Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TERMET GCO-DP-23-17 chłodna woda

15 Lut 2009 19:08 18330 74
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich fachowców:)
    mam problem z piecem dwufunkcyjnym GCO-DP-23-17, mianowicie gdy wlacze cieplą wode C.W.U. woda w kranie leci na poczatku dosc ciepla ok 60 stopni a po chwili spada do ok 30-jest doslownie letnia (oczywiscie plomien tez sie zmniejsza automatycznie) , przeplyw wody cieplej jest porownywalny do przeplywu zimnej. Czy może to być wina czujnika NTC? czy moze czegos innego. Poza tym odczuwam, ,ze pomimo wylaczonego C.O. rurka jest ciepla- tak jakby zawór trojdrozny wariowal. Ostatnio padl sterownik wiec poplynalem 380zl, a pseudo-fachowiec powiedzial ,ze to wina zaworu i to jest droga zabawka-czy sa jakies zestawy naprawcze-w jakiej cenie? Ładnie prosze o pomoc lub rady:)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Witam, kolego po pierwsze zawór trójdrożny (składa się z silnika synchronicznego oraz kulki która steruje przepływem), jeżeli przepuszcza na zasilanie C.O. to znaczy, że ta kulka go nie domyka. Można zaobserwować pracę silnika zaworu odkręcając blaszkę ochronną nad zaworem, pojawi się mała metalowa obudowa przykręcona do mosiężnego korpusu. Po lewej stronie tej obudowy jest śrubka odkręcasz, zdejmujesz pokrywkę i widać silnik oraz mechanizm. W momencie odkręcania C.W.U powinna być wyraźna zmiana położenia dźwigni, jeżeli dźwignia się nie rusza tzn. że uszkodzeniu uległ silnik, bądź zaciera się sworzeń w tym zaworze. Jeżeli wszystko chodzi prawidłowo, a zawór dalej przepuszcza to pozostaje zdjąć napęd i wyczyścić kulkę oraz gniazdo. Po lewej stronie od zaworu masz taką szarą beczkę - to wymiennik woda-woda odpowiedzialny za C.W.U, jeżeli będziesz miał sprawny zawór, a temperatura wody nie jest zadowalająca to powodem będzie zakamieniony ten właśnie wymiennik. POZDRAWIAM, czekam na dalsze info.
  • Poziom 9  
    Dziekuje,ze sie zainteresowałes:) no wiec -obserwacje moje sa nastepujace, zdjalem ta blaszke silniczka i przy odkreceniu wody, silniczek wogole nie chodzi- dźwigienka obok nie porusza sie ani w gore ani w dol (zebatki silniczka sie nie poruszaja). mozna sam silniczek wymienic-jaki to jest koszt?(sam silniczek bez robocizny)
  • Poziom 11  
    Ja bym jeszcze sprawdził,czy dostaje silnik napięcie.Może znowu padł sterownik?
  • Poziom 9  
    moge sprawdzic jutro- chodz wymienial sterownik serwisant (chcialem miec gwarancje)-zobacze czy wogole dochodzi napiecie do niego- chyba 230V powinno byc na nim tak?
  • Poziom 12  
    Tak kolego powinno być tam napięcie 230V, jeżeli napięcie jest oznacza to awarię silniczka - możesz go wymienić jako odrębną część, na stronie TERMET.COM.PL masz numery telefonów. Jak ostatnio zamawiałem te silniczki to ich koszt wynosił 190zł katalogowo. POZDRAWIAM !

