Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wybor parownika

12 Lut 2009 12:00 4928 11
  • Poziom 9  
    Witam chciałbym się zapytać jaki parownik zakupić do swojego samochodu i żeby był tani i dobry mam samochód Volvo 850 2.5l 175koni benzyna i mam w nim za mały parownik i szarpie na gazie jak się chce szybko jeździć ;/ tak mi powiedziano w serwisie i chce dobrać odpowiedni by to zlikwidować bo obecny parownik mam do 90 km :((
  • Poziom 38  
    Według mnie (posiadającego ogólne pojęcie nie zmącone znajomością rzeczy), elementy instalacji powinny być tak dobrane, żeby ze sobą harmonijnie współdziałały. Nie wiem co to był za gazmajster, który tak zestawił instalację (o połowę mniej wydolną niż potrzeby silnika). Teraz dasz wydajniejszy parownik, ale jak się będzie miała do tego reszta instalacji, szczególnie oprogramowanie komputera gazowego - jeżeli jest. Ja bym zasięgnął informacji na ten temat u kilku gazmajstrów (po obejrzeniu przez nich instalacji którą posiadasz).
  • Poziom 9  
    no więc sterownik do gazu mam firmy Lovato i raczej ok bo powiedział mi o samym parowniku a to jest dobry fachowiec bo u 3 innych gazowników powiedzieli ze nie wiedza ocb a kto to zakładał nie wiem takie kupiłem;/
  • Poziom 38  
    Więc jeżeli to jest dobry fachman i masz do niego zaufanie, to zrób to co on radzi. Może Ci przecież wstawić proponowany parownik na próbę. Jak będzie dobry to zostanie, a Twoje zaufanie do niego się ugruntuje. Dobrze jest mieć takiego gościa.
  • Poziom 11  
    Witam!!!

    Jesli chodzi o sam parownik to polecam reduktor EG 150 jest na 204 KM lub jak chesz mieć zapasik to EG 200 jest na 270 KM możesz jeszcze rozwazyć parowniki Scorpion ale Europegas lepiej trzyma parametry. Jesli gazownik zaproponuje ci jakis reduktor KME to wystrzegaj sie tego jak diabel wody swienconej nie warte ceny ja mam KME Gold deklaruja go na chyba prawie 300KM a ja mam 193 w swoim audi i ledwo to obsługuje sa tez problemy w zime bo one maja zamala wydajność cieplną i to wiem z autopsji. Jakby ktos tez sugerowal żezasilanie rurka 6mm jest zamale to też niesłuchaj powinno wystarczyc na twoja moc.

    Jakie masz wtryski? I opisz dokładniej co oznacza szarpie jak sie chce szybko jexdzic. Ja naprzykład miaelm szarpanie silnika w zakresie obrotów od 2,5 tys do 5 jak mocniej przyspieszalem i jak wymienilem przewody wysokiego napiecia i świece to jak reka odjoł:) zamały parownik objawia sie raczej brakiem mocy na wysokich obrotach.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    koledzy tak właśnie przeglądałem co piszecie..
    może będziecie mi w stanie pomóc..
    mam volvo v70 2,0 t5 moc ok 226 km, stag 200, wtryski magic'a

    problem jest taki iz zapala mi sie ciagle check, a w moim autku oznacza to wyłaczenie turbiny, spadek mocy i w ogóle kupe zlosci... wtryski rozwiercone na 3,3mm, cos juz dalo

    czy zmiana parownika (ten jest ponoc do 250km) cos pomoze???

    błedy zczytywałemi za kazdym razem oznaczaja za ubogą mieszanke.. wysokie i srednie obroty... nigdy na niskich

    bede bardzo wdzieczny za pomoc

    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    jaki parownik jakie cisnienie pod obciazeniem? moze masz zavoli s.
  • Poziom 11  
    Kolego kup sobie Europegaz EG150kW lub z zapasem EG200kW wyreguluj to, dysze ponad 3mm to porażka i jak masz zwykłe wkrętki w kolektor to nic niedaje bo tam jest pewnie 3mm.
  • Poziom 9  
    powróciłem...

    tak jak pisałem wcześniej silnik 2,0 5 cylindrów, turbo 226km/166kw

    parownik kme bodajże silwer, wtryskiwacze magiki, i stag 200

    wkrętki sprawdzałem, są 4mm..

    powoli wychodze z problemów jakie mam z gazem..

    chciałbym abyście mi doradzili jaki parownik wybrać??? niestety trzeba pamiętać iż ten silnik ma bardzo duże chwilowe zapotrzebowanie na paliwo, a im dłużej wciścnięty pedał gazu tym chłonie paliwa więcej (komputer paliwowy potrafi pokazywać niemal do prędkości maxymalnej tj ok240 nawet na 5 biegu,że chwilowe zapotrzebowanie na paliwo jest na poziomie 50 litrow)..
    potrzebuje parownika z rozsądnym zapasem mocy, i takiego który będzie trzymał parametry cieplne i ciśnienia..

    nie znam się na parownikach na tyle, nie mam też w tej dziedzinie doświadczenia dlatego proszę Was o polecenie parownika godnego uwagi..

    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    silver pada przy 170 koniach.proponuje najmocniejsze konstrukcje dostepne na rynku.mozna oczywiscie zamontowac dwa reduktory.dodatkowo sprawdzil bym jaka przepustowosc maja zawory.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Stary temat, ale potrzebuję porady.
    Mam Lagunę 1.6 16V, 110KM z gazem sekwencyjnym. Marka i model mi nieznane ponieważ jest to jakiś dziwny składak instalacyjny (poza tym jestem laikiem).
    Muszę wymienić Reduktor. W tej chwili zamontowany jest EuropeGas 110kW i wtryskiwacze 3ohm (tyle udało mi się sczytać z podzespołów.)
    Reduktor rozkręciłem jednak nie mogę nigdzie znaleźć zestawu naprawczego (nowych membran). Membrana od strony cyrkulacji chłodziwem jest w idealnym stanie, jednak ta od str. gazu już partnieje i ewoluuje w formę plastiku (pęka przy niewielkim jej załamaniu)
    Moje pytanie brzmi:
    Jaki reduktor powinienem kupić? może jakieś konkretne urządzenia.
    Sądzę, że te ze średniej półki powinny zadowolić moją "Lonię", bo bez sensu jest wstawiać diament w pierścionek z tombaku. Dodam, że to 8-letnia instalacja.
    Czy jest potrzebne wizyta w serwisie po wymianie reduktora (bo jestem w stanie sam z nią sobie poradzić)
    Z góry dziękuję za odpowiedź.