Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda octavia kodowanie kluczyka

wKw 13 Kwi 2004 09:26 7626 9
  • #1 13 Kwi 2004 09:26
    wKw
    Poziom 11  

    Mam problem z samochodem Skoda Octavia 1,6 LX.
    Problem polega na tym, że przy ok 3000 obrotów samochód przestaje "ciągnąć" - jakbym zdjął nogę z gazu. Dzieje się tak na każdym biegu. Na "luzie", gdy samochód nie jedzie wszystko jest OK.
    Byłem w dwóch serwisach firmowych (serwisanci twierdzili, że komputer wszystko pokaże) ale komputer nic nie pokazał. Zaproponowali mi wymienianie kolejnych podzespołów, aż do momentu, gdy trafimy na właściwy (a to przepływomierz, a to czujnik podciśnienia). Trochę to droga zabawa - dlatego pytam czy ktoś z szanownych kolegów spotkał się już z taką usterką.
    wkw(malpa)go2.pl
    Dziękuję za pomoc.

    0 9
  • #3 13 Kwi 2004 21:02
    kajetanCES
    Poziom 16  

    Zacznijmy od rzeczy najprostrzych:
    1. postukaj w katalizator i tłumik czy sie czasem nie rozsypały do środka i nie tłumią wydechu spalin.
    2. potem sprawdz filtr powietrza i przewody WN. kiedy były wymieniane?
    daj znac jak to nic nie da

    1
  • #4 14 Kwi 2004 01:18
    teodor76
    Spec od samochodów

    witam na początek czy wtym pojezdzie jest abs jeżeli tak to wtym przypadku moze być taka sytuacja że jest uszkodzony czujnik stopu (przy pedale hamulca) lub zastosowano nieodpowiednią żarówke-ki stopu często zdaża się że zakładają to co mają np dwu włuknowe i tu jest błąd ponieważ skoda wtrakcie jazdy powyżej 3000tobr. przy gwałtownym hamowaniu odłącza dopływ paliwa zmniejsza dawkowanie dlatego żeby hamowanie odbywało się silnikiem i hamulcem zeby poprawić efekt. sprwdz czujnik stopu czy w czasie jazdy nieświeci światło stopu lub czy niemruga i zarówki swiateł stopu. przypomnij sobie czy czasem niewymieniałeś jakiś zarówek lub montarz dodatkowego stopu!

    0
  • #5 15 Kwi 2004 12:51
    wKw
    Poziom 11  

    1. Nie ma LPG
    2. Katalizator i tłumiki żadnych dziwnych odgłosów nie wydają
    3. Filtr powietrza - wymieniałem przy ostatnim przeglądzie (jakieś 11000 km) - ale spróbuję wymienić - w końcu to żaden koszt.
    4. przewody WN chyba też OK (na oko) – a po czym poznać że coś z nimi niedobrze?
    5. ABS jest, żarówki w stopie identyczne z oryginałem – dodatkowe światła stop fabryczne
    6. Stop działa OK – świeci gdy ma świecić – a nawet nie mrugnie gdy nie naciskam hamulca,
    a mimo wszystko regularnie po ok. 3000 obrotów przestaje ciągnąć ,
    jeśli pedał gazu wcisnę mocniej – to nawet po 2500 obrotów

    0
  • #6 15 Kwi 2004 20:24
    diag
    Spec od samochodów

    Kiedy był wymieniany filtr paliwa?

    0
  • #7 16 Kwi 2004 08:38
    wKw
    Poziom 11  

    Filtr paliwa był wymieniany przy ostatnim przeglądzie (jakieś 8 m-cy 11000 km) razem z przewodem paliwowym od pompki do filtra(bo jakiś zdolny serwisant go uszkodził przy wymianie)

    0
  • #8 16 Kwi 2004 09:01
    wojjas4705
    Poziom 11  

    To wygląda na brak paliwa.
    1. Sprawdź jeszcze raz filtr (może zatankowałeś jakiś syf lub wodę - w tym przypadku dolej denaturatu do paliwa)
    2. Sprawdź, czy korek wlewu paliwa się nie przytkał i nie robi się podciśnienie w baku (spróbuj pojechać chwilę bez korka)
    3. Zbyt małe ciśnienie paliwa - zaworek ciśnieniowy przy wtryskiwaczach powoduje powrót nadmiaru paliwa do baku ( nie mam pomysłu jak go sprawdzić )

    0
  • #9 16 Kwi 2004 09:19
    diag
    Spec od samochodów

    Zmierz ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy.

    0
  • #10 14 Cze 2004 14:46
    wKw
    Poziom 11  

    Ups... już prawie zapomniałem o problemie - a winien jestem rozwiązanie problemu - rozpocząłem od rzeczy najprostszych i najtańszych.
    Wymiana filtra paliwa (jak podpowiedział DIAG) załatwiła cały problem.
    Nikt nie chciał wierzyć, że głupi filtr mógł powodować tak regularne zaniki ciągu - a jednak.

    0