Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana diod w alternatorze

13 Lut 2009 21:46 13455 8
  • Poziom 10  
    Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe .
    Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem jak
    Drugi problem to jest taki że nie umiem znaleść nigdzie sklepu z takimi diodami
    Macie panowie jakieś pomysły na mój problem??
  • Poziom 43  
    Diody niskoprądowe to nie problem, można dać coś z "rodziny" 1N4001.
    Identyfikacja uszkodzonej diody jest na 100% dopiero po jej wymontowaniu.
    Diod wysokoprądowych o konstrukcji stosowanej w alternatorach nie spotkałem w handlu, praktycznie jedyne ich źródło, to rozbiórka z uszkodzonych alternatorów, zwykle któreś tam diody z kompletu "przetrwały" awarię.
    Zwróć uwagę na to, że w alternatorze są diody "plusowe" i "minusowe", nie wolno się pomylić!
    Zwróć też uwagę na to, że pełna wydajność takiej diody jest tylko w warunkach dobrego chłodzenia - kiedy alternator jest intensywnie wentylowany swoim wiatraczkiem, a dioda jest dobrze zespolona z elementem odprowadzającym ciepło.
  • Poziom 10  
    W takim razie jak moge sprawdzić diode jak już ją wylutuje ?

    Dodano po 12 [minuty]:

    http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/wymiana%20diod.html
    tutaj znalazłem jak koleś wymienia diody i je sprawdza .
    Na razie mam 6 diod i ciągle pokazuje mi 0.00 znaczy to że wszystkie są popsute ?
    Na jednych diodach są napisy w kolorze czerwonym a na innych w kolorze czarnym , czy tak rozpoznaje sie diody "plusowe" i "minusowe" ??
  • Poziom 43  
    Omomierzem.
    Jeżeli masz multimetr uniwersalny, który ma pozycję przełącznika oznaczoną symbolem diody, to na tym zakresie mierzysz taką diodę 2 razy, zmieniając polaryzację końcówek.
    Dioda jak jest dobra, to powinna w jedną stronę przewodzić (wskazania ok. 0,6V), a w drugą nie przewodzi (omomierz pokazuje przerwę).

    Wskazania "0,00.." oznaczają, że dioda jest zwarta, jest uszkodzona.

    Napisy czerwone - dioda "plusowa', czarne - "minusowa".
  • Poziom 17  
    Dioda przewodzi tylko w jednym kierunku. jeżeli przewodzi w obie strony tzn. ze jest uszkodzona. Zwróć uwagę przy wymontowaniu diod ze stelaża na którym są zamontowane, ponieważ z jednego wychodzi (-) a z drugiego (+) zasilania akumulatora. A więc w jednych diodach na obudowie będzie anoda a w drugich katoda. Powodzenia.
  • Poziom 10  
    Dziękuje wam koledzy , pomogło to co mi napisaliście ,
    z trzech alternatorów udało mi sie zrobić jeden i mam jeszcze dwie diody w zapasie , dokupiłem tylko regulator napięcia i ładuje aż miło .
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze jedno pytanie koledzy.
    Chodzi mi o rozszyfrowanie nazwy
    "komutator K-70" w rozrusznikach np
    Więc tak ,znalazłem sklep gdzie moge kupić komutatory ale są różne typy . Chciałbym tylko wiedzieć co oznacza ta liczba K- 70, mogę się tylko domyślać że może chodzić o średnice ale nie wiem którą , jeśli wogule chodzi o średnicę.
  • Poziom 10  
    A super i są wszystkie wymiary , rewerka :)
    Jeszcze raz wielkie dzięki

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ofiarowałbym ci punkty za pomoc ale sam ich potrzebuje więc sory , może innym razem, ale i tak wielkie dzięki .
    Znalazłem u siebie induktorowy miernik izolacji IMI-1 i okazał sie dobry więc pomyślałem czemu ma sie marnować ,a na tej stronie co mi wysłałeś znajde wszystko chyba co jest mi potrzebne do regeneracji chociażby rozrusznika .