Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator

sylbass 12 Lut 2009 16:52 10735 14
  • #1 12 Lut 2009 16:52
    sylbass
    Poziom 12  

    Witam serdecznie. Mam taki problem. Gdy auto jest zimne podpinam opelscannera i odpalam silnik biore wykresy obu sond. Obydwie najpierw chwile stoją w granicach 450mV po chwili zaczynają oscylować. Do tej pory wszystko ok. Gdy dodam gazu pieresza sonda przed katalizatorem nadal ladnie oscyluje natomiast druga przestaje oscylować i pokazuje na wolnych obratach w grznicach 100mV jak dodaje gazu to podskoczy na chwile do 700mV ale nie oscyluje. Oscylacja jest ale w grznicach 10mV czyli praktycznie wogóle. Dodam jeszcze ze ta druga sonda byla wymieniona na nową orginalna i nic sie nie zmienia. Moje pytanie jest następujące czy to wskazuje na zapchanie bądz zepsucie katalizatora? Objawy jakie występują w tym samochodzie to brak przyspieszenia tak do 3 tys obrotów pozniej to sie jakos wkreca. Czuć poprostu jakby go cos przuduszało. Przy schodzeniu z obrotów czasami zafalują obroty albo zgasnie. Jest jeszcze lekkie poszarpywanie na niskich obrotach. Dodam ze modol cewek byl wymieniony swiece zaplonowe czyszczona przepustnica, robilem testy wtryskiwaczy egr zaworu przewietrzania zbiornika paliwa i wszystko wyglada ok blędów nie ma

    0 14
  • #2 12 Lut 2009 17:53
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na drugiej 700 mV , to za wysokie.

    0
  • #3 12 Lut 2009 18:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    A podejdz z tylu do auta i zobacz czy spaliny wylatują żwawo czy coś je dusi, niech ktoś doda gazu w tym momencie, jeśli kat będzie zapchany to na pewno to wyczujesz, jest jeszcze jedna metoda, odpal auto na 3 świecach z jedna wykręcona i zobacz czy cofają sie przez nią spaliny, jesli kat będzie zapchany to bedzie dosć mocno z niej "wiało".

    Innej metody na sprawdzenie chwilowo nie kojarzę.

    0
  • #4 12 Lut 2009 18:50
    bartek_j
    Poziom 35  

    Druga sonda oscyluje jak kat jest zimny albo kat jest do bani. Druga ma mało oscylować. Czasem sterownik robi test sprawnosci (pojemności tlenowej czy jak tam to się nazywało) kata to wtedy nieco inaczej.
    Raczej nie kat jest tu problemem.

    0
  • #5 16 Lut 2009 20:41
    sylbass
    Poziom 12  

    Koledzy kat czysty, sondy działają, erg i zawór przewietrzania zbiornika działa. Lecz grzebiąc dziś zauważyłem pewną bardzo ważna rzecz dotyczącą mojego problemu. Więc włączyłem klimatyzacje i zrobiłem test zaworu przewietrzania zbiornika paliwa. Gdy wyłączyłem test okazało sie ze silnik zaczyna falować i sprężarka od klimy sie włącza i wyłącza. Więc silnik nie dodaje sobie sam gazu. Moje pytanie jest następujące w jaki sposób silnik dodaje sobie gazu i skąd wie że ma go dodać? Silnik ten nie ma silniczka krokowego tylko elektroniczną przepustnice. Mam jeszcze jedno pytanie. Wiem ze w grupie VW adoptuje sie przepustnice po jej czyszczeniu, rozładowaniu aku itp. czy w oplu tez tak można??

    0
  • #6 17 Lut 2009 09:29
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Po załączeniu się klimatyzacji silnik powinien podniesc sobie obroty z 850 do około 1100 w celu doładowania akumulatora oraz aby zapewnic odpowiednią wydajność sprężarce, Czy bez klimatyzacji tez obroty oscylują?

