Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Egzamin zawodowy technik elektronik czerwiec 2009?

marekzs3 16 Cze 2009 16:05 113751 759
  • #421
    SanceS
    Poziom 22  
    Dobija mnie mimo wszystko poziom tego egzaminu! Być może znajdzie się na naszym forum jakiś egzaminator. Ludzie! Czy te zadania mają jakiś sens? Czy one sprawdzają w jakikolwiek sposób wiedzę praktyczną. Przecież pierwszy lepszy licealista rozwiązałby te zadania. Przepisywanie, podstawianie do wzoru - piaskownica. Też dzisiaj pisałem ten egzamin. Uważam, że powinny być zadania praktyczne. Zaprogramować, uruchomić, zlutować. Przecież ośrodki egzaminacyjne mają już sprzęt! Każdy dostał np. (marny bo marny, ale jest) zestaw DSM-51 - dlaczego na nim nie zrobimy zadania: Zaprojektuj skrzyżowanie o takich, a takich parametrach. Jasne, bo pewnie 70% przyszłych techników nie zrobiła by tego, bo poziom kształcenia jest jaki jest.
    Mogę pomarzyć o takim normalnym poziomie! Mogłyby wrócić prace dyplomowe - dla szkoły by chociaż coś było.

    Z ciekawości co wpisaliście we wskazaniach eksploatacyjnych?
    Zgodnie z kluczem pierdoly w stylu warunki zasilania, temperatura użytkowania wilgotność :) Ja dla jaj wpisałem, że urządzenia nie można użytkować w silnym polu elektromagnetycznym, bo może zaburzać sterowanie układu dekodera :D. Pośmiejmy się, albo zapłaczmy. Egzamin jest piękny. Mistyfikacja, ps. wyszedłem po 1,5h

    Pozdrawiam
    Darek
  • IGE-XAO
  • #422
    Lis-u
    Poziom 11  
    HEHE, a mocno wkurzy się komisja sprawdzająca jak zamiast 5V; 7,5V; 10V; 12,5V wziąłem napięcia dla nastawy prądu 50mA?
    Czyli np wstawiłem zamiast:
    R7 = 240 x (10V->10,3 :1,25V - 1 ) = 1680.
    I jeszcze jedna mała gafa, współczynnik zaokrągliłem do całkowitych procentów :( Jak myślicie przejdzie to czy nie bardzo?
  • #423
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAO
  • #424
    slav555
    Poziom 10  
    Witam.
    Powiedzcie mi czy opis sposobu pomiarów też miał być? Na ćwiczeniach w szkole zawsze pisaliśmy. W zadaniu egzaminacyjnym nie było nic napisane, że takowy opis należy wykonać więc go pominąłem.
  • #425
    marbal89
    Poziom 13  
    Dla tych co się naprawdę interesują elektroniką robią coś sami, to faktycznie poziom jest żenujący.
    Ale przez to ze teraz jest technikum 4 letnie. TO główny powód ja i mój brat chodziliśmy do tego samego technikum ja 4 on 5 lat i to co on wiedział po skończeniu szkoły a to co ja to było powalające, bo ja wyszedłem z tej szkoły tylko z tym co sam przyswoiłem, a on był wstanie naprawiać TV itp
    Niestety ale obecny technik elektronik nie jest jakimś dobrym tytułem :(, szkoda bo kierując się wyborem tej szkoły liczyłem na coś więcej i się przeliczyłem niestety.

    A mnie nadal zastanawia bardzo jak to się stał że ja ten egzamin pisałem prędzej, bo wg mnie ktoś bierze za to DUŻE pieniądze a co roku są błędy lub jak teraz egzamin miałem prędzej?
  • #427
    Lis-u
    Poziom 11  
    Widzę, że znajdzie się tu sporo cwaniaczków- wysoko się ceniących! Dla jednych egzamin jest łatwy dla innych trudny! Fakt jak ktoś ma łeb do zapamiętania co po czym robić to powinien go zdać! Kolega proponuje programowanie systemu DSM chciałbym go zobaczyć na egzaminie jak to wykonuje, byłoby fajnie:D. Jestem z elektryka z Zamościa, mamy największą zdawalność w kraju, jednak poziom egzaminu oceniamy na średni, z tego względu że tu już ciężko zastosować uniwersalny schemat rozwiązywania. Zobaczymy jak to będzie może się zda :P A jak nie to za rok!
  • #428
    marcin.koz2910
    Poziom 26  
    marbal89 napisał:
    Niestety ale obecny technik elektronik nie jest jakimś dobrym tytułem :(, szkoda bo kierując się wyborem tej szkoły liczyłem na coś więcej i się przeliczyłem niestety.


