Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat toledo 19 tdi 110km problem z mocą

pawcio7505 12 Lut 2009 17:15 8873 21
  • #1 12 Lut 2009 17:15
    pawcio7505
    Poziom 9  

    Samochód nie chciał jechać okazało się że zapiekły sie kierownice turbiny . sprężarka została wykręcona kierownice wyczyszczone . problem straty mocy przy 3000 obrotów nadal występuje . czy trzeba usunąć błędy komputera żeby wszystko chodziło jak trzeba
    z góry dzięki za pomoc Paweł

    0 21
  • #2 12 Lut 2009 17:35
    mabos1
    Poziom 18  

    Jak już sam pewnie zauważyłeś w tych samochodach jest tak że w momencie utraty mocy wystarczy wyłączyc zapłon na chwilke i moc wraca znowu na jakiś czas.
    Wniosek z tego sie nasuwa taki że masz gdzieś dalej problem w autku i kosowanie nic Ci nie pomoże. Polecam jazde testową z testerem i obserwacje parametrów.

    0
  • #3 12 Lut 2009 20:55
    pawcio7505
    Poziom 9  

    jest jeszcze jedno co mnie niepokoi od początku kiedy zakupiłem ten samochód (toledo 19 tdi 110 km, 1999 rok, silnik ahf)
    mianowicie jeżeli kilkakrotnie szybko dodajemy gazu na postoju w przedziale od 2000 do 4000 to nagle następuje dziwne zachowanie silnika , przy ok 4000 silnik wydaje dziwny dźwięk kilka razy jakby pisk paska klinowego i zachowuje sie jakby nagle coś go hamowało następnie pracuje nierówno a z rury leci zasłona dymna po kilku sekundach silnik wraca do normalnej pracy. Jeżeli w momencie gdy ma miejsce to zjawisko dodajemy gazu i staramy się utrzymać silnik na obrotach silnik jakby sam przezwycięża to zjawisko kilkakrotnie prykając i pracuje nadal normalnie . może niezbyt czytelnie opisałem co boli mojego TOLKA ale mam nadzieję że może ktoś miał kiedyś podobny problem i się z nim uporał proszę o pomoc i dzięki z góry

    0
  • #4 12 Lut 2009 20:58
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kończy się turbosprężarka.

    0
  • #5 12 Lut 2009 21:39
    pawcio7505
    Poziom 9  

    turbina ładuje wczoraj właśnie zamontowana , kierownice wyczyszczone , zapewniono mnie że wszystko ok 0 luzów na turbinie sucha , brak wycieków oleju poprostu ok

    0
  • #6 12 Lut 2009 21:49
    darens
    Poziom 21  

    Jest taki zaworek w Octavi jest na ścianie grodziowej(koleś jezdzi na taxi powiedzieli turbina, przepływka a okazał się ten zawór podciśnienia) i właśnie przez niego jest ten spadek mocy po przekroczeniu 3000rpm jutro postaram się dowiedzieć gdzie jest w toledo i odpisze.

    0
  • #7 12 Lut 2009 22:31
    pawcio7505
    Poziom 9  

    może ten n75 z czarnym łebkiem??????????

    0
  • #8 12 Lut 2009 23:30
    seba24
    Poziom 20  

    zaworek znajduje sie koło zbiorniczka pompy hamulcowej i ma biała głowke,a praca silnika jest taka tylko gdzy zimny lub letni silnik jest? to jest wina oleju lub samej pompy olejowej. poprostu tez tak mam, jesli bys na upartego wcisnął gaz na maksa to zaczyna szalec i wtedy nawet leci jasny dym czylinie spalone paliwo

    0
  • #9 13 Lut 2009 09:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ten pisk który słyszysz to może być ocierający wirnik turbiny o obudowę i dlatego napisałem ci ,że turbina się kończy. Kto cię zapewniał o sprawności turbiny i kto ją czyścił?

    0
  • #10 13 Lut 2009 19:04
    pawcio7505
    Poziom 9  

    Czyścił mi kolega na można powiedzieć stole w garażu turbina nie była ruszana tylko czyszczenie kierownic. Kurka nie chce się z tym pogodzić ale chyba TRANS-SERWIS ma racje może turbo ociera o obudowę chociaż po czyszczeniu świst który był słyszalny wcześniej przed rozebraniem turbiny ustał. Dziś byłem na podłączeniu pod kompa i wskazało że turbina przeładowuje nadal oraz że na wolnych obrotach chyba jest za duża dawka paliwa. Nadal niepokoi mnie ten biały dym i nierówna praca silnika po wprowadzeniu na ok 4000 obr.
    Dziś kolo od komputera powiedział po tym co wyświetlił mu komp że wyskakuje komunikat o przeładowywaniu turbiny i że turbo do roboty , coś tam poruszał i stwierdził że kierownice słabo chodzą
    ale najlepsze jest to że po tym jak to zrobił i wyjechałem z serwisu samochód przejechał cały wrocław czyli drobę około 15 km jak nigdy dotąd . asfalt wyrywał. Kiedy dojeźdźałem już do domu znów wskoczył w stan awaryjny i dalej lipa. Tolek bawi się ze mną w kotka i myszkę raz ok raz lipa. Piszcie co może dziada boleć. dzięki z góry

    0
  • #11 13 Lut 2009 21:01
    mariusz_rm1
    Poziom 11  

    Kolego polecam czyszczenie zaworka N75 sterującego podciśnieniem a razem z nim szczelności przewodów sterujących sztangą, aku podciśnienia i ałej reszty wężyków
    poza tym kontrola czystosci kolektora ssącego obowiązkowa

    0
  • #12 13 Lut 2009 22:55
    pawcio7505
    Poziom 9  

    na czym polega czyszczenie n75 tylko przedmychiwanie czy rozebranie na części ?

