Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stuki silnika renault megane1.5 dci 105 KM

jorgmaster 16 Lut 2009 14:08 27720 27
  • #1 16 Lut 2009 14:08
    jorgmaster
    Poziom 1  

    autko chodzi ok ma moc nie wiem czy wyświetla usterkę silnika bo oczywiście cała tablica nie świeci alw problemem jest stuk w silniku jak wchodzi na obroty jak i przy zchodzeniu z obrotów , stuk podobny do popychacza chydraulicznego gdzie należało by to wykluczy bo regulacja jest w tym silniku płytkowa .Usterka nie narasta ła lecz wyskoczyła nagle .Wymienione podkładki pod wtryskiwaczami , wtryskiwacze sprawdzone w boschu na maszynie do wtrysków delphi i są sprawne nie są zamontowane na swoich miejscach ale silnik chodzi ok tylko stuk dalej jest . po podłączeni pod cdif/2 wyskoczyły zawór egr czujnik spalania stukowego i wtrysk 3 cyl co o tym myślicie ?

    0 27
  • #2 16 Lut 2009 14:36
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Witam mam taki sam problem w takim samym silnikiem ,w kabinie słychać jak by pukało w silniku ,ale mnie się wydaje ze to zawór egr ale to tylko tak mi się wydaje . Z chęcią posłucham diagnozy specjalisty lub osób które miały taki sam problem.

    2
  • #3 16 Lut 2009 14:47
    Tesla_man
    Poziom 12  

    Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.

    6
  • #4 19 Lis 2009 17:07
    skolf
    Poziom 10  

    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem renault megane 1.5 dci 105km i mam taki sam problem. Coś stuka w silniku. Auto ma moc jeździ i przyspiesza jak zawsze ale coś stuka. Czy wiecie co to może być? Jak sobie poradziliście z tym problemem?
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    5
  • #5 19 Lis 2009 18:35
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Witam.Ja wyczysciłem zawór egr i na jakiś czas pomaga ,musisz go wymontować i wyczyścić.Jest to dość prosta czynność .zawór jest na kolektorze ,na pewno go znajdziesz .

    0
  • #6 19 Lis 2009 20:04
    skolf
    Poziom 10  

    Tylko że mam wrażenie że ten cały stukot jest pod pokrywą zaworów. Ale sprawdze ten egr. Dzieki za podrzucenie.

    2
  • #7 20 Lis 2009 09:14
    Tesla_man
    Poziom 12  

    Witam. Sprawdź czy plastikowa osłona pokrywy zaworów nie wpada w wibracje. Samochody marki renault mają osłony ,które mają tendencje do wyrabiania się luzów na mocowaniach tejże pokrywy do silnika. pozdrawam

    2
  • #8 20 Lis 2009 21:19
    skolf
    Poziom 10  

    no lipa ze szok. bylem u mechanika. poluzowana panewka podbija korbowod i tlok udarza w glowice :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    ogólnie mowil ze te silniki to porazka, ma w warsztacie 3 takie same silniki, 1 zatarty i 2 z rozjebanymi panewkami + mój. masakra

    1
  • #9 21 Lis 2009 15:22
    darek640
    Poziom 13  

    Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .

    1
  • #10 21 Lis 2009 21:29
    chomika
    Poziom 15  

    w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci

    0
  • #11 21 Lis 2009 22:00
    skolf
    Poziom 10  

    no to lipa, współczuje.
    mechanik stwierdzil niby ze walnela panewka miedzy 2gim a 3cim cylindrem. zastanawia mnie jedno. jak walnela panewka to czy silnik chodzil by równo i auto jechalo tak jak wczesniej? Poprostu nagle pojawil sie stukot i z nim pojechalem do warsztatu.
    czytalem troche i ludzie pisza ze zamki mocujace panewki w tych silnikach sa slabe. a i jeszcze! kompletny rozrzad byl wymieniany 50 tys temu (oryginalne czesci w renaul zdunek) a tu sie okazuje ze tez juz sie nie nadaje, malo tego , szczegółowy przeglad byl robiony 8 tys temu w renault zdunek. Jak myslisz czy temat kwalifikuje sie do TVN Turbo kamera? Chyba do nich napisze. Renault mialo juz przez nich po dupie za swoje 3.0 dci

    0
  • #12 22 Lis 2009 11:26
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Witam .Ja posiadam micre ka 12 z silnikiem 1,5 dci ale 60 KM i wygląda na to że te silniki nie wytrzymują zwiększania mocy ,bo 60 KM a 105 ,to jest dość znaczna różnica a wydaje się że silnik jest wykonany z tych samych materiałów dla obu wersji .Jeśli chodzi o uszkodzenia silnika to w dużej mierze przyczyniają się lejace wtryski.

