Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan almera N15 wysokie zużycie paliwa

ilo302 14 Lut 2009 01:04 20620 17
  • #1 14 Lut 2009 01:04
    ilo302
    Poziom 9  

    Witam
    Posiadam almerkę n15 z 2000r 1.4 (przebieg ok 180000km)na pełnym wtrysku nabytą u zachodnich sąsiadów od "Helgi" Wg mnie jak na tak mały samochów to zużycie paliwa w trasie przy ok 110 km/h na poziomie 9 litrów benzyny to trochę za dużo. Po założeniu gazu (naciągnęli mnie na sekwencję) zużycie wzrosło do ok 14 litrów tyle że po 1.8zł/litr kalkulacja końcowa podobna bo do 25°C chodzi na benzynie. Po przejechaniu ok 30000km gaz został zdemontowany bo się nie opłacało , taniej na benzynie. Dodam że po pierwszej wymianie oleju w kraju mój mechanik stwierdził że dawno takiego syfu nie spuszczał a świec to prawie nie było . A teraz pytanie czy uda się coś z tej almerki jeszcze zrobić bo zmajomi proponowali mi swoje BMW 320 ponoć oszczędniejsze. Proszę o pomoc bo szmochód jest dobrze wyasiony i szkoda go sprzedawać

    0 17
  • #2 16 Lut 2009 16:40
    esteban123
    Poziom 20  

    Z tego co tu piszesz to trudno stwierdzic czy cokolwiek da się zrobic,zmierz ciśnienie sprężania to dowiesz sie w jakim stanie jest silnik,nissan robi dobre silniki i 180 tysi to wcale nie dużo,zakładając że rzeczywiście tyle ma

    1
  • #3 18 Lut 2009 10:50
    ilo302
    Poziom 9  

    Po pomiarze wyszło ciśnienie równe 13 atm. Macher usuną 2-gi katalizator bo był zapchany, ledwie był prześwit. Perwszy był usunięty po przyprowadzeniu tj 2 lata temu z powodu podobnych objawów miało byc lepiej no cóż ... silnik jest suchy i oleju miedzy wymianami nie bierze ale ubywa płynu w chłodnicy może uzupełnia stan oleju ??(uszczelka pod głowicą) W niemczech jeżdziła jakaś babka z 1942 roku (albo tylko był na nią zarejastrowany) Samochód jest wersją japońską . Macher stwierdził że "czasem sonda masy nie łapie ale z tym nie powinno być problemów" sonda ma 3 przewody zasilające. Wg mnie to ten samochód dostaje za dużo paliwa bo tłumnik to aż sadzą pluje nie dymi podczas jazdy , chyba że jaset zimny z rana ale to tylko czasem. Zanim wyjęliśmy gaz to gazownicy stwierdzili "po prostu że ten typ tak ma " to znaczy jak ?? kolega ma taką samą ale przebieg mniejszy bo ok 80 tyś km i na sekwencji pali mu ok 8 l/100km gazu po mieście na trasie ponac potrafi zejść do 6 l/100km . latem po załączeniu klimy można przystać na zwiększone zużycie paliwa nawet ponad 10 l zima tez bo zimny ale nie do takich wartości. Był przypadek że zblokowały chamulce(zmieniliśmy tarcze i klocki) i trochę śmierdziało może silnik przegrzany działo sie to zaraz po kupnie A co do mocy to jedni mówią ż e te wersje mają 75 KM a drudzy ża 87 KM jak to sprawdzić bo w dowodzie i niemieckich dokumentach ma 75KM ale rodzaj wtrysku wskazuje ponoć że 87KM.

    0
  • #4 18 Lut 2009 12:48
    tomaszko
    Poziom 16  

    W tych silnikach nie usuwa się katalizatorów tylko wymienia. Jeśli są dwa katy to wielce jest prawdopodobne, że powinny być dwie sondy. Jeśli mechanik twierdzi, że sonda nie łapie masy i jest ok to lepiej jedź do innego, bo dalsze wizyty u niego nie wróżą nic dobrego.