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zapomniałem, o jednej rzeczy, a mianowicie napisz czy w momencie otwarcia ciepłej wody kocioł zwiększa płomień na palniku głównym, jeżeli tak to właśnie silniczek (możesz go też sprawdzić podłączając na krótko pod 230V), bądź sterownik, jeżeli kocioł nie zwiększy płomienia to oznacza brak reakcji na przepływ C.W.U. co może świadczyć o awarii czujnika przepływu, ale nie komplikujmy sprawy, sprawdź w pierwszej kolejności ten silniczek.
  • Poziom 9  
    Dzis sprawdzilem miernikiem -napiecie 0 V, na zaciskach- przydaloby sie go wyjac i na krotko podpiac,zeby byc w 100% pewnym,ze padł.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie -dzis dopiero sprawdzilem silniczek- wlaczylem go do gniazdka- i bardzo powoli, ledwo co ale sie kreci-czyli silniczek chyba dobry?? moze zawor nie trzyma?brudny czy co??
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    Sorki że się wtrącę,ale zawór w pozycji spoczynkowej jest otwarty na wymiennik cwu,więc napięcia nie może być.Dopiero kiedy włącza c.o.
    Czyszczenie zaworu raczej nic nie da.Gdyby szło dostać kulkę ... marzenie.Niestety cały zawór trzeba wymieniać,a to koszt ok 400 zł.plus robota.Kulka ulega uszkodzeniu (powiększa się i utwardza) w nie konserwowanym kotle,zwłaszcza kiedy dochodzi do przegrzania wody i zadziałania wył.temperatury 95stC na nagrzewnicy.Dzieje się to zwłaszcza podczas kąpieli i nastawieniu wody na maxa.Do tego dochodzi jeszcze spadek sprawności wymiennika cwu i problem gotowy.Zamontowanie nowego zaworu bez remontu kotła to jak zmienić koszulę bez mycia ciała. Choć w tym modelu sterownik elektroniczny minimalizuje opisane zjawisko.Ale GCO DP 23-07 z modulatorem ma mistrza w tym co opisuje.
  • Poziom 9  
    koszt zaworu z silniczkiem 180-200zl:) sam wymienie sobie jesli zajdzie potrzeba-zadna filozofia:)
  • Poziom 25  
    Aktualna cena silniczka (katalog) 260 zł. , jeśli zawór trójd. ( 380 zł. )przepuszcza wodę na c.o. to podczas prysznica lub lania wody do wanny powinno grzać bliski grzejnik ( łatwe do sprawdzenia ), jeśli tak to zawór do wymiany. A propo silniczka ten silniczek jest ok. . Jeśli zawór tród. jest ok. to pozostał wymiennik woda-woda ten od c.w.u.( do wymiany ) oraz wymiennik woda-spaliny ( do czyszczenia ), powodzenia.
  • Poziom 9  
    Teraz znalazlem cos jeszcze- miernikiem sprawdzilem i napiecie przychodzace do silniczka 0V. Nie wiem czy gosc ktory wymienial sterownik cos zle podpial czy co-ale zadne napiecie nie dochodzi do silniczka;/
  • Poziom 22  
    Już pisałem kiedy dostaje napięcie!Gdyby był walnięty to miał byś zimne grzejniki a gorący piec.
  • Poziom 9  
    ale ja C.O. mam wyłączone:) z pieca pobieram tylko ciepla wode- a napiecie sprawdzalem, przy poborze wody itp i 0V, w momencie zalaczenia C.O. tez 0V, nie ja podlaczalem sterownik-ale przy przekreceniu pokretla C.O. nic sie nie dzieje nie chodiz pompa, piec sie nie zalacza. Moze nie podpiete kable sa w srodku.
  • Poziom 22  
    No to masz inny problem.W silniczku masz wyrobione łożysko ślizgowe to pod zębatką i luz który powstał powoduje że zachodzi ząb na ząb mechanizmu i się blokuje powodując otwarcie zaworu na dwie strony.Stąd masz na początku gorącą wodę bo grzeje z funkcji c.o. a potem zbiorniczek się wychładza i leci zimna.To bardzo częsty przypadek,a mam tych kociołków w Bydgoszczy trochę pod sobą.Twoich modeli zdecydowanie mniej.Najdziwniejsze dla mnie było w tym sterowniku,że aby mogło grzać c.o to trzeba włączyć cwu.
    Oczywiście tak masz? bo coś mi nie pasuje z tymi napięciami.Powtarzam,silniczek otwiera zawór(dostaje napięcie)w momencie grzania centralnego ogrzewania!!! Przy poborze wody sprężyna zamyka C.O przełączając na C.W.U

    Dodano po 20 [minuty]:

    Cytat:
    przeplyw wody cieplej jest porownywalny do przeplywu zimnej.

