Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

stuki silnika renault megane1.5 dci 105 KM

jorgmaster 16 Feb 2009 14:08 30165 27
  • #1
    jorgmaster
    Level 1  
    autko chodzi ok ma moc nie wiem czy wyświetla usterkę silnika bo oczywiście cała tablica nie świeci alw problemem jest stuk w silniku jak wchodzi na obroty jak i przy zchodzeniu z obrotów , stuk podobny do popychacza chydraulicznego gdzie należało by to wykluczy bo regulacja jest w tym silniku płytkowa .Usterka nie narasta ła lecz wyskoczyła nagle .Wymienione podkładki pod wtryskiwaczami , wtryskiwacze sprawdzone w boschu na maszynie do wtrysków delphi i są sprawne nie są zamontowane na swoich miejscach ale silnik chodzi ok tylko stuk dalej jest . po podłączeni pod cdif/2 wyskoczyły zawór egr czujnik spalania stukowego i wtrysk 3 cyl co o tym myślicie ?
  • #2
    stanislaw56
    Level 20  
    Witam mam taki sam problem w takim samym silnikiem ,w kabinie słychać jak by pukało w silniku ,ale mnie się wydaje ze to zawór egr ale to tylko tak mi się wydaje . Z chęcią posłucham diagnozy specjalisty lub osób które miały taki sam problem.
  • #3
    Tesla_man
    Level 12  
    Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
  • #4
    skolf
    Level 11  
    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem renault megane 1.5 dci 105km i mam taki sam problem. Coś stuka w silniku. Auto ma moc jeździ i przyspiesza jak zawsze ale coś stuka. Czy wiecie co to może być? Jak sobie poradziliście z tym problemem?
    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • #5
    stanislaw56
    Level 20  
    Witam.Ja wyczysciłem zawór egr i na jakiś czas pomaga ,musisz go wymontować i wyczyścić.Jest to dość prosta czynność .zawór jest na kolektorze ,na pewno go znajdziesz .
  • #6
    skolf
    Level 11  
    Tylko że mam wrażenie że ten cały stukot jest pod pokrywą zaworów. Ale sprawdze ten egr. Dzieki za podrzucenie.
  • #7
    Tesla_man
    Level 12  
    Witam. Sprawdź czy plastikowa osłona pokrywy zaworów nie wpada w wibracje. Samochody marki renault mają osłony ,które mają tendencje do wyrabiania się luzów na mocowaniach tejże pokrywy do silnika. pozdrawam
  • #8
    skolf
    Level 11  
    no lipa ze szok. bylem u mechanika. poluzowana panewka podbija korbowod i tlok udarza w glowice :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    ogólnie mowil ze te silniki to porazka, ma w warsztacie 3 takie same silniki, 1 zatarty i 2 z rozjebanymi panewkami + mój. masakra
  • #9
    darek640
    Level 15  
    Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .
  • #10
    chomika
    Level 16  
    w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci
  • #11
    skolf
    Level 11  
    no to lipa, współczuje.
    mechanik stwierdzil niby ze walnela panewka miedzy 2gim a 3cim cylindrem. zastanawia mnie jedno. jak walnela panewka to czy silnik chodzil by równo i auto jechalo tak jak wczesniej? Poprostu nagle pojawil sie stukot i z nim pojechalem do warsztatu.
    czytalem troche i ludzie pisza ze zamki mocujace panewki w tych silnikach sa slabe. a i jeszcze! kompletny rozrzad byl wymieniany 50 tys temu (oryginalne czesci w renaul zdunek) a tu sie okazuje ze tez juz sie nie nadaje, malo tego , szczegółowy przeglad byl robiony 8 tys temu w renault zdunek. Jak myslisz czy temat kwalifikuje sie do TVN Turbo kamera? Chyba do nich napisze. Renault mialo juz przez nich po dupie za swoje 3.0 dci
  • #12
    stanislaw56
    Level 20  
    Witam .Ja posiadam micre ka 12 z silnikiem 1,5 dci ale 60 KM i wygląda na to że te silniki nie wytrzymują zwiększania mocy ,bo 60 KM a 105 ,to jest dość znaczna różnica a wydaje się że silnik jest wykonany z tych samych materiałów dla obu wersji .Jeśli chodzi o uszkodzenia silnika to w dużej mierze przyczyniają się lejace wtryski.
  • #13
    skolf
    Level 11  
    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.
  • #14
    setaszi
    Level 13  
    olej trzeba zmienić co 10 tys i nie będzie problemu , proste
  • #15
    stanislaw56
    Level 20  
    Znaczący w pływ na eksploatacje tych silników ma jakość oleju napędowego ,ja osobiście unikam jak ognia małych stacji ,tankuje tylko w firmowych cepeenach i jak narazie unikam kłopotów a przejechałem około 90000.Pozdrawiam.
  • #16
    darek640
    Level 15  
    skolf wrote:
    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.

