Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skrzynia automatyczna czy manualna? Wasze opinie.

wowka 03 Sty 2010 10:23 70906 111
  • #61 03 Sty 2010 10:23
    Stary1952
    Poziom 33  

    Witam .
    Przed postępem technicznym nie ma co uciekać . :?:
    Odnoszę wrażenie , że duży procent osób piszących tutaj swoje wypowiedzi nigdy nie prowadziła samochodu z automatyczną skrzynią biegów , ba sporo z nich nie posiada nawet prawa jazdy . :|
    Moim skromnym zdaniem wszystkie nowoczesne układy zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy są jak najbardziej na miejscu i nie ma przed nimi ucieczki . Mówimy tutaj oczywiście o normalnym " Kowalskim " , pomińmy całą " ekstremę " .
    Jeżdżę samochodem już dosyć długo i mogę powiedzieć , że dopóki nie spróbowałem jazdy z automatem też byłem przeciwnikiem .
    Dla tych co " nie lubią " automatów proponuję całkowicie manualny pojazd
    Skrzynia automatyczna czy manualna? Wasze opinie.
    Ekolodzy już do góry podskakują a i szofer całkiem do rzeczy . :lol:

  • #62 03 Sty 2010 12:55
    J. Kleban
    Poziom 25  

    Jesli isc z postepem to takie pojazdy tez powinny byc w automacie aby jego zwolennicy nie czuli sie pokrzywdzeni.
    :-)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Z kontrola trakcji, ABS, poduszki, itp itd.

  • #63 10 Sty 2010 06:10
    prnd
    Poziom 9  

    Generalnie większość użytkowników , którzy jeździli z asb już raczej nie wrócą na manuala. No chyba że zaraz po zakupie skrzynia ...padła. Amerykanie mawiają że Bóg stworzył człowieka z 2 rękami i 2 nogami to po jakiego czorta Europejczycy wymyślili sprzęgło?

    Tam wszystko jest w automacie - i jakoś nie narzekają na ich awaryjność, choć naprawy sa porównywalne z tymi w Polsce. Bo wszyscy przestrzegają prędkości.

    Największym wrogiem skrzyni automatycznej jest temperatura - 90% awarii. Nie wymienisz w porę oleju w skrzyni - zamulisz układ chłodzenia i już się przegrzała , z tarczek odklei się okładzina , uszkodzi elektrozawory, kosze się zniszczą i masz kompleksową naprawę. Dlatego tyle żółci w Polskim internecie jest wylewana na skrzynie automat.

    Nowoczesne skrzynie jak DSG (którą ja mam) oferują niewyobrażalną jazdę. Wygodną - zmiana w ciągu ułamka sekundy.

    Więcej info o automatach i tylko o nich :

    http://www.prnd.pl

  • #64 10 Sty 2010 08:39
    Taenia_Saginata
    Poziom 31  

    prnd napisał:
    Amerykanie mawiają że Bóg stworzył człowieka z 2 rękami i 2 nogami to po jakiego czorta Europejczycy wymyślili sprzęgło?


    To oni lewą nogą hamują? Jak nie to trochę bez sensu powiedzenie.

  • #65 12 Sty 2010 23:13
    skfarekpl
    Poziom 1  

    Ja uczyłem się jeździć na manualu i zmiana biegów w ten sposób była/jest dla mnie naturalna. Uwielbiam jeździć a przyśpieszenie po szybkiej redukcji jest samą frajdą.
    Wyjechałem za granicę kupiłem swój pierwszy automat i zakochałem się, cóż za komfort z jazdy szczególnie w zatłoczonym mieście. i przy automacie można w tłoku jeździć dynamiczniej i sprawniej jestem o tym przekonany.
    nie rozumiem ludzi którzy mówią o małej dynamice automatów. mam silnik 1.8 benzyna i nie narzekam na przyspieszenie i kiedy inni czekają przed rondem na dogodną okazję ja wyrywam bo nie boję się, że mi szarpnie czy się zadławi. co każdemu się zdarza, wiem bo w pracy jeżdżę autem z manualem.
    a to ze pali troszkę więcej? przy nowych autach to jest różnica rzędu 1.5-2 litrów więc ... poza tym nie mieszkam w polsce żeby się martwić o spalanie:-P Pozro.

