Taka zwykła polska centra. Jak dobrze pamiętam to najtańszy jaki znalazłem w jakimś markecie.
  • Moderator Samochody
    hehe, no z takimi tanszymi akumulatorami to sie cuda wianki dzieją, ja miałem kiedys Aku z kauflandu i była na niego 2 lata gwarancji, i po 2 latach i 4 dniach z tego co pamietam odpaliłem auto, wyjechałem z garazu zgasiłem, zamknąłem garaz i tak zostałem, aku padł zupełnie do zera. Ot dziwne ;]

    Akumulator NORD na licencji Jenox'a ;]
  • Poziom 14  
    Tylko że ten tańszy wytrzymał 5 lat bez najmniejszych problemów .
  • Moderator Samochody
    No to faktycznie dziwne, mamy tu do czynienia z ewenementem ;p
  • Poziom 14  
    Niekoniecznie. w Ups'ie mam akumulator marki budget :D pracuje buforowo od 6 lat i a oprogramowanie wskazuje 80% pojemności . Mam wrażenie że w takim przedziale cenowym to kwestia konkretnego egzemplarza
  • Poziom 28  
    no tak tylko tam nie ciagniesz z niego pradu rzedu 160- 200 A i potem nie ladujesz pradem chwilowym okolo 40 A tak jak to sie dzieje w aucie
  • Poziom 19  
    Kiedyś na zime akumulatory się ocieplało ,sporo to pomagało może by wrócić do tej tradycji ?wszak kłopoty z akumulatorem mamy przeważnie zimą
  • Poziom 14  
    Dyskusja zeszła odrobinę na boczny tor . Szkoda bo nadal jestem ciekawy co może być przyczyną takiego (jak w temacie) uszkodzenia.
  • Poziom 28  
    odpadla masa czynna z plyt z powodu ladowania zbyt duzym pradem . tak sie dzieje normalnie podczas eksploatacji w aucie szczegonie gdy dopuszcza sie akumulator do duzego rozladowania ,np dlugie sluchanie radia na postoju . postoj na swiatlach czy dlugie krecenie rozrusznikiem gdy sa trudnosci z odpaleniem silnika. wtedy alternator oddaje do akumulatora prad prawie rowny jego maxymalnej wydajnosci ktory stopniowo maleje w miare wzrostu napiecia akumulatora , dawniej akumulatory zawieraly wiecej olowiu i byly bardziej odporne na takie zjawiska , bo nawet gdy czesc odpadla z plyt to i tak duzo zostawalo

    ]