    0
  • #5 18 Lut 2009 13:17
    ilo302
    Poziom 9  

    Inny gazownik powiedział mi jakby była uszkodzona sonda to bym na sekwencji nie jeżdził. Ale przecież każdy silnik ma(chyba) tryb awaryjny na którym motor pracuje ale ze zwiększonym zużyciem paliwa i różnymi parametrami innymi od standardowych. Na gazie miałem czerwone wtryski a to podobno są do większych silników(większe zużycie paliwa) a może to koleje gdybanie kolejnego domniemacza?

    0
  • #6 18 Lut 2009 13:48
    tomaszko
    Poziom 16  

    To chyba normalne, że taki tryb jest. I właśnie w nim to auto jeździ i to od bardzo dawna. Podałem Ci przyczynę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sprawdź dokładnie jak to jest z tą mocą silnika i typem wtrysku. Może ktoś go kiedyś wymieniał i założył nie ten co trzeba. Dostaje za dużo paliwa i zapycha katy. W niektórych silnikach nie można zrobić takiej podmianki. Może tak jest tutaj.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może też bierze olej. Patrząc na bagnet można tego nie zauważyć bo przy takim przepale część paliwa dostaje się przez pierścienie do oleju i podnosi się jego poziom.
    Sprawdź czy olej nie zalatuje paliwem i czy z rury nie czuć charakterystycznego smrodku palonego oleju.

    1
  • #7 13 Kwi 2009 09:07
    misiek7809
    Poziom 1  

    Witam
    U mnie w Nissanie też coś takiego było i okazało sie, że czujnik temperatury silnika był uszkodzony.Podawał błędne dane i czego powodem było ,że samochód pobierał więcej paliwa niż powinien. Ale po wymianie tego czujnika wszystko wróciło do normy. A koszt naprawy z wymianą to zaledwie 80 zł.

    0
  • #8 21 Maj 2009 17:49
    kyks123
    Poziom 2  

    Witam

    Ilo302 czy rozwiązałeś już problem ze spalaniem jak tak to mógłbyś napisać w jaki sposób?

    0
  • #9 21 Maj 2009 23:04
    ilo302
    Poziom 9  

    Witam
    Cały czas szukam i sprawdzam. Wszystkie uwagi sprawdzałem w różnych serwisach za co zostałem prawie wyśmiany. Kasowali za podpięcie i ... nic wszystko w porządku. Są tacy co twierdzą że się czepiam, że wszystko jest w porządku itd. Wywaliłem instalację gazową tzw. sekwencję a wstawiłem zwykły palnik kupiony na allegro z jakiegoś rozbitka. I znowu zadnia sa podzielone, jedni mówią że N15 1.4 chodzi dobrze tylko na tej instalacji tj. najprostrzej itd. Jest sezon letni a więc samochód na ssaniu chodzi bardzo krótko a poza tym ta nowa (stara) instalacja gazowa ma możliwość użytkowania wyłącznie na gazie i ja z tego korzystam i nie dbam o resztę zachowując konieczny poziom benzynki.Do pracy mam 8km z czego ok 4km jadę na jedynce i po zmianie instalacji zużycie na pozionie 9l gazu uważam za przyzwoite i nie rośnie mimo że czasem zapuszczę klimkę.Muszę przyznać że sprawdzałem nawet łańcuszek rozrządu, zawory, świece, przewody itd i to nic nie dawało. Zakładając nowy(stary) gaz "u pana Gienia" zauważyłem że ludzie jeżdżą z porozwalanymi obudowami filtra powietrza, bez oleju w silniku no chyba że kontrolka się zapali nie wiedząc o koniecznych wymiach płynów eksploatacyjnych w silniku. Podsumowując ten temat to chyba naprawdę się czepiam chcąc mieć wszystko w porządku. Pierwsza instalację założyłem u "fachowców " za 2500pln drugą u "pana Gienia"za 400pln z założeniem. Na kolejna regulację także pojadę do pana Gienia bo nie mam już siły walczyć z serwisami które utknęły głęboko w latach 80-tych, tylko ci są klika razy drożsi nie mając totalnie pojęcia o rzekomo ...-wych japończykach.