    0
  • #14 14 Lut 2009 19:39
    pawcio7505
    Poziom 9  

    Dziś turbo znów na zewnętrzny i okazało się że łopatka w kierownicy jedna się przytarła i zablokowała kierownicę , delikatne planowanie łopatek wszystkie na 4,5 mm wysokości i chodzi ok samochód przestał dymić po wkręcaniu na obroty jednak mimo tego że stał się zaj.. dynamiczny nadal po uzyskaniu prędkości 120 max wchodzi w stan awatyjny . Najważniejsze że ustał biały dym z rury i nie szarpie silnikiem na luzie bez problemu wkręca się na wysokie obroty i na poszczególnych biegach terz jednak 120 to granica , przy okazji znalazłem blache zaślepiającą zawór egr czyli ktoś już reanimował wcześniej wywaliłem ją i z tego co widzę pozostał mi n75 do sprawdzenia .piszcie może jest coś jeszcze co pozwoli usprawnić dziada. pozdrawiam

    0
  • #15 15 Lut 2009 00:46
    Sztomel
    Poziom 34  

    blachę z EGR mogłeś zostawić, ona nie miała żadnego wpływu na stan pracy awaryjnej a jedynie usprawniła troszkę motorownię jeśli chodzi o czystość dolotu, pieprzyć przy tym ekologów i ich normy ! skoro nadal silnik wchodzi w stan pracy awaryjnej to raczej zmierzałbym w stronę sprawdzenia szczelności przewodów podciśnienia i dolotu.

    0
  • #16 20 Lut 2009 11:35
    dodge
    Poziom 2  

    Witam. Czy kolega próbował podczas jazdy wyłączyć zapłon, a następnie uruchomić silnik - oczywiście podczas jazdy (mam na myśli moment, gdy przy 120km/h traci moc, nie przyspiesza.

    0
  • #17 20 Lut 2009 12:43
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kolego dodge, czemu ma służyć to twoje doświadczenie które proponujesz.
    Przecież wiadomo, że wyłączając zapłon skasuje notlaufa, ale on się znowu pojawi jak tylko zaistnieją warunki dla niego.
    Usuwa się przyczynę nie skutek.

    0
  • #18 28 Lut 2009 00:03
    pawcio7505
    Poziom 9  

    poczytałem tu i tam i piszą że zawór n75 powinien stukać przy załączeniu i wyłączeniu, sobota należy do nas TOLEK. jest jeszcze jedna sprawa zauważyłem że jak przyspieszam bardzo powoli prędkość max delikatnie się zwiększa do ok 130 km/h.Na postoju samochód wkręca się na obroty bez problemu na poszczególnych biegach terz bez problemu podczas jazdy jednak do 120/130 km/h. Zastanawiam się nad jednym - na postoju kiedy wkręcam go na wysokie obroty w wężyku paliwowym tym przeźroczystym pojawiają się bańki powietrza, może odcina moc bo mu brakuje paliwa jak podczas jazdy dochodzą jeszcze opory powietrza??????????? co do propozycji wyłączenia zapłonu , utraty wspomagania , hamulców - nie skożystam /względy bezpieczeństwa/wolę jechać do 120km/h niż 4km/h na początku kondukty żałobnego.

    0
  • #19 28 Lut 2009 08:56
    kamil II
    Poziom 18  

    mabos1 napisał:
    Jak już sam pewnie zauważyłeś w tych samochodach jest tak że w momencie utraty mocy wystarczy wyłączyc zapłon na chwilke i moc wraca znowu na jakiś czas.
    Wniosek z tego sie nasuwa taki że masz gdzieś dalej problem w autku i kosowanie nic Ci nie pomoże. Polecam jazde testową z testerem i obserwacje parametrów.


    tak jak kolega pisze inaczej bedziesz sie męczył wieki

    0
  • #20 28 Lut 2009 14:51
    pawcio7505
    Poziom 9  

    dziś powymieniałem wszystkie przewody podciśnienia tu i tam dmuchnąłem i jedna rzecz jest taki mały zaworek blisko egr właściwie od niego idzie do że tak ją nazwę pompki pod egr- em przewód i zastanawiam się na jakiej zasadzie on pracuje nie da się przedmuchać an w jedną stronę ani w drugą może to jest powód odcinania przy 120 km/h zaworek nazywa się 1jo 906 283 moze ktoś walczył z tym tematem będę wdzięczny za klika słów w tym temacie

    0
  • #21 28 Lut 2009 16:35
    kamil II
    Poziom 18  

    pawcio7505 napisał:
    dziś powymieniałem wszystkie przewody podciśnienia tu i tam dmuchnąłem i jedna rzecz jest taki mały zaworek blisko egr właściwie od niego idzie do że tak ją nazwę pompki pod egr- em przewód i zastanawiam się na jakiej zasadzie on pracuje nie da się przedmuchać an w jedną stronę ani w drugą może to jest powód odcinania przy 120 km/h zaworek nazywa się 1jo 906 283 moze ktoś walczył z tym tematem będę wdzięczny za klika słów w tym temacie


    sam widzisz za niedługo wszystko wymienisz i dalej nic, musisz podgladnac parametry podczas jazdy i sprawa sie wyjasni

    0
  • #22 28 Lut 2009 17:55
    rafalvw
    Poziom 2  

    wymien zaworek z białą głowka i musi chodzic i kup nowy nie uzywany a twoje problemy sie skończą

    3