Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik kolektora ssącego uszkodzony VW Touran 2.0 TDI

12 Lut 2009 17:53 49492 12
  • Poziom 11  
    Witam.

    Problem dokładnie taki jak w temacie, oto błąd który podaje komputer:
    19559 P3103 000
    silnik kolektora ss-cego -V157-
    uszkodzony

    Dodatkowo mechanik powiedział że przez uszkodzenie tego silniczka przy gaszeniu samochodu drży silnik, ponieważ nie jest dławiony.

    Co w takim wypadku należy kupić bo takiej części jak podaje komputer nie udało mi się znaleźć? Czy jest jakaś inna metoda która pozwoli usunąć usterkę?

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 10  
    jak gaśnie bez problemu to ja bym nic nie wymieniał.. skasuj ten bład i jechać dalej :) a jezeli drży przy gaszeniu to po dłuższym czasie może sie wyrobić poduszka silnika ale to jest koszt niecałych 100zł. Mozesz też, jeżeli lubisz majsterkować zrobić sobie, inny, własny bajer który będzie gasił samochód ;)
    Moderowany przez robokop:

    Proszę przestać wypisywać brednie, bo skończy się to blokadą - regulamin pkt. 12 - ostrzeżenie!

  • Poziom 34  
    zdemontuj moduł z klapą gaszącą i sprawdź co się dzieje z silniczkiem, podaj na niego osobno zasilanie i sprawdź czy zakręci, jak nie postaraj się go rozebrać,
    jeśli sobie z tym nie poradzisz to podaj oznaczenie silnika samochodu i rocznik samochodu to podam numer oznaczenia z ETKI.

    i tak jest dobrze, że silniczek siadł w czasie jazdy a nie zaraz przy zgaszeniu silnika bo wtedy byś już motoru nie uruchomił.

    Dodano po 13 [minuty]:

    zobacz jak to u Ciebie wygląda, klapa na pierwszym foto jest rozbieralna i silniczek można wyjąć :

    Silnik kolektora ssącego uszkodzony VW Touran 2.0 TDI

    a ta z Audi raczej jest nierozbieralna :

    Silnik kolektora ssącego uszkodzony VW Touran 2.0 TDI
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    Data produkcji X.2003 silnik AZV. Jak będę miał chwilę to wymontuję moduł (czy do ponownego zamontowania będą potrzebne jakieś uszczelki?). Jak już wyjmę całość, jakie napięcie i na które wtyki podać licząc od zaokrąglonej części gniazda (widziałem 4)? Sprawdziłem, jest to niestety ten drugi nierozbieralny. Pozostaje nadzieja że silniczek się nie zatarł, tylko komputer go odłączył jak pojawił się jakiś opór (prawdopodobnie w środku coś się odkłada). Jeżeli próby wskrzeszenia nie powiodą się, gdzie można kupić w miarę tanio takie urządzenie, jak ono dokładnie się nazywa i czy można je zastąpić tym rozbieralnym?
  • Poziom 11  
    Taka instrukcja dla MlodyElektronik999: drżący silnik może doprowadzić do szybszego zużycia koła dwumasowego, a było ono 2 dni temu wymieniane, więc należy je szanować (co by nie mówić wydatek spory i kilkanaście razy wyższy niż poduszka)
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI :

    Silnik kolektora ssącego uszkodzony VW Touran 2.0 TDI

    co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany podciśnieniem czy również silniczkiem elektrycznym ale jeśli są 4 to przypuszczam, że 2 s~ą od sterowania samym silniczkiem a 2 pozostałę będą sygnałowe od krańcówek dające znać sterownikowi silnika czy silnik otworzył/zamknął klapę gaszącą, co do ewentualnej podmiany na ten element z klapą gaszącą z Golfa V jak na moim pierwszym zdjęciu to musisz podjechać do ASO i tam porównać czy mocowania będą kompatybilne, nie rozbierałem jeszcze tego i nie wiem (choć wcale bym się nie zdziwił) czy silniczek napędza klapę przekładnią plastikową, która pewnie uległa uszkodzeniu czy bezpośrednio z silniczka ślimacznicą z ogranicznikiem krańcowym.
    Na tym moja wiedza się kończy niestety.

    Co do źródła kupna tego elementu to z pewnością nie polecam ASO bo tam ceny mają kosmiczne, można po podaniu numeru ze skanu z ETKI podzwonić np. po InterCarsie lub innych dystrybutorach jakie mają ceny i porównać to z ceną z ASO i wybrać najdogodniejszą opcję cenową.

