Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Power Box do TDI z grupy VW

xmarek 13 Apr 2004 12:34 39739 8
  • #1
    xmarek
    Level 16  
    Witam.
    Mam Pytanie odnośnie Tych ostatnio nardzo popularnych Power Boxów.
    Na forum zajmującym się tuningiem osobnik , który jest podobno dobry w tym fachu napisał, ze są to bardzo proste w konstrukcji urządzenia. skłądają się podobno z kilku rezystorów i czegoś tam. właśnie problem w tym, ze nie podał dokłądnie schematu takich boxów. W profesjonalnym zakłądzie kosztują one od 1400-1800 zł. Na allegro można je kupić już od 399 zł czyli koszt ich wytwożenia musi być naprawde niewielki
    Mam pyta czy ktoś wie jak taki box jest zbódowany i moze ujawni rąbek tajemnicy i przedstawi schemat takiego urządzenia.
    Wiem że w profesjonalnej firmie na taką usługę mamy gwarancje i hamownie. Moze ktoś sie zlituje nad takimi ludźmi co sami lubią przy małym ankładzie finansowym coś zmienić w swoim aucie i mają z tego ogromną satysfakcje jeśli sami tego dokonają.
  • #2
    hała
    Level 12  
    boxy za 399 skladaja sie z kilku rezystorkow i kondensatorkow obnizaja one zazwyczaj wartosci z czujnika map efekt jest taki ze cisnienie doladowania jest zwiekszone o stala wartosc nie zmieniaja one dawek benzyny a w TDI zwiekszaja dawke paliwa o stala wartosc efekt jest taki ze zazwyczaj samochod z takim "box'em" kopci co jest mniej szkodliwe niz zwiekszenie cisnienie doladowania bez ingerencji w mapy wtrysku w przypadku benzynowca konczy sie to zazwyczaj stopionymi tlokami

    a tak wogole efekt tanich boxow do tdi mozna uzyskac 1 (slownie jednym) rezystorkiem ale nie powiem ci gdzie masz go wstawic bo po jakis 10000km twoje tdi wyzionelo by ducha

    tanie boxy sa analogowe (elementy RLC) sa tez boxy tzw "cyfrowe" z zaprogramowanymi epromami i taki bym ci polecal

    pozdro
  • #3
    xmarek
    Level 16  
    Dzięki za informacje, ale niestety one dalej nic nowego nie wnoszą, wszystko to co napisałeś a nawet więcej można wyczytać na stronach goduli albo V-Techu. A końcówka odpowiedzi w stylu mojej siostry (ma 5 lat) "wiem ale nie powiem". Chciałbym uzyskać jakieś konkretne informacje. to że w tam są jakieś oporniki i kondensatory to chyba każdy wie. problem w tym jakie i jak połączone.

    Pozdrawiam
  • #4
    Dziksza
    Level 12  
    Sam produkuje urzadzenia tuningowe do silnikow TDI z pompa boscha i na szyne common rail, czesc z nich jest moze analogowa a czesc polcyfrowa, ale wiem jedno na pewno nie jest to pare rezystorkow na krzyz bo nad jedna plytka trzeba sporo przysiedziec a jeszcze wiecej trzeba siedziec nad wymysleniem nowej wersji, ktora zadowoli klienta.

    Masz kilka rozwiazan:
    1. kupujesz solidnego boxa analogowego lub cyfrowego ewentualnie dajesz przeprogramowac komputer komus rozsadnemu - spalasz wiecej paliwa i jezdzisz szybciej majac kontrole cisnienia turbiny przez komputer
    2. dajesz przeprogramowac komputer jakiemus cwaniaczkowi, ktory swieci ze niewiadomo ile mocy uzyskasz - spalasz tyle samo paliwa, jezdzisz szybciej no i szybciej wyciaga kopyta turbina
    3. dajesz sie zrobic w karolka i kupujesz bardzo taniego boxa z jednym rezystorkiem, ktory zmienia moc zaleznie od temperatury silnika i otoczenia (taki jak ten wspomniany wczesniej na Allegro :)
    4. no oczywiscie mozesz sie dac zrobic ze Twoje autko mniej pali nawet po zalozenia dobrego boxa bez wzgledu na to czy cyfrowego czy analogowego ale tylko w wypadku gdy sprzedajacy bedzie nie uczciwy i nie oswieci Cie ze sa to tylko przeklamania komputera ;)
    5. jest jeszcze na pewno kilkanascie innych opcji ale wymienilem tylko najczesciej spotykane

