Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mechanicy dieslów "inny" problem z odpalaniem siln

Łukasz G. 14 Lut 2009 16:36 4064 10
  • #1 14 Lut 2009 16:36
    Łukasz G.
    Poziom 10  

    Witam wszystkich !
    Jak to z dieslami bywa lubią ciężko odpalać jak są zimne. Tak też jest u mnie (Renault scenic 1.9 dTi), po nocy trzeba troszkę pokręcić żeby odpalił. Ale... jeśli dzień wcześniej przed zgaszeniem dodam mu gazu tak do 1500obr/min i przekręcę stacyjkę żeby go zgaśić, to rano odpala bez większych problemów nawet przy temperaturze -18 stopni. Proszę o radę.
    Na ciepłym pali na dotyk, nie kopci, nie bierze oleju. Pompa wtryskowa Bosch.

    0 10
  • #2 14 Lut 2009 16:42
    Sztomel
    Poziom 34  

    taki objaw wskazuje na schodzenie paliwa i proponuję zainstalowanie zaworu jednokierunkowego paliwa na przewodzie albo bezpośrednio przed lub za filtrem paliwa.
    Gdyby świece były zjarane to problem występowałby również mimo wcześniejszej przegazówki i po odpaleniu silnika przez kilkanaście sekund chodziłby nierówno i telepałoby nim.

    0
  • #3 14 Lut 2009 18:16
    robsons10
    Poziom 16  

    Witam.Temat przerabiałem osobiście i opisywałem,ale zapraszam na gg10670085 mogę być niewidzoczny.Zeby nie powtarzać tego samego raz jeszcze.
    Pozdro.

    Moderowany przez robokop:

    Czyżby kolega wstydził się swojej wiedzy że nie chce publicznie pisać? Czy to może jakieś "extra" tajemnice zawodowe? Regulamin pkt. 10.2 - przestrzegam przed konsekwencjami, z zablokowaniem włącznie .

    0
  • #4 14 Lut 2009 19:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak dziecko z IV c , nauczyło się wierszyka , ale mamie nie powie , bo to kazała nauczyć się nauczycielka.

    Robson , podaj może link , gdzie to opisałeś , Twoje wiedza przyda się wszystkim.

    0
  • #5 15 Lut 2009 09:02
    robsons10
    Poziom 16  

    Witam wszystkich.Uchylam (tajemnicy)-he,he.Jeżeli dti w renault nie chce palić jak należy po dłuższym postoju,a diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów,świece i automat do świec są ok to do sprawdzenia zostaje filtr paliwa a ściśle wszystkie obrotowe połączenia w jego okolicy(wszystkie złączki)-oringi na nich lubią nie trzymać i do układu zasilania paliwem dostaje się powietrze.Główną i najczęstrzą jednak przyczyną takiego zachowania są zaworki zwrotne w pompie.Jeden z nich znajduje się za krućcem od przelewu wychodzącym z tyłu pompy(często pęka sprężynka i zchodzi paliwo po dłuższym postoju co utrudnia rozruch),Drugi zaś zaworek znajduje się z przodu pompy od strony silnika zaznaczony żółtą farbą (ten potrafi się rozpiąć ).Pozdrawiam wszystkich i więcej tolerancji i spokoju Panowie to nie sztuka komuś wutykać (błędy) tylko mu pomóć na miarę swoich możliwości i sprawdzonych metod i chyba o to chodzi na tym forum.Jeszcze raz pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.

    0
  • #6 15 Lut 2009 10:16
    Łukasz G.
    Poziom 10  

    Witam ponownie!
    A czy jest możliwe żeby paliwo cofało się rurkami wysokiego ciśnienia od wtrysków w stronę pompy wtryskowej? Pytam ponieważ zaworki na zasilaniu i przelewie pompy były sprawdzane i są ok.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Zapomniałem dodać że scenic posiada przed filtrem paliwa taką gruszkę-pompkę do pompowania paliwa. Próbowałem kiedyś bezpośrednio przed odpaleniem pompować tak aby paliwo "szło" przelewem na pompie. Ale rezultatu nie było żadnego. Dodam że w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza, jak to często bywa przy nieszczelnej instalacji paliwowej.

    0
  • #7 15 Lut 2009 18:32
    robsons10
    Poziom 16  

    Proponuję wjechać na komputer wtedy cos więcej się wyjaśni.Z tego co widac to wszystko jest ok ale fura nie pali jak trzeba.Dobry fachman od diesli powinien wyjaśnić temat -sprawdzi błędy ,ciśnienia,dawki...Zdiagnozowanie nie kosztuje aż tak dużo a może rozwiac wiele wątpliwości.

    0
  • #8 15 Lut 2009 18:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Niczym pojedziesz na komputer , wpisz do szukajki DTi , kupę tematów , będzie co czytać.

    0
  • #9 26 Lut 2009 09:56
    jarecki04
    Poziom 25  

    gaav napisał:
    dti to sie zgodze TDI to oznaczenie silnikow grupy vag

    A kto pisał TDI sam coś wymyślasz i jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz bo zaśmiecasz forum Jesteś tu nowy i chcesz zaimponować tym o czym wszyscy wiedzą a nic nie wnosi do tematu.
    A co do meritum to sprawdz czy pompa jest szczelna i z samej pompy paliwo nie wycieka
    UPS a gdzie gaav się podział?

    0
  • #10 26 Lut 2009 11:23
    crizz1000
    Poziom 11  

    emeryt2 napisal dti ale zmienil posta nikt
    nie zasmieca forum TDI a dti to jest inny silnik o zupelnie innej konstrukcji po co czlowiekowi w glowie macicie
    chcialbym sie tez dowiedziec dlaczeg post gaav zostal usuniety cenzura czy co?

    0
  • #11 23 Mar 2009 20:23
    Łukasz G.
    Poziom 10  

    Witam ponownie
    Temat rozwiązałem następująco:
    -na zasilaniu pompy zaworek zwrotny między filtrem a pompą
    -na przewodzie przelewowym elektrozawór paliwowy normalnie zamknięty, sterowanie poprzez przekaźnik z elektrozaworu pompy wtryskowej. Po zgaszeniu silnika paliwo nie ma możliwości cofnąć się zasilaniem, ani przelewem. Furka pali bezproblemowo. Koszt wszystkiego ok. 80zł.

    1