Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kolumny aktywne do 1500zł szt

luzaq 16 Feb 2009 00:06 2853 5
  • #1
    luzaq
    Level 10  
    Witam!
    Piszę, aby poprosić Was o pomoc w rozbudowaniu zestawu nagłośnieniowego mojego zespołu weselnego.
    A więc do rzeczy:
    Aktualnie posiadam:
    1. Powermixer Phonic 1062plus
    2. Kolumny firmy Blow (ok 300W RMS na nich pisze ale ciekawe czy mają choć 2/3 tego)
    3. Kompresor Alesis

    Chcielibyśmy zainwestować trochę grosza w rozbudowę. Dotychczas kolumny firmy Blow służyły nam jako główne nagłośnienie, mamy zamiar to zmienić i wykorzystać je jako odsłuchy. W związku z tym przeglądałem forum i zapoznałem się mniej więcej z preferencjami użytkowników dotyczących sprzętu jeszcze określanego jako budżetowy.

    Do rzeczy:
    Dysponujemy kwotą 3000zł i chcielibyśmy zainwestować ją w taki sposób aby poprawić jakość i niezawodność (chodzi głównie o kolumny), wykorzystać aktualne posiadane kolumny jako odsłuchy a w razie czego jakby główny sprzęt zawiódł byłaby możliwość postawienia ich i zagrania imprezy do końca (chyba nie ma nic gorszego jak sprzęt nawala w środku imprezy. Na początku myślałem nad zakupem kolumn pasywnych i dodatkowej końcówki. Mój wybór padł na:
    1. Wharfedale lx15 4ohm (do kupienia juz za 970zł/szt)
    2. końcówka T.AMP E800 (2x440W/4ohm)
    Po jakimś czasie został by kupiony jakiś dobry mixer np soundcraft z efektami lexicona i taki zestaw jak najbardziej nam by wystarczył.



    Problem z tym taki że kupując mikser od razu znacznie przekroczyliśmy nieprzekraczalny raczej na tą chwilę budżet, wydaje mi się też ze kupienie czegoś tańszego na jakiś czas i wydanie kwoty nawet 500zł to niepotrzebna strata pieniędzy.
    W związku z tym pytanie nr1 brzmi. Czy da się bez pomocy jakichś dodatkowych urządzeń(mikser itp) podłączyć nasz powermixer (phonic) z t.ampem, wzmocnić nim niewzmacniane wyjścia przeznaczone na kolumny aktywne i napędzić w ten sposób 4 pasywne kolumny?

    Drugie i być może rozsądniejsze wyjście to kupienie aktywnych paczek za całą sumę i korzystanie z samego powermixera a po jakimś czasie dokupienie lepszego miksera i także mamy dwa niezależne systemy. Nie udało mi się jednak trafić na forum na nic godnego polecenia w tym przedziale cenowo oprócz:
    LDM PLP-312A
    który jednak o 500 zł także przekroczyłby nasz budżet. W związku z tym pytanie numer 2 do znawców/użytkowników: Jakie jeszcze kolumny aktywne za ok 1500zł/szt warte są polecenia?

    Chciałbym zaznaczyć że takie rzeczy jak ciężar/wielkość nie ma istotnego znaczenia. Preferuje raczej nowy sprzęt ponieważ nie znam się na tym za bardzo a nie chcę aby ktoś mi wcisnął jakiś zużyty/zniszczony.

    Która z dróg wydaje się wam lepsza?
    Bardzo proszę o pomoc i zapraszam do dyskusji.

    Pozdrawiam
    Konrad
  • #2
    kapitan planeta
    Level 28  
    LDM PLP-515 (4Ohm) + Fidek FPA 10A lub t.amp TA 1400

    Normalnie cena zestawu by wyszła kolo 3400zł jak dobrze zagadasz to za ok 3000-3200zł uda ci się taki zestaw kupić już będzie to grało naprawdę nieźle w sklepach ze sprzętem estr. skutecznie można się targować przy takich kwotach (gościu gotów się zniesmaczyć jak się nie potargujesz)

    Ps Na tych blow'ach grałeś wcześniej wesela?....Apokalipsa
  • #3
    auroxik
    Level 26  
    Nic aktywnego dobrego w tej cenie nie kupisz więc tak jak kolega wyżej radze:)
  • #4
    luzaq
    Level 10  
    Przede wszystkim dzięki za odpowiedz, ale pozostaje pyt nr 1. - czy będę musiał dokupić do tego jeszcze mikser czy w jakiś sposób można wykorzystać mikser dostępny w phonicu dopóki nie będzie funduszy na jakiś lepszy.
    Na blowach zagrałem ze 2 wesela tak jak mówiłem na razie zaczynamy, na ten sezon są już następne to i inwestujemy żeby było lepiej... każdy od czegoś zaczyna.
  • Helpful post
    #5
    auroxik
    Level 26  
    Nie ma problemu by wykorzystac go jako Mikser jak narazie. A nawet jako wzmacniacz do odsłuchów jeśli masz/będziesz miał w planie. Poprostu z Phonic-a puszczasz sygnał na wzmaka;) i tyle:)
  • #6
    luzaq
    Level 10  
    Ok dzięki wam za odpowiedź.

    Pozdrawiam