  • #66 12 Sty 2010 23:49
    Tommy82
    Poziom 39  

    Z tym to jest tak ze jak kto lubi. Jak ktoś lubi jeździć to manual a jak ktoś chce przejechać z punktu A do punktu B to automat i tyle w temacie. To nie chodzi o różnice w prowadzeniu tylko o różnicę w podejściu u kierowcy do jazdy samochodem.

  • #67 13 Sty 2010 16:04
    kamesen
    Poziom 9  

    Od trzech lat mam przyjemność mieć samochód z automatyczną skrzynią. Na początku byłem sceptycznie nastawiony jak większość stereotypowców- automat - psuje się, więcej pali itd. - bzdury. Przez trzy lata żadnych awarii. Co do spalania to możliwe że minimalnie większe- ale nie odczuwam. żadnych awarii. O wiele wygodniejsza i bezpieczniejsza jazda! Dla mnie jazda z automatyczną skrzynią daje o wiele większą przyjemność z jazdy - skupiasz się na samej jeździe, zakrętach itd. Obie ręce masz zawsze na kierownicy. Pozdrawiam

  • #68 13 Sty 2010 16:36
    632256
    Użytkownik usunął konto  
  • #69 15 Sty 2010 22:44
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Wiekszość zwolenników ( bo jak sądzę wcale nie posiadaczy ) auta z ręczną skrzynią biegów mówi o lepszej dynamice, przyśpieszeniu i tych autach, a ja często widzę jak oni mulą te swoje maszyny do 2000 obr/min i już zmiana biegu, bo to oszczędnośc, a skrzynia trzęsie i buczy od żle dobranego biegu.
    Jak bym zaczął jeździć moim automatem w ten sposób (pseudooszczędny) to też by mi niewiele palił, ale silnik moim zdaniem musi być odmulony i mój często dostaje 6-7 tys na kick-down'-ie a wtedy łykam większośc tych "szybkich" bryk...

  • #70 15 Sty 2010 23:13
    zbychu80
    Poziom 16  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Wiekszość zwolenników ( bo jak sądzę wcale nie posiadaczy ) auta z ręczną skrzynią biegów mówi o lepszej dynamice, przyśpieszeniu i tych autach, a ja często widzę jak oni mulą te swoje maszyny do 2000 obr/min i już zmiana biegu, bo to oszczędnośc, a skrzynia trzęsie i buczy od żle dobranego biegu.

    No i świetnie widać różnicę skrzynia manualna jest posłuszna, a automat w większości przypadków robi co mu się podoba :D Jak chcesz jechać do 2000rpm to tak jedziesz, chcesz luz masz luz, chcesz do odcięcia, masz do odcięcia, żaden problem. Napęd spięty na sztywno (żadnej międlarki olejowej po drodze).

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jak bym zaczął jeździć moim automatem w ten sposób (pseudooszczędny) to też by mi niewiele palił, ale silnik moim zdaniem musi być odmulony i mój często dostaje 6-7 tys na kick-down'-ie a wtedy łykam większośc tych "szybkich" bryk...

    Hehe, ścigasz się z ludźmi, którzy nawet nie wiedzą, że biorą udział w wyścigu i odczuwasz satysfakcję ?

    A co to za zjawisko z "zamulonym" silnikiem ? Da się to zmierzyć w jakikolwiek sposób ? Występuje jakaś wielkość fizyczna (rzeczywista) charakteryzująca zamulenie ? Są jakieś namacalne objawy w postaci czegoś materialnego, czy to tylko taka teoria internetowa...

    PS. Ktoś widział F1, WRC itp. z automatem ?

  • #71 16 Sty 2010 04:27
    gabik001
    Poziom 37  

    zbychu80 napisał:


    PS. Ktoś widział F1, WRC itp. z automatem ?

    A ktos jezdzi tu takimi autami?

