Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna, Uszkodzony czujnik cisnienia doładowania

14 Lut 2009 14:00 103173 23
  • Poziom 8  
    Witam. Posiadam Renault Laguna II 1.9 dci diesel, F9Q, 88kW.na komputerze wykazoło uszkodzony czujnik cisnienia doładowania. Co moze powodowac takie uszkodzenie, jakie obiawy magą wystepowac?Ja wiem co sie dzieje z moim samochodem ale niechce pisac żeby naprowadzac bo niewiem czy to moze byc spowodowane własnie ta wada .Dodam tylko ze musze miec gdzies nieszczelny układ ic bo strasznie gwizdze turbo.
  • Poziom 35  
    Będzie powodował przeładowanie i w końcu wejście w tryb awaryjny.
    Ale jak masz nieszczelność to sterownik może łapać błąd od tego czujnika, pomimo że czujnik jest sprawny.
  • Poziom 42  
    Gdy gwiżdże wysoko jak kos , to turbinka ,a gdy jak nisko jak bekas , to też turbinka.
  • Poziom 8  
    No własnie tak mi sie wydaje ze przechodzi w awaryjny. Do 4 bigu czuc ze wbija na obroty a na 5 to juz konczy sie to wciaganie robie powrót na 4 i czasami ciagnie czasami nie.Na ptaszkach sie nie znam wiec nie wiem do czego porównac ten gwizd...:D ustrka czujnika była rozpoznana juz przed pojawieniem sie gwizdu. weze od turbiny były chyba sciągane bo juz 2 razy miałem skrzynie wyciaganą i nic nie stwiedzono , mysle ze gdzies na ic moze cos byc bo juz widziałem poklejona skrzynie biegów jakims klejem to nic mnie nie zdziwi(samochod powypadkowy)w tym miesiącu wymieniłem skrzynie i przepływkie filtry.samochod przy ekonomicznej jezdzie pali niby dobrze ale jak by przestał patrzec na spalanie to zamienia sie w zarłoka i srednio pali 10l nie przekraczając 120km na godzine.a i mam jeszcze inny dziwny obiaw-obroty silnika czasmi 0,8 a czasami 1 na lzuzie bez gazu i niewiem od czego to jest zalezne.kiedys mi mechcnik cos mowił ze tam brakuje czujników od wody i niewie jak chodzi cały układ ale niby chodzi a u diaglosty nie stwiedzono nic poza przepływką i czujnikeim cisnienia doładowania.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    witam, uszkodzenie tego czujnika lub niemożliwość odczytu (uszkodzenie ciągłości połączenia) przez kalkulator wtrysku, powoduje brak sygnału do elektrozaworu sterowania łopatkami kierownicy turbiny, co powoduje albo niedoładowanie lub przeładowanie (cisnienie pow na wejściu do kolektora) i dobranie odpowiedniej dawki paliwa, czujnik temp chłodziwa (info o temp )odpowiada za ilość i czas wtrysku paliwa, powinnieneś sprawdzić cisnienie doładowania i sprawdzić ciągłość połączeń -czujnik -kalkulator skoro piszesz że sam powypadkowy, również mase silnika, jeżeli to jest ok to sprawdzić trzeba jeszcze czy ktoś nie podpiął do wiązki od czujnika chłodziwa(przy jego braku) opornika i nie podaje infa o syberyjskim mrozie :), jest to sposób na taki chałupniczy tjuuuning :), i ostatnia uwaga sprawdż szczelność całego układu doładowania ,mała nieszczelność też potrafi dawać głupawe odczyty na diagnoskopie, a zacząć najlepiej od pełnej diagnostyki statycznej i dynamicznej, pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam! posiadam lagune II 1.9 dci i mam taki problem mianowicie swieci mi sie kontrolka taka jak od grzanai swiec zarowych. bylem juz moze z 5 razy na komputerze i pokazuje za kazdym razem ze to czujnik cisnienia doladowania. czujnik wymienilem a kontrolka dalej swieci. Zauwazylem ze przewody do tego czujnika byly zwarte i je rozlaczylem, czy one mogly uszkodzic cos innego? moze ktos mial podobny problem? samochod czasem lapie malego dola.
  • Poziom 2  
    Witam Panowie,

    Mam taki sam problem, może ktoś go już rozwiązał??
  • Poziom 16  
    Mam podobny problem w 1,9 ASV , po odpaleniu silnika regulator kata wychylenia lopatek "gruszka" wciaga sztange maksymalnie ustawiajac max cisnienie w dolocie, po przygazowce turbo glosno gwizda tak jak by w dolocie byla nieszczelnosc a zaworek n75 jest w tym czasie pod napieciem. Sprawdzilem caly dolot pod katem szczelnosci, dodatkowo zaslepilem zawor egr, wymienilem zaworek n75 na nowke sztuke, wymienilem wezyki podcisnieniowe. Dodam ze po zdjeciu wtyczki z czujnika cisnienia doladowania napiecie na cewce n75 znika a sztanga w gruszce podnosi sie max do gory i cisnienie w dolocie maleje, w zwiazku z tym pomyslalem ze ten czujnik falszuje pomiar, podmienilem na drugi i dzieje sie to samo. Czujnik wyglada tak http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/map.html
    jest on zintegrowany z czujnikiem temperatury powietrza doladowanego, probowalem nawet podpiac w jego miejsce potencjometr, efekt jest taki ze od 0 do 0,7V sztanga w gruszcze jest u góry a od 0,7 do 5V wciaga sztange i ustawia max cisnienie, troche mnie to zdziwilo bo dziala to troche na opak, z charakterystyki czujnika wynika ze w wraz ze wzrostem cisnienia rosnie napiecie wyjsciowe, wiec jak zapodam wieksze napiecie na sterownik to tak jak by bylo za duze cisnienie i powinien dazyc do jego zmniejszenia (puscic sztange w gruszcze) a on dziala odwrotnie. W sumie juz wymięklem przy tym i jutro pojade na diagnostyke, zobacze co panowie z laptopem wymysla
  • Poziom 2  
    witam
    miałem podobny problem w lagunie 2003 rok 1.9DCI , zapalała mi się kontrolka świec żarowych i laguna traciła moc.
    wyczyściłem EGR i nadal kontrolka się zapalała.
    powodem był sterownik turbiny, pomógł mi opis na forum:
    http://www.lagunazone.fora.pl/usterki-i-porady,2/problem-z-laguna-1-9dci,959.html

    przeczytałem o tym sterowniku i chciałem na niego spojrzeć w moim samochodzie i ewentualnie podpowiedzieć mechanikowi (w 4 warsztatach nie wiedzieli co mu dolega). Okazało się że ze sterownika spadła dolna gumowa rurka. Po założeniu jej na króciec moc momentalnie wróciła i kontrolka już się nie zapala. Kiedy ponownie zdjąłem rurkę mój koszmarny problem od razu wracał.
  • Poziom 1  
    mam pytanie do użytkownika [ vaharn ].Czy uporałeś się ze swoim problemem ? Pytam ponieważ mam takie same objawy silnika co Ty.Obroty po puszczeniu gazu raz 800 a raz 1000.Silnik raz ciągnie a raz nie.Gdy silnik słabo ciągnie to strasznie dużo pali.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę na waszą podpowiedź. Zastanawiam sie czy to nie regulator ciśnienia turbiny.
  • Poziom 1  
    W moim przypadku Przy naciskaniu pedału gazu (1.9 dci 2001r) przy ok 2500 obrotach zapalała sie kontrolka uszkodzenia układu wtrysków i auto traciło moc ;( żal było nim jechać. Przyczyną był gumowy węrzyk od "sterownika turbosprężarki" tak ten ktoś który mi to wskazał to nazywał :)

    Renault laguna, Uszkodzony czujnik cisnienia doładowania
  • Poziom 9  
    Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła głośniej pracować (świszczeć) przejechałem około 40km coś zazgrzytało jak by w róże wydechowej i pojawił się siwy dym KONIEC JAZDY auto na warsztacie czy to mogła być wina czujnika ???
  • Poziom 1  
    wd mnie to na rysunku poprzednim to jest Elektrozawór Regulacji Ciśnienia doładowania inaczej zawor sterowania turbina natomiast
    czujnik cisnienia doładowania jest na takiej rurze koło akumulatora ten poniżej, mi na kompie pokazuje że dane coś się z niego przycina a pozatym to wymieniłem turbo, przepływkę, intercooler, wyczyściłem egr co mechanik inna melodia jeszcze tylko te 2 czujniki sprawdze i tyle dam sobie spokój

    Renault laguna, Uszkodzony czujnik cisnienia doładowania
  • Poziom 25  
    Driverremik napisał:
    Witam ja miałem też problem z tym czujnikiem w lagunie 1.9 dci 120 km odłączyłem go auto chodziło dobrze miało odejście palił w granicach 7lit. i tak jeździłem przez siedem miesięcy nic się nie działo no i nie miałem czasu żeby się tym zająć teraz znalazłem czas poszukałem na allegro kupiłem zamontowałem i o dziwo nie było błędu ale turbina zaczeła głośniej pracować (świszczeć) przejechałem około 40km coś zazgrzytało jak by w róże wydechowej i pojawił się siwy dym KONIEC JAZDY auto na warsztacie czy to mogła być wina czujnika ???


    Nie raczej nie, stawiał bym na wybrzuszony intercooler, lub jakaś nieszczelność w rurach dochodzących do intercoolera.
    Tutaj jest podany temat: Klik
  • Poziom 9  
    Witam.
    Już auto naprawione i turbina padła z przemęczenia jak to już z tymi turbinami bywa.
    Zamontowanie sprawnego czujnika spowodowało że zaczęła pracować w pełnej mocy i obrotach to skróciło jej życie.
  • Poziom 25  
    Regenerowałeś turbinę czy kupowałeś nową ?
    Jak Ci świszczała ? cały czas czy w określonym przedziale obrotów ?
  • Poziom 9  
    Świszczała dość głośno przy dodawaniu gazu (przyspieszaniu) to był praktycznie jęk ale auto szło do momentu kiedy się rozpadła :(

    Kupiłem po regeneracji jak narazie jest OK

    Dodano po 3 [minuty]:

    850zł jak by co dam namiary
  • Poziom 25  
    Napisałem PW, możesz dać namiary ?
  • Poziom 25  
    farenthide20 napisał:
    U mnie jednak jest inaczej mam tylko dwie rurki wiec nie mam czego zatykać.

    P.S. najprawdopodobniej bedzie to czujnik turbodoładowania (tak powiedział mechanik)

    we wtorek umawiam sie na naprawe wiec dam znac po naprawie co i jak


    Nie wywalaj kasy w błoto, sprawdź kabelki przy czujniku ciśnienia doładowania i sam czujnik. Sprawdź ten temat.
  • Poziom 8  
    Skończyło życie turbo. Samochód sprzedałem na lince handlarzom ,nie znam jego dalszego losu
  • Poziom 30  
    Szkoda, że dopiero teraz piszesz, (minęło tylko 9 lat) a może ktoś kupił nieświadomie tą lagunke z kolegów z forum😄.
    ?