    Zgodzę się z tym co napisałeś i z tym że co sam przyswoiłeś to Twoje bo szkoła nie nauczyła...

    No nic teraz mnie to lotto co napisałem :) Powiem tak com napisał napisałem i nic tego nie zmieni

    Jedyne co to liczyć na łaskawego sprawdzającego co dopatrzy się pracy tych magicznych 75 punktów :(

    Dodano po 3 [minuty]:

    steraf napisał:
    http://img196.imageshack.us/img196/8628/121121212.jpg < myślę że to wystarczający dowód debilizmu tego egzaminu :D

    Egzaminatorzy też ludzie, podciągają wyniki. Jestem pewien że osoby układające ten egzamin zdają sobie sprawę że egzamin jest do "dupy" ale nie wiedzą co z tym zrobić.


    Nam właśnie o tym progu mówił nauczyciel tam kiedyś przed egzaminem hehe i widocznie nie mylił się bo w końcu jest tym co ocenia te prace
  • #429
    Miniax
    Specjalista elektryk
    SanceS napisał:
    Dobija mnie mimo wszystko poziom tego egzaminu! Być może znajdzie się na naszym forum jakiś egzaminator. Ludzie! Czy te zadania mają jakiś sens? Czy one sprawdzają w jakikolwiek sposób wiedzę praktyczną. Przecież pierwszy lepszy licealista rozwiązałby te zadania. Przepisywanie, podstawianie do wzoru - piaskownica. Też dzisiaj pisałem ten egzamin. Uważam, że powinny być zadania praktyczne. Zaprogramować, uruchomić, zlutować. Przecież ośrodki egzaminacyjne mają już sprzęt! Każdy dostał np. (marny bo marny, ale jest) zestaw DSM-51 - dlaczego na nim nie zrobimy zadania: Zaprojektuj skrzyżowanie o takich, a takich parametrach. Jasne, bo pewnie 70% przyszłych techników nie zrobiła by tego, bo poziom kształcenia jest jaki jest.
    Mogę pomarzyć o takim normalnym poziomie! Mogłyby wrócić prace dyplomowe - dla szkoły by chociaż coś było.

    Z ciekawości co wpisaliście we wskazaniach eksploatacyjnych?
    Zgodnie z kluczem pierdoly w stylu warunki zasilania, temperatura użytkowania wilgotność :) Ja dla jaj wpisałem, że urządzenia nie można użytkować w silnym polu elektromagnetycznym, bo może zaburzać sterowanie układu dekodera :D. Pośmiejmy się, albo zapłaczmy. Egzamin jest piękny. Mistyfikacja, ps. wyszedłem po 1,5h

    Pozdrawiam
    Darek


    Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale średnia zdawalność "praktycznego"egzaminu zawodowego na elektronika w zeszłym roku wyniosła właśnie ok. 30% (bez uwzględniania osób, które w ogóle nie podchodziły do egzaminu, a takich też było niemało) dlatego co jak co, ale nie pisz, że każdy licealista by to zdał, skoro 70% osób po technikum elektronicznym nie jest w stanie tego zrobić. Dla Ciebie ten egzamin mógł być łatwy z tego powodu, że interesujesz się tym zagadnieniem, ale łatwo jest oceniać gdy się wszystko wie. Jestem pewien, że 90% licealistów nie byłaby w stanie narysować schematu pomiarowego do tego, skoro jak widać niejedna osoba po technikum elektronicznym miała z tym problemy.
    Odnośnie wprowadzenia zadań praktycznych z tego co mi wiadomo są już od dawna takie zamiary. Niestety na dzień dzisiejszy nie wszystkie placówki są jeszcze odpowiednio do tego przystosowane, mimo to myślę, iż najpóźniej za kilka lat egzamin praktyczny będzie wyglądał tak jak należy.