    Jeszcze to mnie martwi,bo przepływ ciepłej powinien być zdecydowanie mniejszy.Nawet jak kocioł jest sprawny to przy zbyt silnym strumieniu wody zwłaszcza zimą,żaden kocioł nie nadąży grzać lodowatej wody.Pierwsze modele jakie wyszły z Termetu miały montowane na wejściu do zespołu wodnego takie czerwone sitka które skutecznie hamowały przepływ,i woda przepływając przez baniaczek z wężowniczką(jak do bimbru :D )nadążała się podgrzać.Potem zrezygnowali z tego i nie wiem czemu.Może dlatego że nikt nie montował filtra siatkowego przed wejściem i syfol zamykał przepływ powodując "awarie"Gdyby to był warunek z filtrami od samego początku jak w innych firmach,to serwis na gwarancji by tego nie musiał czyścić.I tak stare(pierwsze)wersje mają mniejszy przepływ i cieplejszą wodę,a co za tym idzie mniejsze rachunki za wodę,kanalizę i gaz.
    Ale jak klepniesz symbol pieca do wyszukiwarki to znajdziesz tam sklep internetowy z częściami zamiennymi.I na 4 czy 5 stronie znajdziesz ów niewinny pipsztok który kosztuje grosze a zaoszczędza fortunę.O tu masz,znalazłem http://www.termgaz.pl/c.p/typ-gco-dp-23-07-gco-dp-23-17-gco-dz-29-08.bfi.html?od=50
    Takie małe czerwone siteczko.Ogranicznik przepływu się nazywa.
  • Poziom 9  
    No wiec przy wlaczonym CWU i CO - pompa nie chdzi to po pierwsze, po drugie brak napiecia na zaciskach silniczka. Zebatka silniczka dobrze wspolgra z ta czarna ćwierczębatką regulująca zawor-jak przesune dzwignie na gore lub na dol-to slychac silniczek, wiec chyba nic nie nie wyrobilo
  • Poziom 22  
    To ja już nic nie rozumiem.Najpierw pisałeś że słabo grzeje wodę,a teraz jak piszesz że pompa nie chodzi to znaczy że masz zimno bo kocioł nie grzeje!A bezpieczniki całe?Zasilanie w gniazdku?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Czytam i czytam i się domyślam że używasz go tylko do grzania wody ? A w domu czym grzejesz?Czy jest termostat pokojowy podłączony do kociołka?Bo jeżeli jest,a w domu masz ciepło,to termostat pokojowy nie włączy Ci kotła,i pompa nie pracuje.Jeezu,ile muszę gdybać!Kolejne pytanie..czy przy odkręceniu ciepłej wody kocioł się włącza?zapala palnik główny?
  • Poziom 9  
    uzywam tylko wody ciepej CWU, C.O. nie potrzebuje bo od roku mam ogrzewanie z pieca stalopalnego-tansze. A chloda wode mam w kranie, (moge wlaczyc sobie rowniez C.O. gdzy np bedzie awaria pieca w piwnicy-stalopalnego -ale teraz okazuje sie ze nie zalacza sie C.O.-nawet pompa nie chodzi w piecu) czy juz wyjasnilem o co chodzi?bezpieczniki cale, zasilanie w gniazdku jest (bo czerwona kontrolka sie pali), przy odkreceniu kranu piec sie zapala - plomien sie zwieksza, pozniej maleje, i mam chlodna wode;/. Najlepsze jest to,ze żona mi dzis powiedziala,ze ten gosc ktory montowal sterownik powiedzial,ze narazie ogrzewaia C.O. nie podlacza bo i tak bedzie trzeba wymienic silniczek zaworu.Czyli pytanie za 100pkt. co on mogl zrobic ,ze C.O. wogole nie rusza, sprawdzalem kable i wszystko jest wpiete w sterowniku, cisnienie 1,5 bara, woda CWU ustawiona na ok 60 st. wlaczam C.O. i zero reakcji.
  • Poziom 20  
    Witam!
    Jak powiedział że CO nie będzie bo trzeba wymienić silniczek zaworu tzn. ustawił na CW .Silnik padnięty więc nie przełącza.
  • Poziom 9  
    a jak przelaczyl na CW? czyli nie ma prawa bytu napiecia na silniczku?a podpiety silniczek na krotko do gniazdka sie obraca pomalu-czyli chyba jest OK.
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Jak powiedział że CO nie będzie bo trzeba wymienić silniczek zaworu tzn. ustawił na CW .Silnik padnięty więc nie przełącza.

