Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

stuki silnika renault megane1.5 dci 105 KM

16 Lut 2009 14:08 28731 27
  • Poziom 1  
    autko chodzi ok ma moc nie wiem czy wyświetla usterkę silnika bo oczywiście cała tablica nie świeci alw problemem jest stuk w silniku jak wchodzi na obroty jak i przy zchodzeniu z obrotów , stuk podobny do popychacza chydraulicznego gdzie należało by to wykluczy bo regulacja jest w tym silniku płytkowa .Usterka nie narasta ła lecz wyskoczyła nagle .Wymienione podkładki pod wtryskiwaczami , wtryskiwacze sprawdzone w boschu na maszynie do wtrysków delphi i są sprawne nie są zamontowane na swoich miejscach ale silnik chodzi ok tylko stuk dalej jest . po podłączeni pod cdif/2 wyskoczyły zawór egr czujnik spalania stukowego i wtrysk 3 cyl co o tym myślicie ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Witam mam taki sam problem w takim samym silnikiem ,w kabinie słychać jak by pukało w silniku ,ale mnie się wydaje ze to zawór egr ale to tylko tak mi się wydaje . Z chęcią posłucham diagnozy specjalisty lub osób które miały taki sam problem.
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie. to jest bankowo zawór. Ja w mojej Thalii 1,5 dCi 2003 rok też miałem ten sam problem.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem renault megane 1.5 dci 105km i mam taki sam problem. Coś stuka w silniku. Auto ma moc jeździ i przyspiesza jak zawsze ale coś stuka. Czy wiecie co to może być? Jak sobie poradziliście z tym problemem?
    Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 19  
    Witam.Ja wyczysciłem zawór egr i na jakiś czas pomaga ,musisz go wymontować i wyczyścić.Jest to dość prosta czynność .zawór jest na kolektorze ,na pewno go znajdziesz .
  • Poziom 10  
    Tylko że mam wrażenie że ten cały stukot jest pod pokrywą zaworów. Ale sprawdze ten egr. Dzieki za podrzucenie.
  • Poziom 12  
    Witam. Sprawdź czy plastikowa osłona pokrywy zaworów nie wpada w wibracje. Samochody marki renault mają osłony ,które mają tendencje do wyrabiania się luzów na mocowaniach tejże pokrywy do silnika. pozdrawam
  • Poziom 10  
    no lipa ze szok. bylem u mechanika. poluzowana panewka podbija korbowod i tlok udarza w glowice :(

    Dodano po 2 [minuty]:

    ogólnie mowil ze te silniki to porazka, ma w warsztacie 3 takie same silniki, 1 zatarty i 2 z rozjebanymi panewkami + mój. masakra
  • Poziom 13  
    Miałem ci o tym napisać właśnie w tych silnikach siadają panewki najczęściej korbowodowe na czwartym cylindrze .
  • Poziom 15  
    w tym co właśnie wymontowałem z auta padło na 3 cylindrze wywaliło połowę korbowodu przez blok (ładną dziurę zrobiło) renault 1,5dci
  • Poziom 10  
    no to lipa, współczuje.
    mechanik stwierdzil niby ze walnela panewka miedzy 2gim a 3cim cylindrem. zastanawia mnie jedno. jak walnela panewka to czy silnik chodzil by równo i auto jechalo tak jak wczesniej? Poprostu nagle pojawil sie stukot i z nim pojechalem do warsztatu.
    czytalem troche i ludzie pisza ze zamki mocujace panewki w tych silnikach sa slabe. a i jeszcze! kompletny rozrzad byl wymieniany 50 tys temu (oryginalne czesci w renaul zdunek) a tu sie okazuje ze tez juz sie nie nadaje, malo tego , szczegółowy przeglad byl robiony 8 tys temu w renault zdunek. Jak myslisz czy temat kwalifikuje sie do TVN Turbo kamera? Chyba do nich napisze. Renault mialo juz przez nich po dupie za swoje 3.0 dci
  • Poziom 19  
    Witam .Ja posiadam micre ka 12 z silnikiem 1,5 dci ale 60 KM i wygląda na to że te silniki nie wytrzymują zwiększania mocy ,bo 60 KM a 105 ,to jest dość znaczna różnica a wydaje się że silnik jest wykonany z tych samych materiałów dla obu wersji .Jeśli chodzi o uszkodzenia silnika to w dużej mierze przyczyniają się lejace wtryski.
  • Poziom 10  
    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.
  • Poziom 13  
    olej trzeba zmienić co 10 tys i nie będzie problemu , proste
  • Poziom 19  
    Znaczący w pływ na eksploatacje tych silników ma jakość oleju napędowego ,ja osobiście unikam jak ognia małych stacji ,tankuje tylko w firmowych cepeenach i jak narazie unikam kłopotów a przejechałem około 90000.Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    skolf napisał:
    No cóż. Wstawiam nowy silnik, zdunek stwierdził że wada fabryczna i pokryje większą część kosztów. Auto dostanie nowy silnik z osprzętem.