    A ile te autko ma przejechane km i latek że serwis wymieni silnik gratis.
  • #17
    skolf
    Level 11  
    Nie zrobili tego gratis, musiałem mieć swój wkład (złodzieje). Auto miało przejechane 170000tyś ale przeglądy były robione regularnie w ASO. Zawsze wszystko kompleksowo wymieniane na oryginalnych częściach co 20 tyś. Samochód z 2005r. To jest szok że takie rzeczy dzieją sie w takich autach.
  • #18
    stanislaw56
    Level 20  
    Do kolegi skolf,mam takie pytanie,po ilu kilometrach był wymieniany rozrząd pytam się bo ja jeszcze niewymieniałem a podobno pierwsza wymiana po około 100000 ale opinie sa różne.
  • #19
    skolf
    Level 11  
    Kolego Stanislaw.
    Rozrząd był wymieniany po 100838 km. (wpis aso)
  • #20
    romoo
    User under supervision
    To dopowiem swoje.
    Jak ktoś się decyduje na 105KM z silnika 1,5 Diesel to sam sobie kaszę warzy.
    Nawet w benzynie to jest trudne do osiągnięcia, przy dobrej dynamice niekoniecznie obrotach szlifierki.
  • #21
    skolf
    Level 11  
    Jest w tym troche racji ale z tego co wiem to ten silnik osiąga tą moc tylko dzięki innej turbinie. W benzynie ciężko bo moment jest inny.
  • #22
    skolf
    Level 11  
    nowy silnik zamontowany, auto odebrane , działa jak nowe :D
  • #23
    Motoschiza
    Level 2  
    Jak pech to pech silniki 1,5 dci to chyba jakiś chodzące nieszczęście:cry:
    Mam Megane II z 2006 roku przebieg 135 tyś i panewka padła :cry:
    Regularnie serwisowany we Francji rozrząd wymieniony przy 12 tyś
    Massakra :cry:
  • #24
    skolf
    Level 11  
    kolego Motoschiza
    Coś jest nie tak z tymi silnikami, to fakt.
    Ile masz koni w swoim dCi ??
    Rozmawiałem z zaprzyjażnionym mechanikiem, który nie raz renówki naprawiał i mówił że to chyba celowe działanie żeby te silniki mało przejeżdżały.
    Mam kolege, ma xsare picasso, ma od nowości to auto, przejechał 380 tyś i nie robił w niej nic poważnego, rozrząd klocki, tarcze itp. ale to w każdym aucie trzeba zrobić.
    Coś jest nie tak z tymi silnikami dCi.
    Macie jakąś radę??
  • #26
    skolf
    Level 11  
    No tak. myślałem już o tym ale większy silnik np 1.9 dci oznacza że musimy zamontować inne półosie i inne tarcze hamulcowe a co za tym idzie większe koła, z tego co wiem to ciężko jest to wszystko zgrać żeby miło to "ręce i nogi" a do tego skrzynia inna. Przede wszystkim za dużo kasy nie mówiąc już o robocie.
  • #27
    emtezet
    Level 14  
    Witam, a czy ktos mi moze powiedziec z jakim momentem powinno sie dokrecac glowice w tych silnikach?? Wymienialem tlok ( zgial sie :P ) no i teraz trzeba by przykrecic glowice (zdjeta do diagnozowania usterki). Uszczelke kupilem marki Reinz jezeli ma to tu jakies znaczenie.