    @edit
    Odnośnie samego egzaminu, moim zdaniem także nie był trudny, ale tutaj niestety wszystko zależy od klucza i łaskawości egzaminatorów.
    Cóż pożyjemy zobaczymy ;)
  • #430
    mkpl
    Poziom 37  
    Tak wogóle bo też pisałem i chyba Sui tez zkopałem ale mniejsza. W założeniach pisało coś o kroku napięcia 1.25V na 1bit więc co by sygerowało policzenie wszystkich wartości oporników a oni jakoś dziko wybrali te wartości... no ale co tam policzyłem wszystko i raczej mi tego za błąd nie wezmą. Druga sprawa nie wszystkie oporniki były zaznaczone na schemacie np ten ostatni od y9 dekodera a po trzecie aby zmierzyć napięcie bez obciążenia należało odłączyć obciązenie bo te 500 ohm w każdej badanej wartości napięcia wywoła jakiś prąd (co też zaznaczyłem w opisie pomiarów) i na schemacie pomiarowym wypadało by zaznaczyć w postaci wyłącznika którego nie było w spisie.
  • #431
    Freeq
    Poziom 15  
    A dla mnie Sui wychodziło w przedziale 0,98% - 1,2%... chyba źle policzyłem...
  • #432
    gdhouse
    Poziom 10  
    A schemat pomiarowy jaki w końcu, taki jak miał Marcin.koz czy z regulowanym obciążeniem, czy jeszcze jakiś inny?
  • #433
    mkpl
    Poziom 37  
    Ja dałem z regulowanym obciązeniem bo jakoś ten prąd trzeba zmieniać :| Mam tylko nadzieje, że do tego Sui aż tak się czepiać nie będa bo wszystkim mieści się w normie i za wniosek jakieś punkty będą ;)
  • #434
    to-mecz-q
    Poziom 1  
    dokładnie zgadazm się z Miniax

    a Poza tym to moj szanowny pan prowadzący Bronisław był w takiej komisji co tworzy takie . Dodam jeszcze że to był pierwszy tego typu egzamin. lecz z tego zrezygnował bo twierdził że to są jaja co tam się dzieje. NA początku były założenia że my naprawdę będziemy te egzaminy robić praktycznie lecz żeby przetestować jak to będzie wyglądało wzięli 10 akich łepków jak my dali im projekt i kazali robić.

    co się okazało po upływie 10 minut na 8 z 10 stanowisk spaliły się zasilacze. a poza tym tego kraju puki co nie stać na takie egzaminy.

    co do sytuacji marbal89 to wydaje mi się że po prostu Twój nauczyciel również jest w takiej komisji co tworzy te śmieszne "egzaminy" i po prostu to jest jakiś przeciek.

    Więc lepiej będzie dla Ciebie Torunia i dla nas jak ta sprawa nie wyjdzie na jaw :D

    pozdrawiam wszystkich którzy przystąpili do tego jak że śmiesznego "egzaminu"

    PS: nie zastanawia was fakt iż o maturach jak trwają to zawsze głośni i wszędzie mówi się o nich i pisze rozwiązania. a o egzaminie zawodowym media milczą? Przypadek ??? czy może wszyscy wiedzą jakie to jest smieszne dlatego o tym tak cicho...?
  • #435
    piq1
    Poziom 9  
    imo egzaminów na techników jest poprostu za dużo ;)
  • #436
    mkpl
    Poziom 37  
    Tak czy siak szczeże mówiac to 80% wiedzy to moje własne konstrukcje testy i tego typu zabawa. Szkoła mnie aż tak wiele nie nauczyła. Potem się dziwią że niska zdawalność jest
  • #437
    devdawid
    Poziom 11  
    No niestety taka prawda...

    wracając do egzaminu praktycznego - obie charakterystyki wykreśliłem ołówkiem - to znaczy że są dyskwalifikowane?
    wiem że CKE lubi dopuszczać się takich 'pierdółek' typu np. wymagane przełączniki na schemacie pomiarowym czy też wykonanie rysunków długopisem, a przecież do tego typu rzeczy używa się ołówka.
    Na razie jestem dobrej myśli :) Jedynie co mnie może zdołować to tupet CKE, chociaż nie wiem czy pisać o nich ogólnie czy też zależy to od egzaminatora.
  • #438
    Bubi Bu
    Poziom 10  
    No to właśnie ciekawe dlaczego nikt nic nie wspomina o egzaminach, choćby ogólnie. Bo to prawda, że "techników...." jest cała kupa. Ok 300 (?) jeśli się mylę, niech ktoś poprawi.

