Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ekran LED w wersji makro - pytania wstępne.

14 Lut 2009 14:31 2071 3
  • Poziom 2  
    Witam,

Na wstępnie chcę przeprosić za pytania trywialne lub o rzeczy oczywiste, ale z elektroniką i "elektryką" mam wspólnego niewiele, studiuję mechanikę:)

No więc po kolei:

Chciałbym wykonać wyświetlacz LED (wiem, że na forum takowych tematów było wiele, czytałem, ale takiego jak ja chcę zrobić nie widziałem).
    Miałby to być wyświetlacz, w zasadzie wizualizacyjny - o wymiarach 1,75 X 0,6 m. składający się ze 114 kwadratów, o wymiarach 9cmx9cm każdy.

Podstawowa wizualizacja jaką miałby ten ekranik wyświetlać to ocoś takiego (z winampa): PRZYKŁAD JAK TO MA WYGLADAC

Każdy kwadrat podświetlany byłby - przed testami założyłem, że 5 diodami LED. Nie zdecydowałem jeszcze, czy plexi kolorowe, czy białe matowe i kolorowe diody, ale załóżmy - gorszy pod względem prądowym wariant - że plexi będzie białe, natomiast aby umożliwić pełne sterowanie i wiecej możliwości, na każdy kwadrat przypadać będzie 5 diodek czerwonych, 5 żółtych i 5 zielonych. A oto moja lista pytań:

1. Pytanie laika - jeżeli powiedzmy z obliczeń wychodzi mi, że prąd jaki potrzebny będzie do zasilenia wszystkich diodek, to na przykład (konkrety za chwile) 20 A przy 12 V zasilania - i transformatorze toroidalnym 220V/12V, 25 A, 300 VA, przy bezpiecznikach w mieszkaniu 20A - to czy to będzie działało?:) Chodzi mi o prostą rzecz - czy te 25A "za" transformatorem przy 12V, zamieni się "przed" nim na tylko - 300VA / 220V = 1,36 A ? To jest główne pytanie początkowe - bo jeśli to nei ma szans działać, to lipa :(