Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z napedem do bramy Schellenberg

cabronski 10 Lut 2009 23:42 5260 4
  • #1 10 Lut 2009 23:42
    cabronski
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam naped do bramy Schellenberg Drive 600N, ktory po niecalych dwoch latach dzialania zaczal szwankowac. A konkretnie urzadzenie samo sie wiesza i restartuje, trzeba je od nowa programowac. Ale czasem juz po chwili nie wiadomo dlaczego problem wraca do punktu wyjscia. Zasiegnalem o porade "elektronika specjalisty", ktory nie doszukal sie wad i powiedzial ze to prawdopodobnie przez duza antene, ktora jest z 400 metrow od domu. To antena jakiegos krotkofalowca, ale szczerze nie uwierzylem w ta przyczyne problemu.
    Sprawdzalem takze czy przyczyna moze byc za duzy opor na suwaku czy sprezynach ale wszystko Ok.
    Prosilbym o pomoc lub jakakolwiek konstruktywna rade.
    Z gory dziekuje

    0 4
  • #2 11 Lut 2009 00:06
    *paweł*

    Specjalista Automatyk

    Miałem podobny problem z innym sterownikiem bramy i wina leżała po stronie krańcówki.Zawilgotniała i działy się różności. Po wymianie problem znikł. Musisz zmierzyć opór na rozwartej krańcówce.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 02 Mar 2009 12:25
    cabronski
    Poziom 2  

    Dzieki za porade jednak w tym przypadku problem tkwil w tym ze szczotki sie zblokowaly i powodowaly wlaczanie sie trybu awaryjnego. W praktyce wystarczylo jedynie kilka razy postykac w silnik i po klopocie ;). "Nic na sile wszystko mlotkiem" w tym przypadku zdalo egzamin...

    0
  • #4 27 Sty 2014 21:01
    robothack
    Poziom 9  

    Po kilku latach eksploatacji dochodzi do standardowego zużycia szczotek silnika oraz zabrudzenia blaszek komutatora na wirniku. W takiej sytuacji napęd reaguje tak jak opisujesz - sterownik wchodzi w tryb awaryjny sygnalizując to szybkim miganiem żarówki oświetlenia (u mnie 4 szybkie błyski) i konieczne jest ponowne programowanie przebiegu pracy.
    Zasadniczo rozwiązania są dwa:
    1. Zakup nowego silnika u producenta i jego wymiana, co będzie kosztowało ok. 150 zł. + koszty wymiany (chyba, że umiemy to sami zrobić)
    2. Wymiana szczotek + czyszczenie komutatora, co będzie kosztowało ok. 15 zł. + godzinka pracy + browarek, aby miło się serwisowało nasz napęd.
    W moim napędzie GTA 2000S model DRIVE 600 N znajdują się szczotki w rozmiarze 4x4x10 mm (linka z boku). Komutator (miedziane blaszki na wirniku, z którymi stykają się szczotki), jeżeli ma czarny nalot, delikatnie szlifujemy drobnoziarnistym papierem ściernym na połysk.
    Cieszymy się działającym (jak nowy) napędem bramy garażowej :D.

    4
  • #5 10 Mar 2016 21:11
    robothack
    Poziom 9  

    Odpowiadając na pytanie o rozmontowanie silnika w tym napędzie to kolejno demontujemy

    1. Obudowa z czujnikiem obrotów
    2. Pierścień magnetyczny czujnika obrotów
    3. Śruby imbusowe obudowy silnika 2x
    4. Blaszki trzymające obudowę silnika 2x
    5. Obudowa silnika
    6. Wirnik wraz z łożyskiem (wykręcić i wysunąć )

    Mamy dostęp do wymiany szczotek. Montaż w kolejności odwrotnej.
    Uwaga - należy zaznaczyć położenie elementów 1, 2 i 5 względem siebie ponieważ niewłaściwe zamontowanie może spowodować błędne działanie napędu.

    0