Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbiornik paliwa - gdzie jest odpowietrzenie? Fiat Uno 1,7D

14 Lut 2009 18:38 6771 12
  • Poziom 18  
    Witam

    Niestety ponownie mam problem ze swoim pojazdem.
    Został zamontowany nowy zbiornik paliwa, taki sam jak był wczesniej, przewody podłączone na wzór wcześniejszego i teraz:
    Zbiornik ma cztery otwory:
    1.Wlew paliwa dochodzący w bok zbiornika na wysokości 4/5
    2.idący obok wlewu cienki wężyk (chyba odpowietrzenie)
    3.otwór na pływak
    4.króciec na samej górze zbiornika

    Do króćca na samej górze dochodzil luźny przewód paliwowy lecz po natankowaniu samochodu do pełna z tego węża wylewał się olej napędowy, postanowiłem zatkać ten otwór z myślą że jest nie potrzebny.
    Wg, mnie odpowietrzenie zbiornika to ten cienki przewód idący obok wlewowego - czy mam rację?

    W załączeniu rysunek podglądowy
    Moje pytanie brzmi do czego jest ten króciec na samej górzy zbiornika, czy jego zaślepienie może spowodować jakieś niebezpieczne konsekwencje?

    Pozdrawiam
    Bartosz
  • Poziom 42  
    Czy to czasami nie powrót.
  • Poziom 18  
    Do pływaka dochodzą dwa przewody paliwowe, wyjście i powrót.
  • Poziom 42  
    Ten obok wlewu to odpowietrzenie w czasie tankowanie paliwa.
  • Poziom 18  
    więc ten króciec to odpowietrzenie "wogule"
    Co grozi w związku z zatkaniem tego króćca? albo inaczej jak on powinien być podłączony?

    BTW emeryt Czy nie uważasz że podczas tankowania mam odkręcony korek i odpowietrzenie jest zbędne? tak na logike?

    Prędzej bym pomyślał że w uno wychodziły jakieś dwa "modele" pływaków ktore nie miały powrotu i wtedy powrót paliwa podłącza się pod ten króćiec, bardziej logiczne?
  • Poziom 42  
    Są dwie szkoły logiki , starożytna i nowoczesna prof. Kotarbinskiego.
    Sprawdz, włóż pipę do wlewu i przytkaj dziurkę tego odpowietrznika , będziesz miał odpowiedz.
  • Poziom 18  
    No dobrze, przekonałeś mnie to była moja myśl nie ma powodu do obrazy. :)
    Czy wiesz może jak powinien być podłączony przewód odpowietrzenia?(ten króciec u góry zbiornika) podjerzewam że po jego zatkaniu w baku powstawać będzie podciśnienie/ciśnienie co nie jest porządane tym bardziej że zbiornik jest metalowy.
    Jakieś porady? sugestie?
  • Poziom 42  
    Kolego Brzo2a , ja się nigdy nie obrażam , jestem bezpośredni i chciałbym aby inni się też nie obrażali . Nie dotyczy to Ciebie. Masz rację może to być odpowietrznik , jeżeli piszesz,że była tam jakaś rurka elastyczna, zobacz , czy n ie była czasami podłączona do tego właśnie odpowietrznika przy wlewie./gdzieś po drodze/.
  • Poziom 18  
    Własnie w tym sęk że nie była, leżala luźno na zbiorniku.
    Czy ciekła wcześniej? nie wiem, zbiornik wymieniłem zaraz po zakupie samochodu bo był jak sitko.
    Sprawdzę jeszcze czy po odkręceniu korka wytwarza się jakieś ciśnienie w zbiorniku czyli będę nasłuchiwać czy będzie "sssss"
  • Poziom 42  
    Sam wymieniałeś , czy w prywatnym ASO? Mogli właśnie nie włożyć odpowiednio tego "odpowietrznika'.
  • Poziom 18  
    Wymieniałem sam, wcześniej do tego króćca dołączony był przewód paliwowy o długości ok 1m który leżał luźno na zbiorniku.
    Prawdopodobnie już wcześniej był źle zamontowany i leciało z niego, ale tego nie stwierdze bo zbiornik wymieniałem zaraz po zakupie samochodu.

    Sprawidziłem: po otworzeniu klapki jest "ssss" wiec to napewno odpowietrznik bo przed jego zatkaniem tego nie było.

    Teraz pytanie czy można z tym jeździć? czy zbiornik nie wessie sie do środka? :)

    Czy nie ma zaworów do tego typu spraw? które wpuszczają do środka powietrze a nie wypuszczają na zew.
  • Poziom 34  
    skoro miałeś odpowietrzenie na zewnątrz to już wiesz co jest grane, trzeba go wyprowadzić na zewnątrz obok korka wlewu paliwa, powinien być obok korka otwór na odpowietrzenie, bo inaczej będzie "ppssssst" i dupa blada po przejechaniu krótkiego odcinka drogi,
    dobrze myślisz - trzeba tylko myśl wprowadzić w życie.
  • Poziom 18  
    Ssss jest to fakt, ale auto jeździ normalnie.
    Tylko teraz pytanie czy jak go poprowadzę obok korka to czy podczas tankowania do pełna gdy zbiornik się dość szybko napełnia olej nie wystrzeli z tej rurki? pod ciśnieniem?

    PS. obok korka już jest jedno odpowietrzenie: wlewowe, czy obok niego powinno iść jeszcze jedno?