    Jeezuu!!! Jak ustawił !??Czym?!!!! Skoro masz wiedzę to mnie naucz,bo ja taka sierota-nieudałota szitz wrrr!
    Słuchaj no imiennik :D zamknij jeden zawór.Ten z prawej,potem sprawdź wodę.Ok?i daj znać co będzie.
  • Poziom 9  
    skad mam wiedziec czym ustawil- nie bylo mnie w domu jak on to robil. Ktory zawor mam zamknac? ten od C.O.? zasilanie?jest zamkniety, wczesniej juz robilem probe i woda jest - chlodnawa.
  • Poziom 22  
    No dobrze,przynajmniej już coś wiemy.W takim razie wróćmy do przepływu,pisałeś że masz duży przepływ ciepłej.Tak nie może być bo wymiennik nie nadąży podgrzewać.Nie masz czasami dodatkowo bojlera elektrycznego albo innego podgrzewacza?Czasami jak zapomnisz i nie zamkniesz wody do niego to dwa strumienie się mieszają i masz ledwo ciepłą.Jeżeli nie masz innych podgrzewaczy to musisz ograniczyć przepływ wody.Jeżeli to niewiele daje to wymiennik woda-woda mocno zamulony i trzeba go wymontować i odkamienić.
  • Poziom 9  
    NIe nie mam innych podgrzewaczy wody, teraz przeplyw wody mam mniejszy,ale i tak woda jest chlodna, a w jaki sposob odkamienic ten zbiorniczek?Wystarczy wykrecic i zalac jakims plynem, KAmix, ocet z woda itp?
  • Poziom 22  
    Dokładnie tak.Kamix najlepiej sobie poradzi.
  • Poziom 11  
    Witam Panowie,

    podepne sie pod ten watek - problem z identycznym piecem
    po odkreceniu kurkow slychac tyko delikatne tykniecie i to wsio - plomien sie nie zwieksza; identycznie przy odpaleniu CO - bezpieczniki w porzadku;
    czy to moze byc czujnik przeplywu /jak juz tu wyzej przeczytalem/?
    ratujcie - czeka mnie z rodzinka nocka bez grzania i kapieli :F

    pzdr

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    plizz pomozcie - nie wiem czego spodziewac sie jutro od serwisanta...
  • Poziom 22  
    Przyciśnij przycisk zapalania,albo przejdź do trybu zapalania i po określonym czasie nagrzewania termopary dociśnij do dechy i puść powoli.Cofnij palcami go do tyłu i jeżeli zgaśnie spróbuj ponownie tego samego.Jeśli się uda przełącz w tryb pracy,czyli na płomień.Jeśli nie pomoże wołaj serwis.Zresztą i tak cuda się w nim dzieją skoro przycisk nie odbił pozwalając na zgaśnięcie świeczki.
    Druga opcja,to jak pisałeś,możliwe uszkodzenie czujnika przepływu.Ale nie koniecznie,bo może to być pompa lub zapowietrzenie kotła przez spadek ciśnienia wody C.O.
    Podobne objawy są przy uszkodzeniu modulatora lub (zależy od wersji) sterownika kotła.
    Podaj dokładnie swój typ.
  • Poziom 11  
    model dokladnie taki sam jak w temacie - GCO-DP-23-17;
    ale chyba zle sie zrozumielismy - swieczka caly czas sie pali, problem w tym ze przy odkreceniu kurkow, nie dzieje sie nic...
    pierwsze objawy pojawily sie juz pare dni temu - wtedy po kilku probach odkrecania-zakrecania cieplej wody, piec odpalal;
    niestety, nie zdazylem zawezwac fachmana...
  • Poziom 22  
    To że świeczka się pali nie znaczy że zespół gazowy jest otwarty na przepływ gazu do zasilania palnika głównego!Często wyciek wody z zaworu trójdrożnego blokuje popychacz czy iglicę (jak kto woli) przycisku zapalania który nie cofając się do ustalonej pozycji,trzyma otwarcie przepływu gazu na "świeczkę" choć elektromagnes zamknął dopływ na palnik główny.
    Ale w tym przypadku nie koniecznie musi być ta usterka.Więc jedno wyeliminowaliśmy.Nie powiem zmostkuj styki czujnika przepływu na stałe bo możesz doprowadzić do poważnej awarii.Ale robiąc to na 2-3 sekundy dowiesz się czy wogóle zapala,czyli wiemy że z gazem wszystko ok.Pozostaje sprawdzić pozostałe w/w możliwości aby stwierdzić co mu dolega.Ów czujnik też się uszkadza czasami,ale ja wiem jak go sprawdzić,czego Tobie bym nie polecał.