    1
  • #13 04 Gru 2009 22:20
    skolf
    Poziom 10  

    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.

    0
  • #14 06 Gru 2009 08:24
    setaszi
    Poziom 13  

    olej trzeba zmienić co 10 tys i nie będzie problemu , proste

    1
  • #15 06 Gru 2009 11:08
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Znaczący w pływ na eksploatacje tych silników ma jakość oleju napędowego ,ja osobiście unikam jak ognia małych stacji ,tankuje tylko w firmowych cepeenach i jak narazie unikam kłopotów a przejechałem około 90000.Pozdrawiam.

    0
  • #16 06 Gru 2009 11:22
    darek640
    Poziom 13  

    skolf napisał:
    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.

    A ile te autko ma przejechane km i latek że serwis wymieni silnik gratis.

    0
  • #17 06 Gru 2009 11:28
    skolf
    Poziom 10  

    Nie zrobili tego gratis, musiałem mieć swój wkład (złodzieje). Auto miało przejechane 170000tyś ale przeglądy były robione regularnie w ASO. Zawsze wszystko kompleksowo wymieniane na oryginalnych częściach co 20 tyś. Samochód z 2005r. To jest szok że takie rzeczy dzieją sie w takich autach.

    1
  • #18 06 Gru 2009 12:18
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Do kolegi skolf,mam takie pytanie,po ilu kilometrach był wymieniany rozrząd pytam się bo ja jeszcze niewymieniałem a podobno pierwsza wymiana po około 100000 ale opinie sa różne.

    0
  • #19 07 Gru 2009 22:21
    skolf
    Poziom 10  

    Kolego Stanislaw.
    Rozrząd był wymieniany po 100838 km. (wpis aso)

    1
  • #20 07 Gru 2009 22:28
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To dopowiem swoje.
    Jak ktoś się decyduje na 105KM z silnika 1,5 Diesel to sam sobie kaszę warzy.
    Nawet w benzynie to jest trudne do osiągnięcia, przy dobrej dynamice niekoniecznie obrotach szlifierki.

    0
  • #21 07 Gru 2009 22:37
    skolf
    Poziom 10  

    Jest w tym troche racji ale z tego co wiem to ten silnik osiąga tą moc tylko dzięki innej turbinie. W benzynie ciężko bo moment jest inny.

    0
  • #22 15 Gru 2009 23:32
    skolf
    Poziom 10  

    nowy silnik zamontowany, auto odebrane , działa jak nowe :D

    -1
  • #23 16 Gru 2009 21:33
    Motoschiza
    Poziom 2  

    Jak pech to pech silniki 1,5 dci to chyba jakiś chodzące nieszczęście:cry:
    Mam Megane II z 2006 roku przebieg 135 tyś i panewka padła :cry:
    Regularnie serwisowany we Francji rozrząd wymieniony przy 12 tyś
    Massakra :cry:

    1
  • #24 16 Gru 2009 23:54
    skolf
    Poziom 10  

    kolego Motoschiza
    Coś jest nie tak z tymi silnikami, to fakt.
    Ile masz koni w swoim dCi ??
    Rozmawiałem z zaprzyjażnionym mechanikiem, który nie raz renówki naprawiał i mówił że to chyba celowe działanie żeby te silniki mało przejeżdżały.
    Mam kolege, ma xsare picasso, ma od nowości to auto, przejechał 380 tyś i nie robił w niej nic poważnego, rozrząd klocki, tarcze itp. ale to w każdym aucie trzeba zrobić.
    Coś jest nie tak z tymi silnikami dCi.
    Macie jakąś radę??

    0
  • #25 17 Gru 2009 08:58
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Zrobiś swapa mna większy diesel One są dużo lepsze.

    0
  • #26 18 Gru 2009 01:09
    skolf
    Poziom 10  

    No tak. myślałem już o tym ale większy silnik np 1.9 dci oznacza że musimy zamontować inne półosie i inne tarcze hamulcowe a co za tym idzie większe koła, z tego co wiem to ciężko jest to wszystko zgrać żeby miło to "ręce i nogi" a do tego skrzynia inna. Przede wszystkim za dużo kasy nie mówiąc już o robocie.

    0
  • #27 01 Wrz 2010 20:08
    emtezet
    Poziom 14  

    Witam, a czy ktos mi moze powiedziec z jakim momentem powinno sie dokrecac glowice w tych silnikach?? Wymienialem tlok ( zgial sie :P ) no i teraz trzeba by przykrecic glowice (zdjeta do diagnozowania usterki). Uszczelke kupilem marki Reinz jezeli ma to tu jakies znaczenie.

    0