Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Połączenie pilota RC z komputerem

Tomi127pol 14 Lut 2009 18:15 2712 9
  • #1 14 Lut 2009 18:15
    Tomi127pol
    Poziom 10  

Witam wszystkich bardzo serdecznie!!!
    Uprzedzam, że jestem zupełnym amatorem w tej dziedzinie.
    Niedawno kupiłem tani samochód RC.
    Postanowiłem zrobić sobie własny pojazd i wykorzystać w nim układ z w/w samochodu. Wszystko działa jak należy, mój pojazd jeździ tak jak trzeba. Mianowicie chodzi mi o to żeby podłączyć pilot(4 kanały(przód, tył, w lewo, w prawo)) do komputera w taki sposób abym mógł wydawać polecenia pojazdowi z komputera.
    Pojazd jest dwu kołowy(jedno koło z prawej, drugie z lewej a po środku akumulatorek i płytka z samochodu...
    Np. Wpisując w programie komendę np. L5 to lewe koło pojazdu kręciło by się przez pięć sekund.
    Pozdrawiam wszystkich i liczę na szybką odpowiedź.
    PS. Znam PODSTAWY programowania w C++

/Edit: Chciałbym jeszcze dodać ze to pozwoliło by mi zaprpgramować trasę jezdy robota bez montowania na nim ukłdów scalonych o których nie mam zielonego pojęcia...

0 9
  • Relpol
  • #2 14 Lut 2009 21:26
    bogdan_p
    Poziom 39  

najprościej to do styków przycisków pilota wpiąć się z stykami przekaźników do tego ULN2803 i można już sterować przez port LPT , w przypadku RS232 konieczny będzie mikrokontroler ogólne zasady sterowania w ten sposób masz w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic651698.html

0
  • Relpol
  • #3 14 Lut 2009 21:57
    Tomi127pol
    Poziom 10  

bogdan_p wielkie dzięki za odpowiedź
    Z tym ULN2803 to o taki chodzi co na allegro po 1,5 zł jest???
    Bo ja z elektroniki jestem zielony. Czy ULN2803 trzeba wlutować w jakąś płytkę, czy tylko kabelki przylutować??? Jeśli możesz to zamieść, proszę jakieś schematy lub coś w tym stylu żebym wiedział jak to wszystko podłączyć i jeszcze jakieś oprogramowanie...