Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa centralny zamek Octavia

11 Lut 2009 18:55 12338 12
  • Poziom 15  
    Witam przeszukałem forum i nie mogę nic znaleźć na ten temat.Mam Skodę Octavię 98r i nie działa centralny zamek w tylnych lewych drzwiach.Zrobiłem diagnostykę w module komfortu i nic nie wyszło.Przewody łączące karoserię z drzwiami OK.Rozebrałem drzwi i wszystko z pozoru wygląda OK lecz do siłownika nie dochodzi żaden impuls ani dodatni ani ujemny :/ w przeciwieństwie do innych drzwi.Czy możliwe żeby winny był moduł przy silniku od szyb ?? Bo nie wiem jak go zdiagnozować.Komunikacja z modułem komfortu jest chyba przez Can. Za pomoc z góry dzięki....
  • Moderator Samochody
    Sciagnij kostke z modułu przy silniku i zobacz czy nie jest podgnita, kiedys miałem taki przypadek ze 4 styki zgniły.
  • Poziom 15  
    Powiem Ci kolego że właśnie zwróciłem na to uwagę ale jest w idealnym stanie. :/
  • Moderator Samochody
    U, to nie dobrze, a sprawdziłeś dokładnie przewody z karoserii do drzwi, tam też lubi pęknąc, albo w samych drzwiach, sprawdz dokładnie, bo jesli drugie drzwi chodza to usterka w kablach tylko i wyłącznie, miałem kiedys taki przypadek ze sie masy wysunęły w dzwiach kierowcy te wszytskie co za razem zgrzane, sprawdz dokładnie okablowanie, napewno znajdzies usterke.
  • Poziom 15  
    Właśnie to wszystko już zbadał całe okablowanie i nigdzie nie ma przerwy :/ Wszystkie masy są OK i reszta przewodów też.Pozostał tylko moduł przy silniku chyba że sie mylę.Bo robiłem diagnostykę i wykrywa switche od szyby
    Jak i to że że zamek jest zamknięty i otwarty...Czyli siłownik podaje swoją pozycje do modułu komfortu.
  • Moderator Samochody
    hmm, a masz możliwosc przłozenia samego siłownika i podłączenia go w miejsce tych nie działających drzwi tak na próbę?

    A co do tego czy tylny zamek podaje swoją pozycje to bym się zastanawiał, wydaje mi sie że tylko zamki wykonawcze czyli lewe prawe przednie dzwi podaja informacje a slave te z tyłu otrzymują tylko sygnały, ale jesli zamek jest sprawny w tych tylnych dzwiach to nie mam pojęcia.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
  • Poziom 15  
    Właśnie ciekawiło mnie to ale bałem się troche tego zniszczyć ;/ bo jest zabezpieczone dwoma blaszkami które mają zatrzaski i trzema własnymi zatrzaskami.Ale skoro tak mówisz to będe sie zaraz za to zabierał.Powiedzcie mi jeszcze jedno jakie napięcie powinno panować na linii can ?? i jakim kolorem ją sie oznacza (oczywiście jeśli chodzi o drzwi i sterowanie nimi)
  • Moderator Samochody
    Jestes pewny ze w tej skodzie jest can? to chyba za stary rocznik. Podaj mi pojemnosc to sprawdze czy mam jakies dane u siebie.
  • Poziom 28  
    samo wysunięcie płytki w obudowy silnika zrobisz bez żadnych zniszczeń (blaszka i zatrzaski). Jedynie, gdybyś chciał dotrzeć do zniszczonych wilgocią ścieżek, to będziesz musiał zniszczyć kawałek obudowy gniazda.
  • Poziom 15  
    I tak też zrobiłem a dokładniej podgrzewałem sobie nuż i wyciąłem kawałek plastyku.Okazało sie że kilka styków było na wykończeniu.Ale po zrobieniu tego zamek dalej nie ruszył.Zbadałem ponownie przewody od kostki przy module do kostki przy słupku i okazało sie że przewód czerwno-biały jest przegnity wewnątrz drzwi. Akcja zakończona powodzeniem.Wielkie dzięki panowie za pomoc
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Widzisz, szkoda było kasy na waga, trzeba było odrazu nas słuchać ;]

    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Heh powiem Ci kolego że vag zarabia na siebie na bieżąco.Ale fakt jak człowiek sam nie weźmie mierniczka albo kontrolki do ręki to komputer nie załatwi tego za człowieka.