    Z panelu klimatyzacji do sterownika silnika musi isc impuls obciążenia który zadaje sterownikowi wiekszą dawke paliwa co w efekcie podnosi obroty.

    Nie słyszałem o adapracji przeputnicy w oplach.

    Możesz sprawdzic Czujnik pedału przyspieszenia, pieciopinowy za pedałem przyśpieszenia napięcie zasilania wtyki 1 i 2: 5V
    opór, wtyki 1 - 5: 1 000 - 2 000 omów
    opór, wtyki 2 - 4: 500 - 1 500 omów

    Oraz czujnik położenia przepustnicy
    napięcie zasilania końcówki B i G: 5V
    opór pomiędzy końcówkami B i H: 1 500 - 2 500 omów
    opór pomiędzy C i G: 4 000 - 5 000 omów

    Obydwa pod wzgledem płynnosci rezystancji i napięć.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 17 Lut 2009 15:47
    sylbass
    Poziom 12  

    Kolego bez klimatyzacji nie falują. Natomiast zdarza się ze przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania hamując silnikiem obroty zafalują albo nawet zgaśnie. Ten pedał gazu sprawdzę jutro. A w tej elektronicznej przepustnicy tez jest czujnik położenia przepustnicy?

    0
  • #8 17 Lut 2009 23:01
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, jest podwójny czujnik położenia przepustnicy.

    0
  • #9 18 Lut 2009 17:01
    sylbass
    Poziom 12  

    Dzisiaj pomierzyłem wartości. Więc tak czujnik położenia przepustnicy: między B i H jest 1,985 kΩ, między C i G jest 4,286kΩ Napięcie na b= 5,025V, napięcie na g= 5,026V. Czujnik położenia pedału przyspieszacza Między 1 a 5 jest 1,965 kΩ, między 2 a 4 jest 1,137kΩ. Napięcie zasilania na 1= 5,021V i na 2= 5,021V

    0
  • #10 18 Lut 2009 17:29
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czujnik położenia przepustnicy w normie, ciekawe czy nie ma przerwy, sprawdz pedał przyspieszenia sprawdz rezystancje na tych samych stykach tylko powoli dodawaj gazu sprawdz czy rezystancja zmienia sie płynnie bez przeskoków.

    0
  • #11 18 Lut 2009 21:36
    sylbass
    Poziom 12  

    Kolego w opel scanner zrobiłem wykres tych czujników i wyglądają dobrze

    Dodano po 10 [minuty]:

    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator to jest ten wykres

    0
  • #12 18 Lut 2009 21:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    No tu jest ok, a powiedz kolego jak wyglądają odczyty z przepływki? masz wartosci zeczywiste i możesz je porównac z parametrami jakie powinny byc? podaj wartosc jaką mierzy na wolnych.

    0
  • #13 19 Lut 2009 19:51
    sylbass
    Poziom 12  

    Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości

    0
  • #14 19 Lut 2009 23:07
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, jest tylko czujnik bezwględnego Cisnienia w kolektorze napiecie wyjsciowe 0-5V. Napiecie zasilania 5 volt . W takim razie jeszcze czujnik temperatury silnika zostaje 2 piny 20stopni 2-3 Komów dla 90 stopni 200 do 300 omów i czujnik temp powietrza takie same wartosci powinien miec. Do sprawdzenia.

    0
  • #15 20 Lut 2009 16:36
    sylbass
    Poziom 12  

    więc tak tutaj daje wykres czujnika ciśnienia map
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator

    Dodano po 3 [minuty]:

    tutaj wykres temperatury powietrza tak około 25stopni miał 3,615kΩ
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator

    Dodano po 8 [minuty]:

    temperaturę wody pokazuje dobrze bo tak przy 88stopniach
    Natomiast jest taka wartość która nie daje mi spokoju.Daje wykresy i powiedzcie co o tym sądzicie
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator
    astra g z16xe nie oscylująca 2 sonda zapchany katalizator

    0