    Jezdzilem na manualu od 1995 do 2003 roku. Fajnie, ale brak mocy (cienki 900) powodowal ze satysfakcji wiekszej nie bylo. Jezdze teraz automatem (kiedys mialem subarynke na biegach ale mnie laska staranowala i trza bylo na zlom oddac - teraz accord na v-tech'u 150hp pali ok.8l/100 wiec na warunki amerykanskie to jest malo) i przyznam ze przy takiej mocy lepiej nie trzeba. Uwazam ze manual jest dobry ale przy czteronapedowce z min 200 kucykow zeby mozna bylo poczuc ta zylke rajdowca. Inaczej to automat i sielankowa jazda... Fakt , czasem sie przycisnie ze wir w baku jak okolicznosci zmuszaja i nie powiem ale czuc przyspieszenie...
    Swoja droga ostatnio probowalem jezdzic brata G35 z 430 koniami (silnik po tuningu) pod macha. To jest jazda trzeba przyznac i tu widze wykorzystane zastosowanie manualnej skrzyni biegow...

  • #73 16 Sty 2010 14:45
    zbychu80
    Poziom 16  

    Komu się chciało czytać dyskusję dwóch osób. Ale w tabelce na tej stronie świetnie widać kilka wad skrzyń automatycznych.

  • #74 16 Sty 2010 14:59
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    zbychu80 napisał:
    Komu się chciało czytać dyskusję dwóch osób. Ale w tabelce na tej stronie świetnie widać kilka wad skrzyń automatycznych.


    A ja tam widze wiele zalet skrzyni automatycznej...:D

    Jak to dobrze, ze mamy wybór, ale tendencja jest nieuchronna, jak chęć posiadania coraz lepszych samochodów.

  • #75 16 Sty 2010 15:42
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Koledzy sprawa sie opiera o roczniki auto bo mało było passatów b3 golfów 2,3 z automatami jedynie r19 i AD4.
    Były awaryjne bo stare i zaniedbane a mit przetrwał do dzisiejszych czasów.
    Teraz to zupełnie inne technologie skrzyń i inna metoda sterowania.
    Troszkę lepsze zarządzanie nią.

  • #77 16 Sty 2010 16:02
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A DSG 7 Gear?
    Ma to ktoś?

  • #78 17 Sty 2010 14:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Duduś74 napisał:
    TDI + 6 biegów, a nie jakieś tam automaty.


    Jechałem niedawno golfem z tdi i 6 biegów i dla mnie porażka, co chwilę trzeba wachlować , bo biegi krótkie.

  • #79 17 Sty 2010 14:50
    zbychu80
    Poziom 16  

    TDI to żadna przyjemność z jazdy.

  • #80 17 Sty 2010 15:37
    gabik001
    Poziom 37  

    Duduś74 napisał:
    TDI + 6 biegów, a nie jakieś tam automaty.

    Moze Mack'a albo Kenwortha z 13 biegami ? :)

  • #81 17 Sty 2010 16:03
    Taenia_Saginata
    Poziom 31  

    Ja osobiście wolę manualną skrzynię, więc manualna jest zawsze lepsza od automatycznej a ci co twierdzą, że jest inaczej się mylą, bo to co ja lubię jest najlepsze.

  • #82 17 Sty 2010 16:07
    zbychu80
    Poziom 16  

    Taenia_Saginata napisał:
    Ja osobiście wolę manualną skrzynię, więc manualna jest zawsze lepsza od automatycznej a ci co twierdzą, że jest inaczej się mylą, bo to co ja lubię jest najlepsze.


    Większość tak właśnie myśli. Wystarczy poczytać tematy z zakresu "co kupić" istny przykład.

  • #83 20 Sty 2010 04:06
    Marcin13736
    Poziom 15  

    Dotychczas jeździłem tylko manualami. Od miesiąca jeżdżę automatem, który zawsze chciałem mieć. Teraz nie wyobrażam sobie jazdy z inną skrzynią. Komfort nie do opisania. Ale potrzeba mocnego silnika. Mój Mercedes E-klasa ma silnik 3,2 L i 224KM. Jazda SUPPPERRR