    A jesli chcesz porownac sobie ucziwosc firm to zerknij i popatrz na osiagi na strone Vtecha (calkiem realne) a pozniej na strone Zasteca (zupelna abstrakcja - chyba ze cos zdazyli zmienic :)
    Niestety nasza firma nie dorobila sie jeszcze wlasnej strony (nie ma na to czasu poza tym istniejemy dopiero od 3 lat :) wiec u nas nie ma narazie co czytac ale popieram to co przeczytasz w VTechu no moze poza paroma wzmiankami, ktore jednak nalezalo by sprostowac ;)

    Jak sami rozumiecie schematu mojego boxa ani jego programu niestety nie wrzuce natomiast moze zdradze sposob tuningu tego z allegro, ale to juz w wolnej chwili przygotuje schemacik z prosciutkim opisem :)
  • #5
    xmarek
    Level 16  
    Suprer by było jeśli ktoś co kolwiek by zdradził o tych boxach. słuchaj zdaje sobie sprawe, ze taki box na allegro to nie to samo co w firmie VTech. Na cenę tuningu w pożądnej firmie składa się też jakaś gwarancja. Napewno kazdy posiadacz samochodu o wartości powyżej 50 tyś nie zaryzykuje oszczędzanie na boxie 600 zł skoro mozę zniszczyć coą warte dużo więcej. chodzi mi tylko o zabawe i przyjemność w samodzielnym tuningu, jeśli to coś można tak nazwac.
    Myśle, ze wielu ludzi by było wdziecznych za takli schemat prostego"allegrowego" chipa. Pozatym myśle, ze jest to wspomagający zabieg dla takich firm jak Pana( w których produkuje się profesjonalne boxy) bo teraz każdy kto bedzie chciał kupić jakiś box to uda się po profesjonalne urządzenia a tandetą bedzie móg się pobawić sam w ramach szkolenia i zabawy.

    Pozdrwaiam
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Dziksza
    Level 12  
    Kazda przerobka wiaze sie z jakims ryzykiem i oczywiscie wzrost mocy to oczywiscie dodatkowe zuzycie niektorych podzespolow silnika. Tyle ze w rozsadnym tuningu chodzi o to aby zwiekszenie mocy nie powodowalo oplakanych skutkow.
    Dlatego konstruujac nowsza wersje boxa do pompy Boscha musielismy ograniczyc maxymalne mozliwosci naszego urzadzenia gdyz silnik wkrecal sie na obroty niesamowicie szybko a obroty rosly tak dalece ze (co jest rzecza nie spotykana w dieslach) w trakcie przegazowania zalaczylo sie odciecie, ktore jest sprawa normalna tylko w silnikach benzynowych.
    Wracajac do zuzycia silnika moge stwierdzic ze tuning nie wywiera na to tak wielkiego wplywu, np. w VW 90 i 110PS jest stosowany taki sam silnik (roznica tylko w turbinie i kilku drobnych elementach) natomiast instalowany jest inny program komputera sterujacego lub caly komputer, wiec jezeli producent sam zwieksza moc o 20PS nie zmieniajac jednostki podstawowej to ogolnie czego sie obawiac.
  • #8
    mmrowek
    Level 10  
    Witam ma ktoś schemat takiego boxa PSI motor sport bo coś mi w nim padł i nie moge go zrobic