Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty zestaw do "radiolokalizacji" czyli jak odna

13 Lut 2009 12:56 3603 10
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie

Na forum jestem nowy, dlatego chciałbym pozdrowić wszystkich forumowiczów, mam nadzieję że temat mojego postu pasuje to tego subforum. Z góry uprzedzam że jestem początkujący, dlatego z góry będę wdzięczny za wyrozumiałość
    Szukam jakiegoś prostego rozwiązania które ułatwiło by mi namierzenie mojego skutera na parkingu.
    funkcjonalność urządzenia jest następująca:
    W skuterze znajduje się nadajnik który wysyła sygnał (stały bądź impulsy np. co 5 sekund) a ja posiadam odbiornik dzięki któremu wiem czy jestem bliżej czy dalej i czy kieruje się w dobrą stronę. Zasięg nadajnika w skuterze powinien mieć kilkaset metrów max.
    Wymyśliłem sobie takie rozwiązanie oparte o nadajnik CB słabej mocy, z jakimś generatorem dźwięku
    mininadajnik CB który by nadawał na jednym kanale i miałbym np. ręczne radio CB w którym słyszałbym czy sygnał jest "głośniejszy" bądź słabszy. Dodatkowo widziałbym na wyświetlaczy mojego CB siłę sygnału RX. i dzięki temu mógłbym trafić do celu. Mam pytanie czy to w ogóle może się sprawdzić, czy istnieją jakieś gotowe rozwiązania (np. coś w stylu antyradar który "pika" z coraz większą częstotliwością jak zbliżamy się do policji) Czy może ktoś z forumowiczów ma jakieś pomysły bądź doświadczenia w tym temacie. Z góry dziękuje za poświęcony czas i pomoc.
    pozdrawiam
  • flexghzflexghz
  • flexghzflexghz
  • Poziom 9