Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Omega 2.5 TD kontrolka CHEK

zbylo00 15 Feb 2009 18:44 4331 4
  • #1
    zbylo00
    Level 10  
    Witam, mam pytanie dotyczące kontrolki CHEK, mianowicie po umyciu komory silnika,( bez silnika tylko części karoserii przy chłodnicy i po bokach) po przejechaniu ok. 10 km zaczęła mi mrugać kontrolka informująca o awarii silnika i w momencie jej mrugania auto zachowywało się tak jakby nie dostawało paliwa i szarpało.
    Po odstawieniu auta i odpaleniu go na drugi dzień nic już nie szarpie ale dalej od czasu do czasu mruga mi CHEK. Nadmienię że sprawdziłem cewkę wtrysku sterującego jak i jego szczelność i wszystko jest w porządku.
    Moje pytanie brzmi co może być przyczyną skoro auto pali , jeździ i nic złego w pracy silnika nie zaobserwowałem. Czy należy tylko wykasować komputer ale to 70 PLN. Proszę o radę.



    Sprawdzono na komputerze i wyszło że:
    81 i 82, tyle tylko że 82 ma dużo możliwości, wykluczam nastawnik gdyż był regenerowany i przejechałem jakieś 20000 km, pompa również, pozostaje wtrysk sterujący ale nie ma objawów przeciekania jak i kabelki wyglądają na nie uszkodzone. zawór odcinający Y5 też sprawny.
    Nadmienię jeszcze tylko że podczas jazdy gdy przyśpieszam i zapali się kontrolka CHEK auto muli i wygląda tak jakby nie mogło przyspieszyć, a po chwili już ok i tak na zmianę.
    Pytanie czy iglica może się zacinać i to powoduje ten problem.
    Proszę o odpowiedź osoby które miały lub wiedzą co z tym należy zrobić.

    ps. po skasowaniu błędu i ponownym uruchomieniu błąd sie powtarza
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    zbylo00
    Level 10  
    Niestety ale na zimnym również, mam nadzieje że to nie pompa wtryskowa. kody 81 i 82 są w systemie 12-wym. wychodzi że jakaś iglica jest cały czas otwarta, ale jaka i gdzie to nie mam pojęcia. Czy występują takie iglice we wtryskach czy również w pompie tego nie wiem.
    Ciekawi mnie czy może być to usterka elektryczna, np. cewki na wtrysku sterującym. Jak powinna być rezystancja tego mechanizmu.
    Czy ktoś miał podobną sytuację ze swoim Oplem?
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    zbylo00
    Level 10  
    Już wiadomo : WTRYSK STERUJĄCY
  • #5
    zbylo00
    Level 10  
    zbylo00 wrote:
    Już wiadomo : WTRYSK STERUJĄCY

    Zwarcie cewki, ponoć bardzo rzadki przypadek bo częściej się rozszczelnia i cieknie, wymienilem na nowy (700 PLN) i wszystko gra .
    Komputer juz nie wskazuje błędu otwartej iglicy wtryskiwacza.
    Dziękuję wszystkim za rady.