    Istnieje jeszcze jedna możliwość a mianowicie uszkodzeniu mogły ulec same krańcówki a silnik może być sprawny, posłuchaj podczas gaszenia silnika (jeśli oczywiście będzie to słyszalne czy silniczek działa) no chyba, że faktycznie silnik podczas gaszenia twardo gaśnie i zatelepie nim to wtedy wiadomo, że klapa gasząca się nie zamyka i trzeba rozebrać i stwierdzić czy padł silniczek czy prawdopodobnie plastikowa ślimacznica.
  • Poziom 24  
    Zanim to porozbierasz, to sprawdź na wtyczce od klapy gaszenia, czy jest zasilanie (przy włączonym zapłonie). Określisz kable zasilające na podstawie kolorów- teraz nie pamiętam. W tej wtyczce są 4 piny. Masa, zasilanie i 2 do ECU. Ta część troszkę kosztuje. Przy niskim kursie euro, to było coś około 800 zł (w ASO w Niemczech). Mam taką, bo klient kupił nową, a problem był właśnie z jej zasilaniem.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem zasilanie: są dwa fioletowo jakieś, zapewne wspomniane ECU oraz kabel niebiesko-czerwony(plus) i brązowy(minus). Okazuje się "niestety" że zasilanie jest. Z ciekawości sprawdziłem woltomierzem też fioletowe kable i podobnie jak na tych od zasilania pojawiło się napięcie +12 (mogę być teraz pewien że również one mają połączenie), jednak nie polecam tego testu ponieważ przez pewien czas podczas pracy silnika paliła się jago lampka. Żeby sprawdzić silnik wpiąłem się do niego tam gdzie jest + i - żeby sprawdzić obwód i okazało się że nie ma przejścia, czy to oznacza że silniczek jest spalony?
  • Poziom 10  
    Witam, mam podobny problem z klapką gaszącą Skoda Octavia 2.0 TDI BKD. Trybiki są w porządku, zasilanie na wtyczce 12V, kiedy przekręcam stacyjkę silniczek próbuje zamknąć klapkę i za chwile kręci się w drugą stronę. Napięcie na silniczku zmienia biegunowość impulsowo, po podłączeniu silniczka bezpośrednio, silniczek działa. Dołączam filmik, spotkał się już ktoś z taką awarią??? Z góry dziękuję za sugestie... Matej...
    http://www.youtube.com/watch?v=QsEzl0NJTGw
  • Poziom 11  
    u mnie poszedł silnik do wymiany, nie wiem czy rozebrałeś swój,
    w środku był półksiężyc w którym były urwane pierwsze 3 zęby i stąd jego bierność w procesie gaszenia (sądzę że przyczynił się do tego duży moment obrotowy, pozwalający szybko zamknąć klapę), z tego co pamiętam wraca on do pierwotnego położenia przy użyciu sprężyny

    Dodano po 1 [minuty]:

    moim zdaniem twój przypadek to albo uszkodzenie elektroniki albo złe ułożenie jakiś styków ustalających (w roverze naprawiałem wycieraczki które dziwnie działały, przez zły odczyt położenia silnika)
  • Poziom 10  
    Nie wiem dokładnie jak działa ten układ, ale się domyślam że sygnał o położeniu klapki brany jest z rezystancji. Na płytce są dwie ścieżki po których porusza się taki mały "mostek" ze szczotkami, powoduje on zmianę rezystancji, i to właśnie jest przetwarzane na sygnał położenia klapki. Pomierzyłem rezystancje, zmienia się liniowo w zależności od położenia, napięcie zasilania wchodzi na układ, jednak na sam silnik przychodzą dziwne impulsy o zmiennej biegunowości. Próbowałem palcem wymusić wychylenie klapki, jednak silnik "trzyma" klapkę...
  • Poziom 10  
    Witam,
    Odnawiam temat a co jeśli nie ma napięcia na tym silniczku. Sprawdziłem i pomiędzy kablem brązowy a niebiesko czerwonym mam tylko 0,5 V?
  • Poziom 11  
    Specjalistą nie jestem i zajmowałem się tematem dawno temu. Napięcie na którejś parze przewodów wzrasta jedynie przy gaszeniu silnika, czyli wtedy kiedy klapa ma zadziałać.