Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak wyregulować parownik BRC AT90 ?

Yabadabadoo 13 Lut 2009 23:30 14803 10
  • #1 13 Lut 2009 23:30
    Yabadabadoo
    Poziom 8  

    Witam

    Przeczytałem wszystko co jest tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic192994-0.html i kilkadziesiąt innych postów, ale nie pomogło. Dlatego zaczynam nowy temat i liczę na pomoc.

    Rozgrzebałem parownik, poskładałem z nowymi membranami, uszczelkami itp. I teraz auto mi pali 13 a przedtem paliło 8-8,5. Próbowałem regulować jak to opisano w powyższym linku, ale u mnie to nie działa. Tzn. na kręcenie śrubą od wolnych obrotów silnik w ogóle nie reaguje, a na kręcenie śrubą od naciągu membrany też nie bardzo - przy ok. 3 tys. obr. wkręcając ją mogę spowodować, że silnik nieco zwolni, ale odkręcając powróci do 3 tys i mogę ją nawet całkiem wykręcić - silnikowi to nie przeszkadza trzyma 3 tys, może tylko trochę "faluje".

    Czy jest jakiś inny sposób regulacji tego parownika?
    Czy jest ktoś z okolic Wadowic kto to potrafi?

  • #2 13 Lut 2009 23:44
    Usunięty
  • #3 14 Lut 2009 13:03
    Yabadabadoo
    Poziom 8  

    Auto to Toyota Carina E 1,6 1997 r. wtrysk wielopunktowy.

    Nie wiem po czym poznać generację instalacji. Centralka to takie dwa pudełka spięte ze sobą. Jedno większe, drugie mniejsze. :)

    Napięcie z sondy (mierzone na złączu diagnostycznym silnika) to na benzynie od 0,1 do 0,8, a na gazie od 0,3 do 1,0 niezależnie od regulacji śrubkami na parowniku.

    Byłem u dwóch gazowników w moim mieście i obaj powiedzieli że "za BRC się nie chwycą i nikt tego w okolicy nie robi" :( - dlatego grzebię sam

    Jak ustawić to ciśnienie 0,8 do 1,0 atm.? Słyszałem coś o… węża do wody... bąbelki... itp. - zadziała to?

    Chodzi tylko o ustawienie tych dwóch pi%$#onych śrubek. Wcześniej auto paliło w normie tylko były kłopoty na zimnym silniku bo membrany były stare i sztywne. Teraz jest OK. silnik pracuje równo na zimnym i gorącym, tylko to spalanie...

  • #4 14 Lut 2009 21:55
    Usunięty
  • #5 14 Lut 2009 23:14
    maszan
    Poziom 23  

    Zadnych strzalow nie powinno byc jesli uklad zaplonowy sprawny no i mikser nie jakis przepastny.Wierz mi wykrecalem swoja instalke 1 gen a teraz 2 gen na tym reduktorze w rozne strony i nigdy nie strzelilo.Aktualnie jest to w Fel 1.3MPI z sporawym kolektorem i nie strzela.Zreszta ustawilem naprezenie mambrany tym sposobem ,ktory opisalem bo na babelki jakos nie dalo rady i auto jezdzi jak dla mnie ok tzn jedzie " lekko" z lekkim uchylem przepustnicy.Co do spalania nie wiem jeszcze bo wsio wyregulowalem pod tak ustawiony parownik.
    Yabadabadoo:bez podgladniecia pracy aktuatora ciezko bedzie ci ustawic spalanie bo moze byc tak ze ustawiasz reduktor na wolnych obr i aktuator idzie wysoko a potem jak dodajesz gazu to ma za bogato i musi korygowac w dol, a to trwa .Moze tez byc sytuacja odwrotna ze jest ubogo i aktuator idzie w gore.

  • #6 15 Lut 2009 07:58
    Yabadabadoo
    Poziom 8  

    tak... u mnie bąbelki też nie działają, sprawdzałem wczoraj. Zostało mi sprawdzić Twoją metodę Maszan.

    A tak przy okazji... niżej sa zdjęcia mojej instalacji. Czy ktoś mi powie która to generacja?

    Jak wyregulować parownik BRC AT90 ?
    Jak wyregulować parownik BRC AT90 ?
    Przepraszam za jakość, nie miałem pod ręką normalnego aparatu.

  • #7 15 Lut 2009 13:09
    art567
    Poziom 15  

    jest to druga generacja .Instalacja ze sterowaniem dlatego twoje kręcenie śrubkami nic nie daje , aby to wyregulowac trzeba się podpiąc pod sterownik i zmienic kroki otwarcia silniczka krokowego

  • #8 15 Lut 2009 16:11
    maszan
    Poziom 23  

    Moze nie zmienic tylko miec podglad jak krecenie wplywa na polozenie aktuatora.To jest Just z tego co widze .Mam fejs z wtyczka do Just Juniora i program do tego .Pytanie czy wtyczka jest taka sama bo soft mozna zassac.Jak co to mozna powalczyc.A jak chcesz miec zrobione przez fachowcow to polecam gazownikow z Krakowa na Nazaretanskiej ( tam montowalem swoja instalke).Jak znajde numer to moge ci dac i sie umowisz na regulacje.

  • #9 15 Lut 2009 17:11
    jak61
    Poziom 1  

    U mnie tez tak bylo, ze na krecenie srubka na imbus nie wywolywalozadnej reakcji. Niskie obroty falowaly i czesto gasl silnik na wolnych obrotach. Zalozenie nowych mebran nic nie dalo. Wkoncu po wielu probach wkrecilem calkowicie srubke od regulacji membrany i rozcignalem troche sprezyne. Po zlozeniu o dziwo reduktor zaczal reagowac na regulacje. Najlepiej byloby te sprezyne wymienic ale znalezc odpowiednia nowa tez nie jest tak latwo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    mialo byc "wykrecilem calkowicie srubke od regulacji membrany" .
    Wkrecic to trzeba oczywiscie po wymianie sprezynki :D

  • #10 15 Lut 2009 20:47
    Yabadabadoo
    Poziom 8  

    maszan napisał:
    [...] A jak chcesz miec zrobione przez fachowcow to polecam gazownikow z Krakowa na Nazaretanskiej ( tam montowalem swoja instalke).Jak znajde numer to moge ci dac i sie umowisz na regulacje.

    Czy chodzi o firmę "eko-power-gaz"? bo taką znalazłem na necie z adresem na nazaretańskiej

  • #11 15 Lut 2009 21:04
    maszan
    Poziom 23  

    Yabadabadoo napisał:
    maszan napisał:
    [...] A jak chcesz miec zrobione przez fachowcow to polecam gazownikow z Krakowa na Nazaretanskiej ( tam montowalem swoja instalke).Jak znajde numer to moge ci dac i sie umowisz na regulacje.

    Czy chodzi o firmę "eko-power-gaz"? bo taką znalazłem na necie z adresem na nazaretańskiej

    Dokladnie Nazaretanska 12 .Kumaci panowie specjalizuja sie w BRC.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson