kamilr0077 link masz kilka postów wyzej[b]
To jest przykładowe zadanie z generatora. Nie wiem czy jest dobrze zrobione bo to nie ja robiłem. http://www.speedyshare.com/966888395.html
pawlowskidawid89 napisał:To jest przykładowe zadanie z generatora. Nie wiem czy jest dobrze zrobione bo to nie ja robiłem. http://www.speedyshare.com/966888395.html
rafi_03 napisał:adamot napisał:pawlowskidawid89 napisał:
Na część praktyczną egzaminu zawodowego zdający przynosi:
kalkulator, ołówek, linijkę, gumkę.
Po co komu ołówek i gumka skoro wszystko musi być czarnym długopisem?
bo Ci z CKE to debile...
qrnick napisał:rafi_03 napisał:adamot napisał:pawlowskidawid89 napisał:
Na część praktyczną egzaminu zawodowego zdający przynosi:
kalkulator, ołówek, linijkę, gumkę.
Po co komu ołówek i gumka skoro wszystko musi być czarnym długopisem?
bo Ci z CKE to debile...
moje pytanie dość błache, bo jakoś z nauczycieli nikt mi nie wyjaśnił a nikt z uczniów nie pytał... wykresy sporządzamy również długopisem !? czy po prostu ołówiem, jak tak to słusznie cke podaje ołówek i gumkę
pawlowskidawid89 napisał:To jest przykładowe zadanie z generatora. Nie wiem czy jest dobrze zrobione bo to nie ja robiłem. http://www.speedyshare.com/966888395.html
No bo w sumie co tam badać.. ;]
przykładowe zadanie z badania generatora: http://www.eduapple.pl/zse_jelenia_gora/ZAWODOWE_PDF/generator.pdf
jak ktoś jest chętny wypisać co można tam zbadać to ja chętnie poczytam;)
karpaciarz napisał:odpowiedzi do wersji X: (moja analiza + poprawki nauczyciela)
1 D
2 A
3 A
4 D
5 C
6 B
7 A
8 A
9 ?
10 B
11 A
12 A
13 C
14 B
15 A
16 A
17 B
18 C
19 B
20 C
21 B
22 D
23 B
24 A
25 C?
26 B
27 C
28 B
29 B
30 C
31 C
32 D
33 C
34 A
35 C
36 A
37 D?
38 B
39 B
40 C
41 D
42 A
43 D
44 A
45 C
46 A
47 D
48 C
49 A
50 B
51 D
52 B
53 B
54 C
55 D
56 A
57 A
58 C
59 C
60 C
61 D
62 D
63 B
64 C
65 C
66 C
67 B
68 D
69 B
70 A
SPRAWDZANY NA SZYBKO I MOŻE ZAWIERAĆ BŁEDY JEDNAK WIĘKSZOŚĆ POPRAWNYCH ODPOWIEDZI POWINNA BYĆ
Witam
Wszyscy mowicie o wynikach sprawdzaniu itp . wiekszosc was juz sprawdzila i teraz juz wiecie czy zdaliscie czy nie aby patrzycie za wiecej punkcikow
Ja mam 38/50 I czesc druga nie wiem dokladnie . Ale ZDAŁEM
To sie liczy . A teraz do rzeczy.
Jutro czesc praktyczna
Tutaj daje schemat dzieki ktoremu zdacie na bank.
Pkt 1 i pkt 5 sa takie same.
Schemat mam od nauczyciela
Zespol Szkol Technicznych Ostrow WLKP.
Schemat
Pozdrawiam
Malak
saintmess napisał:pawlowskidawid89 napisał:To jest przykładowe zadanie z generatora. Nie wiem czy jest dobrze zrobione bo to nie ja robiłem. http://www.speedyshare.com/966888395.html
dobrze zrobione;) tyle że to zasilacz stabilizowany a nie generator.. ale to tak na moje oko;)
STRUKTURA PROJEKTU REALIZACJI PRAC W CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE ABSOLWENTA TECHNIKUM ELEKTRONICZNEGO
Projekt realizacji prac powinien zawierać:
1. TYTUŁ PROJEKTU WYNIKAJĄCY Z TREŚCI ZADANIA I ZAŁĄCZNIKÓW
Tytuł powinien zawierać zakres prac wynikający z treści zdania praktycznego (np. uruchomienie, sprawdzenie działania) oraz nazwę urządzenia, które jest przedmiotem badania.
2. ZAŁOŻENIA DO PROJEKTU
parametry badanego urządzenia
korzystając z załącznika zawierającego dane katalogowe badanego urządzenia, należy wypisać te parametry, które bezpośrednio związane są z poleceniem i które będą w trakcie realizacji projektu niezbędne do jego wykonania, np. w celu dokonania niezbędnych obliczeń, przekształceń do porównania tak otrzymanych danych z wartościami katalogowymi urządzenia oraz do napisania wskazań eksploatacyjnych.
wyposażenie (spis przyrządów)
w tym miejscu należy wymienić (z uwzględnieniem ilości) wszystkie urządzenia, które będą potrzebne do przeprowadzenia niezbędnych pomiarów wynikających z projektu realizacji prac. Będą to mierniki, zasilacze, generatory, oscyloskopy, oporniki nastawne itp. Spis ten powinien być zgodny co do ilości oraz rodzajów urządzeń, które zostały wykorzystane w schematach pomiarowych do wyznaczania określonych parametrów i charakterystyk.
Nie będzie błędem, gdy spis użytych przyrządów będzie wyszczególniony pod schematami układów pomiarowych w punkcie 3.2. projektu.
pomiary
w tym miejscu należy wymienić przewidywane pomiary parametrów i charakterystyk badanego urządzenia (bez uwzględniania sposobu ich wyznaczania, gdyż opis tych czynności jest przewidziany w punkcie 3.3 – opis sposobu pomiarów). Wymienione pomiary wynikają z realizacji prac nad projektem. Do właściwego wyszczególnienia rodzajów pomiarów pomocne mogą być załączniki do projektu. Chodzi o załączniki zawierające wartości wskazań konkretnych przyrządów pomiarowych oraz załączniki z tabelami zawierającymi wyniki pomiarów.
3. PROJEKT REALIZACJI PRAC
3. 1. Wykaz działań związanych z realizacją prac
W tym miejscu należy wypunktować kolejność wykonywanych prac podczas realizacji projektu. Działania te mają dotyczyć prac związanych z przygotowaniem projektu, realizacji pomiarów i badań oraz wniosków końcowych płynących z powyższych czynności. Wymienione działania powinny być następnie opisane i rozwinięte w tej części projektu, jak również w punkcie 4 – Dokumentacja z wykonania prac.
Do działań tych należą:
1. określenie na podstawie danych katalogowych warunków zasilania badanego urządzenia
(w konkretnym projekcie podać nazwę testowanego urządzenia)
2. określenie mierzonych charakterystycznych parametrów badanego urządzenia na podstawie danych technicznych
3. narysowanie schematów blokowych układów pomiarowych do wyznaczania określonych parametrów i charakterystyk
4. sporządzenie wykazu aparatury kontrolno-pomiarowej
5. podłączenie układu pomiarowego
6. wykonanie pomiarów i zapisanie wyników w tabelach
7. narysowanie odpowiednich charakterystyk na podstawie dokonanych pomiarów
8. wykonanie właściwych obliczeń
9. porównanie wyników pomiarów z danymi katalogowymi badanego urządzenia
10. opracowanie wniosków dotyczących prawidłowości działania badanego urządzenia
11. opracowanie wskazań eksploatacyjnych
Tu jeszcze punkt z wykazem mierzonych parametrow
3. 2. Schematy układów pomiarowych
W tym miejscu należy narysować wszystkie układy pomiarowe do wyznaczania poszczególnych parametrów i wielkości opisujących właściwości badanego w projekcie urządzania. Narysowane tu schematy układów pomiarowych powinny odpowiadać przewidywanym pomiarom wymienionym w punkcie 2. Założenia do projektu – pomiary.
3. 3. Opis sposobu pomiarów
W punkcie tym należy szczegółowo opisać, w jaki sposób należałoby dokonać poszczególnych pomiarów wynikających z punktu poprzedniego. Opis sposobu wyznaczania danego pomiaru powinien być zwięzły i nie zawierać zbędnych informacji np. opisu podłączenia elementów układu pomiarowego co widać na schemacie pomiarowym.
Opis sposobu pomiaru powinien uwzględniać:
1. warunki początkowe przed rozpoczęciem wykonywania pomiarów (np. wartości U zasilania, UWE, fWE, Robc, Iobc, położenia suwaków rezystorów – max lub min, itp.)
2. wielkości regulowane podczas pomiaru z zakresem ich zmian
3. wielkości odczytywane z przyrządów pomiarowych
4. sposoby obliczenia parametrów (jeżeli jest taka konieczność np. przy wyznaczaniu sprawności)
5. typ lub ustawienia użytych przyrządów pomiarowych (np. woltomierz DC)
4. DOKUMENTACJA Z WYKONANIA PRAC
Jest to część projektu, w której uczeń na podstawie przeprowadzonych pomiarów (patrz punkt 3 projektu) dokonuje ostatecznej diagnozy poprawności działania badanego urządzenia, wykreśla odpowiednie charakterystyki na podstawie tabel z wynikami pomiarów, oblicza parametry urządzenia oraz dokonuje analizy porównawczej otrzymanych wyników z danymi katalogowymi.
4. 1. Charakterystyki i wykresy
W tym punkcie projektu należy przedstawić w sposób graficzny wszystkie wyznaczane charakterystyki badanego urządzenia, które w załącznikach przedstawione są w formie tabelarycznie uporządkowanych wyników z pomiarów.
4. 2. Wyniki obliczeń
Podstawą do wykonania odpowiednich obliczeń są wybrane dane katalogowe badanego urządzenia, wskazania odpowiednich przyrządów pomiarowych oraz wyniki z pomiarów przedstawione w postaci tabelarycznej dołączone do projektu jako załączniki. Wyniki obliczeń stanowią jednocześnie przykład na obliczanie danego parametru.
W celu dokonania obliczenia określonego parametru badanego urządzenia należy zastosować właściwy wzór wynikających z definicji danego parametru.
Obliczenia te powinny nawiązywać do przewidywanych pomiarów wymienionych w punkcie 2 projektu – Założeniach do projektu – pomiary.
Przy wyznaczaniu wartości danego parametru należy postępować wg następującej reguły:
1. napisanie ogólnego wzoru na wyznaczanie parametru
2. podstawienie do wzoru konkretnych danych z uwzględnieniem jednostek
3. obliczenie wartości danego parametru z podaniem jednostki
4. 3. Porównanie parametrów
W punkcie tym należy porównać parametry obliczone (patrz punkt 4. 2. – Wyniki obliczeń) i bezpośrednio zmierzone za pomocą przyrządów pomiarowych badanego urządzenia z odpowiadającymi im danymi katalogowymi tegoż urządzenia. Najlepszą formą porównania parametrów jest ich zestawienie w tabeli.
Na podstawie tego porównania należy sformułować wnioski dotyczące zgodności lub też braku zgodności sprawdzanych parametrów z danymi zawartymi w dokumentacji technicznej badanego urządzenia. Należy na tej podstawie określić czy urządzenie jest sprawne – czy obliczone wartości parametrów mieszczą się w granicach dopuszczalnych określonych danymi katalogowymi.
