Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

2-wire / 4-wire atmega32 + driver led 16ch. jak ugryźć.

rogeros 13 Feb 2009 15:14 3773 5
    rogeros
    Level 13  
    Witajcie.
    Jeśli post był poruszany to wybaczcie ale przeglądałem forum i odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.
    Otóż jestem początkującym programistą w zakresie AVR ale już klka prostych projektów mam za sobą.

Zakupiłem driver led 16bit (datasheet) i chciałbym się nim "pobawić"

Niestety jeśli chodzi o transmisje wire to już się pogubiłem i mi ręce opadły.
    Pytanie 1) Co oznacza 2-wire, 4-wire. Ponieważ w specyfikacji atmega32 atmega wyposażona jest w 2-wire natomiast driver posługuje się 4-wire.

Pytanie 2) Czy istnieje opis zasady działania tego protokołu. Otóż na chłopski rozum co kiedy i co po czym trzeba wysłać widać na wykresach czasowych. Ale jak to zrozumieć.

Pytanie 3 w nawiązaniu do 2) Wiem, że mało tu zwolenników bascoma (ale od czegoś trzeba zacząć). Czy programując w bascom muszę martwić się o to co kiedy wysłać czy to wykonane już to zostanie za mnie.

Pozdrawiam za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuje.
  • Helpful post
    marenc
    Level 24  
    1.
    2-wire to magistrala firmy philips nazywana I2C, a Atmel wprowadził swoją magistralę zgodną z tamtą o nazwie TWI.

4-wire to magistrala SPI. Szeregowe przesyłanie danych w obie strony w takt linii zegarowej. Jedna linia aktywacji układu podrzędnego transmisji.

2. Szukaj w internecie "AVR, SPI, TWI"

3. Nie piszę w bascom'ie z wiadomych względów... ale zapewne dasz informacje o konfiguracji i jak będziesz chciał coś wysłać to też dasz informację co i się "samo zrobi".
    rogeros
    Level 13  
    Dziękuje bardzo za pomoc.
    Rozwiało to moje wątpliwości mam jeszcze kilka pytań.

Wyczytałem, że bascom obsługuje SPI. i może to być SPI sprzętowe jak i programowe.
    Czy są różnice w prędkości obu sposobów?