Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żuk 11B - kłopoty z odpalaniem

16 Lut 2009 07:29 14055 56
  • Poziom 24  
    Witam.
    Proszę o pomoc.
    Auto Żuk 11B ma kłopoty z odpaleniem po dłuższym postoju (np. nocnym). Jak już się uda odpalić to później np. w trasie po wyłączeniu odpala bez problemów.
    Żuk jest na benzynę i LPG.

    Gdzie szukać przyczyny: akumulator, przewody a może świece?
  • Poziom 26  
    Cofa się paliwo do zbiornika pompa paliwa.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Czyli pompa paliwa do wymiany?
  • Poziom 42  
    To musi , będzie , pompa ssąca , albo z Piły , gdyż pije z komory pływakowej.
  • Poziom 24  
    emeryt2 napisał:
    To musi , będzie , pompa ssąca , albo z Piły , gdyż pije z komory pływakowej.


    z Piły?
  • Poziom 42  
    Kolego Ekmir - sprawdz przynajmniej , czy rano masz dobrą iskrę oraz , czy nie biję na przewodachWN.

    Co do pompy , to nie z Piły , to odnośnik do poprzednika - jak może z komory pływakowej wyssać paliwo ?
  • Poziom 24  
    Po podłączeniu przewodami aku z innego auta (o dużej pojemności) też nie odpalił.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Rozrusznik kręci ale po kilku próbach aku słabnie.
    W końcu został odpalony na tzw. "pych" i odpalił.
    Jak sie rozgrzał - to później bez problemów odpala.
    Niestety po nocy jutro będzie zapewne znowu kłopot.

    Dodano po 52 [minuty]:

    Żuk z 1990 r.
    Odpalam na LPG ale próby odpalenia na benzynie również nie przynoszą pożądanego skutku (oczywiście jak jest po dłuższym postoju - zimny).
    Auto kupiłem tydzień temu i ja nic w nim nie zmieniałem.
  • Poziom 19  
    Kolego z czego odpalasz z rana z paliwa czy od razu z gazu?Jaki aparat zapłonowy na platynach czy na moduł ?Na moduł sprawdź przewód z aparatu do modułu,palec ,kopułkę.Na platynach ,płytkę z platynami,palec,kopułkę ,świece, przewody wysokiego napięcia.Należy też sprawdzić ciśnienie na tłokach i luz na zaworach.może też mieć wpływ kostka stacyjki.
  • Poziom 24  
    Do tej pory próbowałem odpalać najpierw na LPG, a później jak nie odpalał to na benzynie.
  • Poziom 24  
    novy1982 napisał:
    Zasyfiony gaźnik..


    Co proponujesz. Jakie czynności.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale czy w takim przypadku odpalałby bez problemów jak jest ciepły?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A poza tym dlaczego nie odpala na LPG?
  • Poziom 11  
    Proponuje przeczyścić wszystkie dysze i sprawdzić czy pływak nie jest dziurawy. A na LPG nie odpala bo mogą być nieszczelności na połączeniach pomiędzy gaźnikiem i filtrem powietrza.
  • Poziom 42  
    Posprawdzaj sam trochę , przynajmniej to co pisali inni , a potem zadawaj takie pytania jak na końcu. Na odległość nikt Ci nie sprawdzi : iskry , poziomu paliwa w komorze pływakowej , kopułki , świec itp. Bierz się do roboty.

    Jeszce jedno , czy Ty miałęś kiedyś jakiś samochód lub masz teraz oprócz Zuka?
  • Poziom 24  
    Owszem miałem i mam inny pojazd. W astrze, która miałem wiele usterek usuwałem samodzielnie. Ale Żuk to troszkę "inny" pojazd i co najgorsze nie posiadam takiej fajnej książki jak do astry (z cyklu sam naprawiam).
  • Poziom 42  
    Bo do żuka nie wydawali takiej książki , tam nie ma co naprawiać - oczywiście żart.
    To widzę , że masz pojęcie o silnikach , posprawdzaj proszę o co prosili poprzednicy i podaj , pomożemy.
  • Poziom 24  
    Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi. Jeśli chodzi o naprawy to znacznie lepiej czuję się w branży elektrycznej niż w mechanicznej, ale ...
    postaram się ;)

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ale były wydane dla tego samochodu: np. instrukcja obsługi (Książka obsługi samochodu ŻUK), Autoryzowana instrukcja napraw - Zuk, Budowa, eksploatacja, naprawa -Żuk,.

    Gdyby ktoś podesłał mi skan - byłoby mi łatwiej.
  • Poziom 14  
    styki przerywacza,regulator odsrodkowy,kopułka,palec, to standart w takich autach,przerwa na świecy i dopiero gaz

    Dodano po 5 [minuty]:

    no i sprawdz kondesator przy aparacie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    rbiesiada napisał:
    Odchyl chociaż osłone silnika i zobacz czy jest tam w ogóle silnik jeszcze.


    Z uwagi na warunki atmosferyczne dopiero dzisiaj odchyliłem osłonę i okazało się, że silnik jest ;) - i całe szczęscie :D

    Świeca ma iskrę i nie widać aby przewody WN miały przebicie.
    Oczywiście auto nie odpala.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Sprawdziłem tylko iskrę i przewody WN
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    Benzynką jeszcze nie podlewałem.
    Sprawdziłem tylko czy kable WN nie mają przebicia i czy jest iskra (ale tylko na jednej świecy).
    Jutro sprawdzę wszystkie.
  • Poziom 13  
    Kolego jak palisz na benzynce to w obudowie silnika przy samej podłodze koło lewarka zmiany biegów masz ssanie wyciągnij go tak na 1/2 zdejmnij osłonkę silnika kręć rozrusznikiem i zobacz czy ci gdzieś paliwo z wężyka nie ucieka. Możesz też wlać trochę paliwa do gażnika. Jak palisZ na gazie to nie wyciągaj ssania bo będzie ci gaz zalewał świece, wciśnij tylko lekko pedał gazu i powinien zaskoczyć. Jeśli nadal nie pali to mogą ci się zacinać elektrozawory zarówno od gazu jak i od benzyny (od gazu są 2 a od benzyny jeden) zwykle jak są zimne to ciężko chodzą jak się już rozgrzeją to już potem jest ok. Czy pracują to możesz łatwo sprawdzić - weź dwa kabelki podłącz do akumulatora jeden do plusa drugi do minusa, zdejmnij przewody z elektrozaworu i podaj na niego napięcie prosto z akumulatora elektrozawór powinien głośno stukać (tak jak byś lekko młotkiem o coś metalowego walnoł) i powinno być słychać jak gaz sobie szumi jeśli nie stukają dosyć głośno to znaczy że ciężko chodzą i poprostu się zacinają

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z tymi elektrozaworami to jest większość przypadków jak nie chce samochód odpalić na gazie