4. 4. Wskazania eksploatacyjne
Uwagi dotyczące wskazań eksploatacyjnych powinny uwzględniać wnioski wynikające z porównania parametrów (patrz punkt 4. 3.) oraz nawiązywać do danych znamionowych badanego urządzenia.
Można tu wskazać możliwości wykorzystania badanego urządzenia z uwzględnieniem jego parametrów eksploatacyjnych czy też, w jakich warunkach może być używane to urządzenie.
tez jutro pisze moze sie jeszcze komus sprzyda. Powodzenia
Witam dostalem xero od nauczyciela (z jakiejs ksiazki o egz praktycznym ktorej nie ma jeszcze w ksiegarniach ale on se pochytal ps. sprytny facet ) i tam sa zadania wraz z rozwiazaniami i kluczem dla egzaminatora obok generatora funkcyjnego itp znalazly sie takze : jakis licznik ktory zlicza se cos tam i w dodatku trzeba go go uruchomic zeby liczyl wiecej elementow :/, Generator sinusoidalny scalony, modulator AM na scalklocku AD633 (masakra) .Przetwornik A/C przetwornik u/f
Bajdex napisał:\Witam dostalem xero od nauczyciela (z jakiejs ksiazki o egz praktycznym ktorej nie ma jeszcze w ksiegarniach ale on se pochytal ps. sprytny facet ) i tam sa zadania wraz z rozwiazaniami i kluczem dla egzaminatora obok generatora funkcyjnego itp znalazly sie takze : jakis licznik ktory zlicza se cos tam i w dodatku trzeba go go uruchomic zeby liczyl wiecej elementow :/, Generator sinusoidalny scalony, modulator AM na scalklocku AD633 (masakra) .Przetwornik A/C przetwornik u/f
89domenico napisał:qrnick napisał:rafi_03 napisał:adamot napisał:pawlowskidawid89 napisał:
Na część praktyczną egzaminu zawodowego zdający przynosi:
kalkulator, ołówek, linijkę, gumkę.
Po co komu ołówek i gumka skoro wszystko musi być czarnym długopisem?
bo Ci z CKE to debile...
moje pytanie dość błache, bo jakoś z nauczycieli nikt mi nie wyjaśnił a nikt z uczniów nie pytał... wykresy sporządzamy również długopisem !? czy po prostu ołówiem, jak tak to słusznie cke podaje ołówek i gumkę
Ołówkiem możesz sobie narysować w razie co można zmazać jak będzie źle, ale na koniec trzeba poprawić czarnym długopisem.
DJ_GAD napisał:89domenico napisał:qrnick napisał:rafi_03 napisał:adamot napisał:pawlowskidawid89 napisał:
Na część praktyczną egzaminu zawodowego zdający przynosi:
kalkulator, ołówek, linijkę, gumkę.
Po co komu ołówek i gumka skoro wszystko musi być czarnym długopisem?
bo Ci z CKE to debile...
moje pytanie dość błache, bo jakoś z nauczycieli nikt mi nie wyjaśnił a nikt z uczniów nie pytał... wykresy sporządzamy również długopisem !? czy po prostu ołówiem, jak tak to słusznie cke podaje ołówek i gumkę
Ołówkiem możesz sobie narysować w razie co można zmazać jak będzie źle, ale na koniec trzeba poprawić czarnym długopisem.
Na pewno trzeba długopisem poprawiać wszystkie rysunki i charakterystyki? Na arkuszu nic nie pisze, że wszystko ma być czarnym tuszem/atramentem.
Adikus777 napisał:Cos mi sie wydaje ze tabel z pomiarami niew trzeba przerysowywac. Wuie ktos jak z tym naprawde jest??
Kazdy chyba na specjalizacji,dostał szablon od swego nauczyciela,dostałem i ja,niestety on daje tylko +/- 50%
a ze ja jestem wybitnie słaby z matmy,wiec....
Pozdrawiam
Dodano po 4 [minuty]:
W sumie do generatora łatwe schematy są,wiec mogłby byc jutro
Pozdrawiam