    A ile te autko ma przejechane km i latek że serwis wymieni silnik gratis.
  • Poziom 10  
    Nie zrobili tego gratis, musiałem mieć swój wkład (złodzieje). Auto miało przejechane 170000tyś ale przeglądy były robione regularnie w ASO. Zawsze wszystko kompleksowo wymieniane na oryginalnych częściach co 20 tyś. Samochód z 2005r. To jest szok że takie rzeczy dzieją sie w takich autach.
  • Poziom 19  
    Do kolegi skolf,mam takie pytanie,po ilu kilometrach był wymieniany rozrząd pytam się bo ja jeszcze niewymieniałem a podobno pierwsza wymiana po około 100000 ale opinie sa różne.
  • Poziom 10  
    Kolego Stanislaw.
    Rozrząd był wymieniany po 100838 km. (wpis aso)
  • Użytkownik obserwowany
    To dopowiem swoje.
    Jak ktoś się decyduje na 105KM z silnika 1,5 Diesel to sam sobie kaszę warzy.
    Nawet w benzynie to jest trudne do osiągnięcia, przy dobrej dynamice niekoniecznie obrotach szlifierki.
  • Poziom 10  
    Jest w tym troche racji ale z tego co wiem to ten silnik osiąga tą moc tylko dzięki innej turbinie. W benzynie ciężko bo moment jest inny.
  • Poziom 10  
    nowy silnik zamontowany, auto odebrane , działa jak nowe :D
  • Poziom 2  
    Jak pech to pech silniki 1,5 dci to chyba jakiś chodzące nieszczęście:cry:
    Mam Megane II z 2006 roku przebieg 135 tyś i panewka padła :cry:
    Regularnie serwisowany we Francji rozrząd wymieniony przy 12 tyś
    Massakra :cry:
  • Poziom 10  
    kolego Motoschiza
    Coś jest nie tak z tymi silnikami, to fakt.
    Ile masz koni w swoim dCi ??
    Rozmawiałem z zaprzyjażnionym mechanikiem, który nie raz renówki naprawiał i mówił że to chyba celowe działanie żeby te silniki mało przejeżdżały.
    Mam kolege, ma xsare picasso, ma od nowości to auto, przejechał 380 tyś i nie robił w niej nic poważnego, rozrząd klocki, tarcze itp. ale to w każdym aucie trzeba zrobić.
    Coś jest nie tak z tymi silnikami dCi.
    Macie jakąś radę??
  • Użytkownik obserwowany
    Zrobiś swapa mna większy diesel One są dużo lepsze.
  • Poziom 10  
    No tak. myślałem już o tym ale większy silnik np 1.9 dci oznacza że musimy zamontować inne półosie i inne tarcze hamulcowe a co za tym idzie większe koła, z tego co wiem to ciężko jest to wszystko zgrać żeby miło to "ręce i nogi" a do tego skrzynia inna. Przede wszystkim za dużo kasy nie mówiąc już o robocie.
  • Poziom 14  
    Witam, a czy ktos mi moze powiedziec z jakim momentem powinno sie dokrecac glowice w tych silnikach?? Wymienialem tlok ( zgial sie :P ) no i teraz trzeba by przykrecic glowice (zdjeta do diagnozowania usterki). Uszczelke kupilem marki Reinz jezeli ma to tu jakies znaczenie.