  • #84 23 Lip 2010 08:46
    tajgerski
    Poziom 9  

    Jestem za Automatem !!
    Właśnie kupiłem Golfa z automatem. Do taj pory się męczyłem z lewą nogą na sprzęgle, ale wreszcie mam luksusik - i nie dlatego, żebym leniwy był czy coś - ale miałem złamaną 5 kość śrudstopia lewej nogi... Jak mi przyszło cały dzień śmigać manualem po kilku godzinach pojawiał się ból stopy... Wychodziłem z auto i kulałem, albo lepiej - źle postawiony krok wyglądał jakbym się zataczał. Stopa boli nawet przy zmianie pogody, ale dzięki automatowi nie męczę jej i samopoczucie lepsze. Drugi tydzień na automacie nawet 13 godzin za kółkiem w upałach z klimą i przy obecnym stanie zdrowia czuję się o wiele lepiej. Oczywiście brakuje mi trochę dynamiki, wkręcenia silnika czy pisku opon, ale coś za coś.
    Potwierdzam więc wyższość automatów bez dwuch zdań.
    Za te 3 litry większego spalania ?? Grosze w porównaniu z bulem kości....
    A rzeczywiście - zaraz jak kupiłem spotkałem dwóch oponentów - nie tam - automat - nie lubie do niczego jest - odpowiedziałem jednemu - wsiadaj i jedź - szczęka na ziemi i juz nie był taki pewny siebie. Drugiego zapytałem czy ma zdrową lewą nogę.....

  • #85 04 Sie 2010 22:30
    1086839
    Użytkownik usunął konto  
  • #86 05 Sie 2010 22:39
    phanick
    Poziom 28  

    Ja powiem tyle - tu jest tak samo jak z rowerem. Przerzucanie przerzutkami to więcej niż połowa frajdy z jeżdżenia, tak samo zapewne jak w samochodzie :)

  • #87 05 Sie 2010 22:50
    38209
    Użytkownik usunął konto  
  • #88 07 Sie 2010 22:14
    Tombou
    Poziom 14  

    ja jezdze na razie manualem,ale na przyszłość to jednak marzy mi sie automat...ale o ile w manualach postepu w zasadzie nie ma zadnego od kilkudzieisieciu lat, a automatom mozna było wiel;e zarzucic,tak w nich było wiele do popisu i rzeczywiscie najnowsze automaty eliminują wiekszosc wad swoich poprzedników...o ile w manualach 6 biegów to absolutne maksimum zeby juz do konca nie znienawidzic machania drążkiem,tak w automacie ostatnio zabawa od 6ciu biegów sie zaczyna,vw czy MB juz 7biegów,a np BMW czy Audi juz 8siem,a MB na 12r. zapowiada 9biegowy automat.To oznacza jeszcze płyniejszą jazdę, i jeszcze nizsze zuzycie paliwa,wrecz mniejsze niz przy manualu dzieki supernowoczesnemu sterowaniu komputerem który zawsze moze zmieniac biegi w najoszczedniejszym zakresie,a kierowcy z man musi sie tego bardzo chciec.Wygląda na to ze przyszłosc automatów to wielobiegowa skrzynia o ogólnej koncepcji DSG VW i minimalnych stratach własnych,wrecz okazyjnych w stosunku do komfortu który oferuje

  • #89 14 Wrz 2010 01:01
    832937
    Użytkownik usunął konto  
  • #90 14 Wrz 2010 01:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Automat potrzebuje trochę więcej mocy od silnika, więc odradzam motory 1,6 , 1,8. Najlepsze ( najtrwalsze są skrzynie w japończykach i amerykańcach) choć np BMW też ma bardzo dobre. Jak bym miał kupować 13-letniego śmiecia opla, to dołożyłbym 1-2 tysie ( rocznik 97-99) i kupił prawdziwy samochód- mitsubishi galant- ale tylko 2,5 w automacie. Spalanie w trasie ( oczywiście zadbanego auta) będzie niższe niż GRZECHO-TEC'a 1,8 w oplu z automatem, bo taki rocznik to 200-250tys. przebiegu, co dla opla to koniec (nie wyrobisz na dolewki oleju), a dobry japoniec przejedzie drugie tyle. No i nie ma porównania co do wyglądu...Jedno z najładniejszych kombi z tamtych lat.