    -1
  • #10 22 Maj 2009 02:05
    kyks123
    Poziom 2  

    Witam
    Ja przy silniku 1,4 75km mam spalanie benzyny w mieście w granicach 12l/100 trasa 8,5l/100 wymieniłem filtry,ciśnienie w kołach ok,geometria ok,analizator spalin pokazuje idealny wynik,sondę lambda sprawdzałem na rozgrzanym silniku napięcia 0,1-0,9V żadnych przebić na grzałce. Korozja złapała mi wlew paliwa śmierdziało troszkę benzyną więc wymieniłem ten wlew i dalej spalanie 12l.Robiłem diagnostykę przy pomocy zworki pokazało kod 55 czyli wszystko w porządku.Został mi jeszcze do sprawdzenia czujnik temperatury no i diagnostyka komputerowa...

    Co do gazu to kumpel miał w toyocie corolli identyczna sytuacje za instalacje zapłacił w "renomowanym" warsztacie Wrocławskim 2500zł po czym kilkukrotnie jeździł na regulacje ale Panowie po regulacji nawet nie próbowali się przejechać autem i sprawdzić czy dobrze wyregulowali. Wiadomo duże miasto, wielu klientów, brak czasu...po prostu pogrzebali i twierdzili że będzie ok dopiero regulacja w małym warsztacie na wiosce u Pana"Gienia" który okazał się fachowcem rozwiązała problem.

    0
  • #11 25 Maj 2009 22:29
    ilo302
    Poziom 9  

    Witam
    Miałem ten sam problem. Prześledź moje wcześniejsze wypowiedzi. W kilku serwisach mówiono mi to samo że wszystko w porządku ale ... coś było nie tak ta ilość paliwa. Pod sklepem z częściami motoryzacyjnymi spotkałem dobrą duszę z postaci taksiarza który stawierdził zapchany wydech lub katalizator przystawiał rękę do wydechu jak dodawałem kilkakrotnie gazu w rządanym momencie. Wielkie było moje ździwienie bo wiedziałem że już jeden katalizator wywaliłem. Po wizycie "u pana Gienia" poprawiła się ekonomia i dynamika.W miejscu katalizatora pojawiła się strumienica i cała impreza kosztowała mnie 100zł bo odkupili katalizator odemnie. Pojechałem do znajomego diagnosty upewnić się co do jakości spalin i o dziwo na gazie i bez katalizatorów nie przekraczam dozwolonej ilości emisji spalin Już nie dam się wyprzedzić cieniasom ED- tj 700cm, któke miały połowę mniejszy silnik i połowę paliwa palą. Na moja almerkę N 15 75 KM przesiadłem się ze sponiewieranej sieny(fiata) toto miało 1600cm i ok 100KM, chodziło od nowości na fazie i nigdy nie spaliło więcej niż 11l gazu tym bardziej mi było przykro że mniejszy silnik z takiego auta tyle palił. Przez moment chciałem wrócić z powrotem do mojej "łajdaczki" bo tak ją nazywałem bo chodziła jak chciała i kiedy chciała a czasami wcale. p[rzyjdzie zima to prawdipodobnie temat spalania wróci chociaz może niekoniecznie czas pokarze. Na koniec przyjacielu rada SPRAWDŹ KATALIZATORY !!!!! Nasze polskie paliwo dalekie jest od ideałów i cierpi na tym poza silnikiem także katalizator chociż tego nie widzimy. Fachowcy karzą zakładać nowy ... ale skoro nie widać różnicy to poco przepłacać.

    0
  • #12 09 Lip 2009 15:27
    xymeon_x
    Poziom 10  

    na 99% padł ci termostat. ja miałem też duże spalanie i ubytki w płynie chłodniczym. Przyczyną okazał się padnięty termostat i pęknięta obudowa termostatu ( wycieki) po wymianie ( obudowa z allegro, termostat nowy) problem ustąpił. zniknęły wycieki a spalanie wróciło do normy 10L gazu przy prędkościach 150-160, przy 90-110 ok 8L gazu. benzyny wychodzi średnio litr mniej na 100km.

    0
  • #13 24 Lip 2009 11:54
    kleryk02
    Poziom 1  

    ilo302 sprawdz sobie czy nie masz zerwanej masy ktora powinna dochodzić do tłumika. Jesli owej nie posiadasz to polecam załozyc ja mialem taki sam problem ze spalaniem łykał mi 10 l benzynki po założeniu masy wrócił do normy.
    Pozdrawiam

    0
  • #14 29 Lip 2009 12:41
    kyks123
    Poziom 2  

    Dzięki wszystkim za pomoc:)
    Wymieniłem czujnik temperatury ale okazało się że to nie to. Sprawdzę termostat. Mam pytanie do kleryka02 nie bardzo zrozumiałem o co chodzi z masa wydechu? masz na myśli masę jako pojęcie elektryczne?
    pozdrawiam

    0
  • #15 07 Paź 2009 22:52
    student123
    Poziom 1  

    Witam,
    Ilo302 powiedź jak rozwiązałeś problem? Musiałeś robić generalny remont sinika? Faktycznie płyn chłodniczy przedostawał się do oleju?
    Zastanawiam się nad kupnem takiej almerki ale jak czytam takie opinie to mam coraz więcej wątpliwości.

    0
  • #16 11 Paź 2009 22:06
    ilo302
    Poziom 9  

    W momencie zainstalowania zwykłej ( najprostrzej) instalacji gazowej to ja decydowałem ile ten samochód ma palić i bez zarzynania silnika palił ok 9l gazu/100km na mieście i na trasie to tyle ile sobie rzyczyłem, wyjętą sekwencję mam w 2 aucie i z niego także ją wywalę bo wprawdzie samochód chodzi jak złoto ale pali po15l/100 po mieście to na 1.4 motor troche za dużo. Silnika nie rozbierałem bo to choć trochę mułowate auto to bardzo cierpliwe i o ile ma zdrową blacharkę to warte kupna. W Polsce jest za mało fachowców którzy dobrze znają te samochody a gdybanie to ... . Znajomy mechanik który nie miał programu do tego auta stwierdził żeby jak najpóźniej rozbierać fabrycznie zmontowane silniki, tymbardziej zmontowane w Japonii.

    0
  • #17 21 Paź 2009 22:19
    mexio3
    Poziom 1  

    Witam
    Mam takżę Nissana Almerę N15, martwiłem się że mi dużo pali. Ale okazuje się, że inni mają dużo większe problemy. Mają problemy z sekwencją, przy której mają duże spalanie. Ja mam sekwencję i średnie spalanie to ok 9 litrów na 100 km. Jak szybko jeżdżę, gwałtownie przyśpieszam prędkość min. 140 do nawet 170 km na godz. to spala mi nawet do 10 litrów gazu na 100 km. Przy normalnej prędkości 8,5 l gazu, raz spaliła mi niecałe 7 litrów przy jeździe 80 - 90 km/godz bez gwałtownych przyspieszeń i hamowań.

    0
  • #18 11 Lis 2009 20:01
    ilo302
    Poziom 9  

    To moje gratulacje przyjacielu wg mnie jesteś szczęściarzem, W drugim aucie mam wyjętą z almerki sekwencję auto było powolne ale zasięgnąłem opinii i rozwierciłem dysze na 2mm, wprawdzie to trochę za dużo ale przynajmniej wiem za co to autko tyle pali. Moi gaziarze, którzy zakładali instalacje i próbowali regulować nie zauważyli różnicyw ilości i jakości spalin i parametrów ?? . Daje do myślenia o ich wiedzy. Bez komentarza. A almerke sprzedałem. I ja sie cieszę i kupujący. i to jest najważniejsze.

    0