Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa romeo 146 boxer 1.6 problem z odpaleniem

11 Lut 2009 15:30 4331 15
  • Poziom 10  
    Witam mam taki problem a mianowicie poszedlem dzis do samochodu wykrecic pompe sprzegla odpalilem go i po jakims czasie wylaczylem silnik po ponownej prubie uruchomienia silnika okazalo sie ze nie ma takiej opcji rozrusznik nawet nie zakrecil tylko bylo slychac pszekazniki nic wiecej wiec prad dochodzi czym to moze byc spowodowane dodam ze aku jest nowe wszystkie kontrolki sie pala prosze was o szybka odpowiedz za co z gory dziekuje
  • Poziom 20  
    Prąd dochodzi na automat ale czy dochodzi do rozrusznika?
    Tam są dwa kable,jeden gruby na którym cały czas jest napięcie i drugi cienki który dochodzi do automatu.
    Z twojego opisu wynika że nie masz napięcia właśnie na tym grubym kablu,sprawdź czy nie uszkodziłeś go wyciągając pompe
  • Poziom 10  
    Dzieki z odpowiedz ale wyciagajac pompe sprzegla nie ma opcji any uszkodzic pszewody poniewaz pompa wyciagana jest ze srodka samochodu znajduje sie nad pedalem sprzegla wiec raczej nie doszlo do uszkodzenia kabla i z tego co sie orientuje to ten gruby kabel co idzie do rozrusznika jest podlaczony bezposrednio do klem akumulatora a cienki podlaczony jest do masy od spodu do ramy samochodu ja stawiam na kstke w stacyjce badz na imo ktory odcial mi zaplon ale to jest moje pszypuszczenie a ja jestem w tych sprawach zieloniutki wiec moge sie mylic
  • Poziom 26  
    killer_24 napisał:
    i z tego co sie orientuje to ten gruby kabel co idzie do rozrusznika jest podlaczony bezposrednio do klem akumulatora a cienki podlaczony jest do masy od spodu do ramy samochodu


    Aha. Rozrusznik pewnie jest na linkę jak w maluchach sprzed 30 lat.

    Cytat:
    ja stawiam na kstke w stacyjce badz na imo ktory odcial mi zaplon ale to jest moje pszypuszczenie a ja jestem w tych sprawach zieloniutki wiec moge sie mylic


    To czego tego nie sprawdzisz?
  • Poziom 10  
    kabelki posprawdzalem wszystkie wszystkie sa cale nie pouszkadzane a imo bym sprawdzil ale na tym to sie wogule nie znam zostal tylko mechanik nawet nie wiem od czego mam tam zaczac<lol> ale dziekuje za chec pomocy
  • Poziom 20  
    masa jest na obudowie rozrusznika więc nie ma to związku,nie wiem jak konkretnie w alfie bo nie zbyt często robie te auta,ale przeważnie obwód rozrusznika jest nie zabezpieczony,ale jeśli już imo czy kostka to nie podawałby ci prądu na automat,a twierdzisz że stuka więc nie maż prądu na głównym kablu albo rozrusznik zdechł
  • Poziom 10  
    tak jak pszekrecam kluczyk to tylko slychac pszekazniki nic wiecej rozrusznik nawet nie stuknie a mozesz mi napisac w ktorym mniejscu ten kabelek mogl sie uszkodzic bo jak patrzalem wzrokowo to wszystko z wygladu jest ok wiec wywnioskowalem ze kabelki sa cale kurde nawet nie mam jak podjechac do mechanika
  • Poziom 20  
    A odłaczałeś jakiekolwiek przewody?
  • Poziom 10  
    Nie nic nie odlanczalem tylko wyciagniete mnialem aku i pszewody zaplonowe czyscilem bo byly mokre auto stalo caly czas dobre dwa tygodnie nikt nim nie jezdzil ale palil normalnie dzis tak samo zapalil na dotyk a po wylaczeniu silnika juz nie chcial zakrecic
  • Poziom 20  
    Przeczyśc klemy,zbadaj ten gruby kabel od klemy do rozrusznika,czy jest dobrze dokręcony do rozrusznika,weź próbnik zobacz czy dochodzi prąd na automat i na rozrusznik,kable zapłonowe nie mają związku,chyba że później
  • Poziom 10  
    no mi tez sie tak wydaje nawet jak kable zaplonowe byly by wyciagniete to rozrusznik powinien zakrecic jutro z rana wezme miernik i pujde sprawdzic czy prad dochodzi do automatu a moze sie zablokowal szczotki mogly sie skonczyc?????
  • Poziom 20  
    Wszystko możliwe ale nie tak nagle,jedyne co ruszałeś to aku,więc tu bym szukał przyczyn,powodzenia
  • Poziom 13  
    Obstawiam nadpalone styki prądowe w automacie, trzeba sprawdzić czy po przekręceniu stacyjką w pozycję kręcenia rozrusznikiem pojawia się napięcie na przewodzie zasilającym rozrusznik (jeden gruby kabel idzie z aku do automatu drugi gruby (zazwyczaj miedziana plecionka) wychodzi z automatu i idzie do rozrusznika-pewnie na nim nic się nie pojawia tego trzeba sprawdzić, trzeci cienki steruje pracą automatu).jeżeli automat jest rozbieralny trzeba rozkręcić i obejrzeć, jeżeli nierozkręcalny - wymiana.
  • Poziom 10  
    witam po raz kolejny dzis wyczytalem w instrukcji obslugi ze ta alfa jest wyposazona w glowny bezpiecznik o duzym amperazu ktory zabezpiecza dodatkowo pszewod rozrusznika oraz przewod pomiedzy rozrusznikiem a alternatorem wie ktos gdzie ten bezpiecznik sie znajduje w tym modelu alfy?????????? bo moze sie spalil???? pszy wyciaganiu akumulatora badz tez mogla zamoknac puszka w ktorej sa bezpieczniki oraz pszekazniki bo jednak auto stalo ponad dwa tygodnie nieuzywane
  • Poziom 20  
    Powinno byc takie czarne pudełko koło aku
  • Poziom 10  
    No i problem rozwiazany byl pszepalony główny bezpiecznik co prawda juz teraz wiem gdzie on sie znajduje ale naprawde nie powiedzial bym ze tam moze byc bezpiecznik, znajdowal sie na pszewodzie w takiej prostokatnej puszce ktora byla pszymocowana do litwy wtryskiwaczy i pisze na niej FUSE no teraz zostal tylko pedal sprzegla ktory zostal w podlodze i nie chce sam odbic ale dziekuje wam wszystki za pomoc