    A jak koledzy pierwsza reakcja, po "przeleceniu" wzrokowym w pierwszych chwilach arkusza? Bo musze powiedziec, że u mnie na sali było słychać conajmniej zdziwienie. Co niektórych zaskoczył dekoder.
  • #439
    thomas18
    Poziom 10  
    ja tez narysowałem ołówkiem przecież po coś kazali go przynieś nic sie nie martwcie koledzy juz niedługo mało kto z młodszych pójdzie własnie to technikum elektronicznego...
  • #440
    Bubi Bu
    Poziom 10  
    A jak rysowaliście charakterystyki? dla nastawy 10V?
    Bo np ja ośkę Uwy zacząłem od dychy... i kolejno 10,1V 10,2V 10,3V.
    Co prawda dzieki temu uzyskałem ładny wykres ale ostatni pomiar 9,85V wyszedł poniżej osi x.
  • #441
    mkpl
    Poziom 37  
    Ja rysowałem wszstko długopisem choć ołówek miałem ale nie byłem pewny czy ołówkiem czy długopisem.
    Pozatym zaszkowała mnie nieco forma trochu nielogiczna ;| schemat pomiarowy jako ostatni itp.
    W szkole uczyli mnie na podstawie zeszłorocznych i to całkiem co innego było
  • #442
    thomas18
    Poziom 10  
    a ja zacząłem nad 0 zrobiłem troszke miejsca i napisałem 9,85 a potem kolejno 10 10,10 i tak dalej..
  • #443
    Becel
    Poziom 15  
    Witam

    Czy może jest już dostępny gdzieś klucz odpowiedzi z egzaminu z tego roku?
  • #444
    gilbert
    Poziom 12  
    Cytat:
    obie charakterystyki wykreśliłem ołówkiem - to znaczy że są dyskwalifikowane?

    Zdawałem technika elektronika rok temu, również miałem charakterystyki ołówkiem, wynik: 100% :)
  • #445
    Bubi Bu
    Poziom 10  
    hmm.:) czyli jakby nie zachowałeś formy wykresu. A przerwe wziąłes tak na "oko"? miedzy zero a 10?

    a co do wypowiedzi wcześniejszej jednego z kolegów, ostatni rezystor w dekadzie był zaznaczony jako R9. Trochę głupio przyjęli miejsce oznaczania tych rezystorów, na pierwszy rzut oka wygladało jakby ostatni rezystor był bezimienny... Ale jak ktoś przeanalizował podpisy to i R9 znalazł
  • #446
    Otaku9
    Poziom 23  
    Mi ołówek wpadł w marynarke :D wykres zrobiłem długopisem. 7 stron wypisałem, siedziałem 3,5 godz :) hardzior, najlepsi już po godzinie skończyli :)
    Narysowałem obie charakterystyki na jednym wykresie, na dodatek całość skalą lińjową :)
  • #448
    Otaku9
    Poziom 23  
    Lis-u napisał:
    Widzę, że znajdzie się tu sporo cwaniaczków- wysoko się ceniących! Dla jednych egzamin jest łatwy dla innych trudny! Fakt jak ktoś ma łeb do zapamiętania co po czym robić to powinien go zdać! Kolega proponuje programowanie systemu DSM chciałbym go zobaczyć na egzaminie jak to wykonuje, byłoby fajnie:D. Jestem z elektryka z Zamościa, mamy największą zdawalność w kraju, jednak poziom egzaminu oceniamy na średni, z tego względu że tu już ciężko zastosować uniwersalny schemat rozwiązywania. Zobaczymy jak to będzie może się zda :P A jak nie to za rok!

    Święta racja. Jak by nam dali dsm-y do programowania to w końcu ktoś żucił by tym g****m o ziemie. W krasnymstawie mamy zdawalność wachającą się w granicach 0-5%, a myśle że w tym roku pobijemy rekord elektronika i zdacą ze 2 osoby :/ moze 3.
    Napewno lepszy był stary sposób obrony tytułu elektronika. Tu na siłe nic nie sprawdzą, chyba że kto wogle nic nie umie lub nie ma szczęścia.
  • #449
    slav555
    Poziom 10  
    Ponawiam pytanie:
    "Powiedzcie mi czy opis sposobu pomiarów też miał być? Na ćwiczeniach w szkole zawsze pisaliśmy. W zadaniu egzaminacyjnym nie było nic napisane, że takowy opis należy wykonać więc go pominąłem."
  • #450
    maniek1818
    Poziom 22  
    Co do DSM'ów. Czego one nauczą? Większości tylko kombinowania. Gotowe funkcje zapisane już w pamięci. Ogólnie wiadomo że uczniowie nawet nie wiedzą co to za stworzenie jest Asembler :D
    Co do pytania
    Cytat:
    "Powiedzcie mi czy opis sposobu pomiarów też miał być? Na ćwiczeniach w szkole zawsze pisaliśmy. W zadaniu egzaminacyjnym nie było nic napisane, że takowy opis należy wykonać więc go pominąłem."

    Nie wiem, też napisałem. Nigdy nie zaszkodzi.