Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 bak paliwa-duże podciśnienie

hans_68 12 Lut 2009 14:05 4413 13
  • #1 12 Lut 2009 14:05
    hans_68
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam problem, który uwidacznia się szczególnie gdy zatankuję od 3/4 do pełna baku benzyny. Po zamknięciu korka i uruchomieniu silnika, pracuje on miarowo przez 15-30 sek a potem zaczyna szarpać. Przy otwieraniu korka ledwo mogę go wyjąć tak duże stwarza się podciśnienie. Jak chcę jechać normalnie to muszę zamknąć klapkę bez wkładania korka.
    Kiedyś udało mi się wyjeździć prawie całą benzynę czyli 70 litrów i od tego czasu nie udało mi się zatankowac więcej niż 60 litrów. Co to może być? Czy korek powinien być szczelny czy też odpowietrzac ten układ? Co należy sprawdzić?

    0 13
  • #2 12 Lut 2009 14:08
    Sztomel
    Poziom 34  

    korek ma być szczelny ale odpowietrzenie baku masz zatkane, trzeba rozebrać aby zobaczyć w którym miejscu zacisło odpowietrzenie.

    0
  • #3 12 Lut 2009 14:15
    hans_68
    Poziom 9  

    Czy to oznacza, ze mam zdjąć bak? Jak wygląda to odpowietrzenie? Coś musi być nie tak z tym bakiem bo jak juz pisałem potrafi nie dac się napełnić już do 45-50 litrów a pali się rezerwa. Jeżdżę na licznik kilometrów bo wskaźnikowi paliwa, który wariuje już nie ufam.
    Po przekręceniu stacyjki wydaje się, żę wskazuje faktyczny poziom benzyny, lae jak go uruchomię to wariuje i wskazuje pełen bak.
    Czy ten bak mógł się tak zapowietrzyć?

    0
  • #4 12 Lut 2009 22:03
    Masselo
    Poziom 12  

    Musisz poszperac albo pod siedzeniami pasazerów z tyłu albo pod wykładzina w bagazniku powiino byc dojscie do pompy . Nastepnie wszystkie wezyki od baku i przedmuchac je. Wszystko wskazuje na to ze masz zatkane odpowietrzenie baku.

    0
  • #5 13 Lut 2009 09:18
    hans_68
    Poziom 9  

    Dzięki,
    Jeszcze ich nie odszukałem.
    Nie mam garażu więc poczekam na dodatnie temperatury, aby przewody stały się bardziej elastyczne jak je będę zdejmował. Nie chcę by mi pękły na mrozie, bo musiałbym znów szukać nowych odpornych na pary benzyny.

    0
  • #6 13 Lut 2009 14:56
    jfalkows
    Poziom 12  

    U mnie w samochodzie w fabrycznym korku od baku jest wentyl od odpowietrzania. jest to sprężynka z membraną, gdy podciśnienie jest duże to otwiera dopływ powietrza do baku wyrównując ciśnienia, jeśli ciśnienie jest normalne to korek jest szczelny. Może warto, zamiast rozbierać bok samochodu, zmienić korek na taki jak u mnie.

    0
  • #7 13 Lut 2009 15:21
    dziobaak
    Poziom 13  

    witam
    proponuje sprawdic zawór pochłaniacza par paliwa może być cały czas otwarty wtedy podciśnienie z kolektora ssącego dostaje sie do zbiornika
    Pozdrawiam

    0
  • #8 13 Lut 2009 15:44
    Sztomel
    Poziom 34  

    jfalkows napisał:
    U mnie w samochodzie w fabrycznym korku od baku jest wentyl od odpowietrzania. jest to sprężynka z membraną, gdy podciśnienie jest duże to otwiera dopływ powietrza do baku wyrównując ciśnienia, jeśli ciśnienie jest normalne to korek jest szczelny. Może warto, zamiast rozbierać bok samochodu, zmienić korek na taki jak u mnie.


    ale nie wiem czy zauważyłeś, że kolega nie może napełnić paliwem baku do pełna - a przecież nie nalewa go z zakręconym korkiem na wlewie :D

    0
  • #9 14 Lut 2009 13:03
    hans_68
    Poziom 9  

    Też masz 406? Który rocznik? Możesz zrobić fotkę?
    Myślałem o tym korku, ale wydaje się że jest sprawny. Raczej nie ma żadnej sprężyny. Myślałem nawet czy go nie nawiercić.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdziłbym całą drogę od baku, ale nigdzie nie magę znaleźć schematu do 406. nawet nie wiem gdzie szukac tego pochłaniacza, ani jak wygląda. :cry:

    0
  • #10 14 Lut 2009 16:22
    Sztomel
    Poziom 34  

    pochłaniacz zapewne znajduje się w komorze silnika ale powinieneś zająć się wężykiem odpowietrzającym, którego wylot (wyprowadzony z baku) znajduje pod klapką wlewu paliwa obok korka.

    0
  • #11 15 Lut 2009 12:11
    hans_68
    Poziom 9  

    Rozumiem, że muszę zdemontować obicia po prawej strony bagażnika.
    Jak pamiętam, to nie za dużo widziałem po wjeździe na kanał od spodu.
    Ten otwór próbowałem przepchać miedzianym drutem w koszulce, ale nie wiedziałem jak dalek mogę go pchać aby czegoś tam nie uszkodzić.
    Włożyłem ze 40 cm do otworu w obrębie wlewu paliwa.
    Czy nikt nie ma pomysłu skąd ściągnąć schemat obwodu paliwa w 406.
    Nie ma jakiś książek dla serwisantów? Jakiś skryptów ze szkoleń?
    Przecież gdzieś ludzie z serwisu muszą zdobywać wiedzę.

    1
  • #12 16 Lut 2009 12:19
    jfalkows
    Poziom 12  

    Sztomel napisał:
    jfalkows napisał:
    U mnie w samochodzie w fabrycznym korku od baku jest wentyl od odpowietrzania. jest to sprężynka z membraną, gdy podciśnienie jest duże to otwiera dopływ powietrza do baku wyrównując ciśnienia, jeśli ciśnienie jest normalne to korek jest szczelny. Może warto, zamiast rozbierać bok samochodu, zmienić korek na taki jak u mnie.


    ale nie wiem czy zauważyłeś, że kolega nie może napełnić paliwem baku do pełna - a przecież nie nalewa go z zakręconym korkiem na wlewie :D


    Rozwiązania są różne w różnych markach (pisałem wcześniej o korku w Toyocie), ja osobiście bym przebolał te 10 litrów z 70, ale tu nie o to chodzi, wątek ma na celu rozwiązanie problemu a nie obchodzenie go, więc tyle ode mnie.

    Pozdrawiam,
    Jacek

    0
  • #13 16 Lut 2009 20:44
    zdyz
    Poziom 14  

    Może masz proble z zaworem recyrkulacji

    Dodano po 1 [minuty]:

    poza tym każy zboirnik musi posiadac odpowietrzenia

    0
  • #14 18 Lut 2009 12:21
    hans_68
    Poziom 9  

    Nie ma problemu. Z chęcią bym przesledził całą drogę, ale chciałbym robic to świadomie!
    Czy nikt nie ma schematu do 406?
    Jak wiesz do czego się masz dostac to nie demontujesz wszytkiego.
    Teraz jest zima i bez wstawienia do garażu trudno to robić. Poza tym nie wiem czy nie będę przy którejś czynności potrzebował drugiej osoby do pomocy. Trudno rozkręcić samochód i szukac po omacku.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo