Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sonda lambda 4 przewodowa

0Cool^ 14 Lut 2009 09:10 9173 10
  • #1 14 Lut 2009 09:10
    0Cool^
    Poziom 14  

    Witam mam pytanie kupilem sonde lambda 4 przewodowa i mam od starej tylko wtyczke i pytanie czarny z czarnym szary z szarym i mam 2 biale tak wyglada wtyczka http://img9.imageshack.us/my.php?image=zd40107vx0.jpg ( tu schemacik http://img9.imageshack.us/my.php?image=s10706gv2.jpg kabli orginalnej sony ). Ja zakupilem boscha 0258986507 i pytanie czy moge podlaczyc do byle ktorego bialy z bialym czy musze odpowiednio polaczyc je ktorys bialy z wtyczki z bialym w sondzie ??

    1 10
  • #2 14 Lut 2009 10:01
    janusz2008
    Poziom 33  

    Możesz zamienić tj. grzałka sondy.

    0
  • #3 14 Lut 2009 10:01
    jarecki04
    Poziom 25  

    Białe nie mają znaczenia który z którym to jest grzałka

    0
  • #4 14 Lut 2009 14:19
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 09 Sty 2010 10:06
    niko123
    Poziom 29  

    Witam - prosze o pomoc. - Ford Focus 2001.

    1. Sprawna sonda lambda ta za katalizatorem ma wykres spracy zmienny jak ta pierwsza ?
    to znaczy np. od tych 0,1- 1v ? czy ma stałą wartość np. 0,45v ?

    2. Wymieniłem sonde lambda za katalizatorem bo wywalała błędy i kupiłem nową oryginalną TNK ale bez wtyczki tylko na łączenia - mechanik nawet nie spawdził czy działa po wymianie - ja sprawdziłem pod elm327 i jak było jeszcze ciepło to było 0,300v na wolnych a jak dodałem gazu to 0,310v.
    Jak się ochłodziło i temp spadła do -5 to wyszło 1,25v i się nie zmienia bez względu na obroty.
    Jeśli mechanik źle podłączył nową sonde lambda np. mase albo sygnał to mogą być takie odczyty ? czy bez masy albo sygnału sonda pokazywała by 0,0v ?

    2
  • #6 10 Sty 2010 15:52
    Doktorr
    Poziom 34  

    Wskazania poprawne. Na zimnym silniku mieszanka jest bogata a katalizator nie pracuje.

    0
  • #7 11 Sty 2010 13:50
    niko123
    Poziom 29  

    Doktorr a jak silnik ma już dobrą temp. i obroty spadna do 800 czyli jest bez ssania to jakie wartości powinny być na 2 sondzie za katalizatorem ?
    Byłem na diagnostyce spalin i katalizaor jest dobry.

    1. 0,300v na wolnych a jak dodałem gazu to 0,310v - to było w normie czy jednak coś nie tak ? ( tak miałem w lato )

    2. Dziś podłączyłem pod kompa i mimo że silnik się zagrzał i auto już było bes ssania dalej miałem na 2 sondzie 1,25v i nawet po dodatniu obrotów nic się nie zmieniło - katalizator mógł być zimnny bo wiadomo silnik szybciej łapie temp . od katalizatora ( dodam że 2 sonda jest z 4 przewodowa czyli z grzałką )

    0
  • #8 11 Sty 2010 15:39
    Doktorr
    Poziom 34  

    Skoro mam wykopać jakieś konkretne parametry to podaj jaki u ciebie jest silnik. Nadmieniam , że jeżeli nie zapala się kontrolka awarii systemu wtryskowego to sterownik widzi parametry w normie.Nie obraź się ale ustrojstwo oparte na elm327 nie jest żadnym sprzętem diagnostycznym (bawiłem się to wiem) i parametry jakie czasami wyświetla bierze z sufitu.

    1
  • #9 11 Sty 2010 16:47
    niko123
    Poziom 29  

    Silnik benzynka 2.0

    W lato jak było ciepło wywalało check niestety nie wiem jaki był błąd bo mechnik nie powiedział tylko wymienił tylną sonde lambda na oryginalna NTK ale bez wtyczki. - przez 6 miesięcy było ok i po 6 miesiącach wywaliło check engine, kupiłem elm327 i sprawdzając w 3 programach wszystkie zgodnie podawały P1132/P1131.

    Pojechałem do tego samego mechanika a on powiedział że znowu sonda padła i wymiana na nową ale już po wymianie po 40 km znowu wywaliło check P1132/P1131

    W tym czasie było ciepło i na rozgrzanym silniku 0,300v na wolnych a jak dodałem gazu to 0,310v.


    P1132/P1131

    Na nacie znalazłem takie trzy objaścienia do tego blędu.

    P1132 - P1132 Lack of Upstream Heated Oxygen Sensor Switch - Sensor Indicates Rich - Bank No. 1

    P1132 - Lack Of HO2S11 Switch - Sens Indicates Rich
    P1132 - falta de interruptores HO2S11 - sensor indica mezcla rica


    Kasowałem kompa przez klemy ale teraz w zime wyskoczyły takie błędy ; p1131/p1132 p0136.

    Na ciepłym silniku 2 sonda pracuje na postoju ma 1,010v do 1,050v a jak dam na 2,5 tys obr to 0,75v do 0,90v.

    Byłem na diagnostyce spalin i katalizator jest dobry i zastanawiam się mechanik za każdym razem nie zakładał złej sondy nie do mojego modelu.

    Oczywiście z autem nic się nie dzieje nawet jak jest check engine bo 2 sonda nie wpływa na prace silnika. - ale mam już dość tej kontrolki i problemu z tą sondą.

    0
  • #10 11 Sty 2010 16:57
    Doktorr
    Poziom 34  

    Znalazłem dla twojego motora dla sondy diagnostycznej taki wykres . Ale za parametry łapki bym sobie odciąć nie dał.
    Sonda lambda 4 przewodowa
    Kody sprawdzę później.

    0
  • #11 11 Sty 2010 23:52
    niko123
    Poziom 29  

    Ten dodatkowy bląd co doszedł w zimę P0136 - to O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2).

    P0136 O2 obwód czujnika - usterka (bank 1 sensor 2)

    Sensor 2 - czyli jak robiłem pomiary to na 100% sonda za katalizatorem bo sonda 1 ma opis Bank 1 Sensor 1.

    Te dwa błędy co miałem wcześniej to tylko dla błędów forda P1132 i p1131 moze to jest to samo co P0136 dla OBD2 Generic


    P1131 Lack of HO2SII switch - sensor indicates lean Click Here for help diagnosing oxygen sensor faults P1131 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje chudego Kliknij tutaj, aby uzyskać pomoc diagnozowania usterek czujnika tlenu

    P1132 Lack of HO2SII switch - sensor indicates rich P1132 Brak przełącznika HO2SII - czujnik wskazuje bogatych

    Dodam że check engine wywala zawsze na zimnym silniku , po przejechaniu od momentu odpalenia auta z 2 km.

    0